Związkowycy apelują o solidarność z aresztowanym maszynistą
wś, Rynek Kolejowy ⚫ 16.08.2011 ⚫
150
Archiwum RK
Komentarze:
2011-08-16 08:29:00 Autor: Juzio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z czym mamy się solidaryzować? Z tym że rozpieprzył skład, że zabił człowieka? Ĺťe jechał trzy razy za szybko to bidula jest pokrzywdzony? Może jeszcze ranni mają go przepraszać? Czy związki myślą tylnymi częściami ciała? A wizerunek kolei?
2011-08-16 08:35:20 Autor: darek
---.gl.digi.pl
Juzio a nie pomyślałeś że to może zawinił sprzęt? Jeszcze mu winy nie udowodniono
2011-08-16 08:36:42 Autor: Juzio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ darek - to z czym się solidaryzować?
2011-08-16 08:46:39 Autor: egon
---.dynamic.gprs.plus.pl
Komisja nie zakończyła jeszcze prac,a wszyscy wydali już wyrok na maszynisty.Należy zbadać wszystkie okoliczności wypadku,a potem wskazywać winnych.Przy wypadkach kolejowych zawsze!!!przyczyn jest kilka,ale skąd prokurator ma o tym wiedzieć-w sprawach kolejowych jest laikiem!Dlatego proszę poczekajmy na biuletyn powypadkowy
2011-08-16 08:47:46 Autor: Juzio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@egon - no i dalej nie wiem po co i z czym się solidaryzować?
2011-08-16 08:48:51 Autor: bc1953
---.play-internet.pl
A mnie zastanawia po co tego maszynistę aresztowali. Próba matactwa? Przecież wszystko jest w dokumentacji. Zagrożenie karą? A jeżeli jest niewinny. Jestem przeciw temu aresztowi i przeciw prokuraturze, która tak łatwo wnioskuje o areszt. Ĺťal mi tego Pana.
2011-08-16 09:00:07 Autor: pasażer tlk 14101
---.play-internet.pl
juzio szkoda że nie jechałeś tym składem zaraz za lokomotywę nie musielibyśmy czytać takich głupich komentarzy!!!!!!!!!!!!!!!
2011-08-16 09:10:00 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Akurat po czymś takim powinno się jednak odstąpić od aresztu przynajmniej na jakiś czas i objąć faceta opieką psychologa. Nie był pijany, więc można to potraktować jako okoliczność łagodzącą przed aresztowaniem. Co nie znaczy, że ma nie odpowiedzieć, jeśli zawinił. Gdyby z taką skrupulatnością traktowano wszystkich sprawców wypadków drogowych na naszych drogach było by bezpieczniej, a szaleńców ślizgających się po zderzakach by było o wiele mniej.
2011-08-16 09:12:18 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Do związkowców - pomyślcie lepiej o wpłaceniu kaucji i akcji protestacyjnej przed prokuraturą.
2011-08-16 09:14:35 Autor: J
---.tktelekom.pl
A może tak związek zawdowy wynajmie na swoj koszt adwokata specjalizującego się w sprawach wypadków i katastrof kolejowych tak aby może on pomogł aresztowanemu człowiekowi obiektywnie wyjasnicsprawę. To nazywa pomoc, a nie bzurne apele ktore nic nie kosztują. Pozdrawiam wszytskich kolejarzy, zwłaszcza tych którzy chcą jutro dobić swego pracodawcę:-)
2011-08-16 09:14:45 Autor: maszynista
---.centertel.pl
I powiem tak, teraz nagle stała sie tragedia i wszyscy proszą o Solidarność z maszynista. Ale tak naprawdę Ci co do tego nawołują, najpierw nastawili negatywnie całą rzeszę pracowników PKP przeciwko tej samej grupie zawodowej tylko po drugiej stronie(czyt. Maszyniści prywatnych firm przewozowych). W ostatnim okresie nie spotkałem sie taką agresją, butnoscią, arogancją, szyderstwem, grubiaństwem , prostactwem chociażby w radiołączności pociągów ze strony niby pseudokolegów z grupy PKP jaka ma miejsce w chwili obecnej. Zdaję sobie sprawę, i jestem tego święcie przekonany gdyby sytuacja przydarzyła się którejś z firm prywatnych doszlo by do niespotykanej eskalacji komentarzy, wyzwisk, obraźliwych komentarzy, nawoływania owych związków zawodowych do niesolidarnosci tylko wnikliwej kontroli wszystkich przewoźników prywatnych itp. Reasumując moja wypowiedź szkoda jest mi tego maszynisty, ponieważ wiem, bo wykonuje tę samą pracę tylko właśnie po tej drugiej stronie, i wiem jak niewiele potrzeba. Chwila nieuwagi,zamyślenia, problemy rodzinne, zdrowotne, rutyna, zmęczenie, pewność siebie etc. Jako człowieka jest mi szkoda jego i jego najbliższych, natomiast hipokryzja związków jest dla mnie nie do zaakceptowania. KRĂTKO UJMUJÄC. NIE ŁÄCZE SIE W SOLIDARNOŚCI W/W SPRAWIE. DZIÄKUJÄ I POZDRAWIAM WSZYSTKICH.
2011-08-16 09:14:48 Autor: maszynista
---.centertel.pl
I powiem tak, teraz nagle stała sie tragedia i wszyscy proszą o Solidarność z maszynista. Ale tak naprawdę Ci co do tego nawołują, najpierw nastawili negatywnie całą rzeszę pracowników PKP przeciwko tej samej grupie zawodowej tylko po drugiej stronie(czyt. Maszyniści prywatnych firm przewozowych). W ostatnim okresie nie spotkałem sie taką agresją, butnoscią, arogancją, szyderstwem, grubiaństwem , prostactwem chociażby w radiołączności pociągów ze strony niby pseudokolegów z grupy PKP jaka ma miejsce w chwili obecnej. Zdaję sobie sprawę, i jestem tego święcie przekonany gdyby sytuacja przydarzyła się którejś z firm prywatnych doszlo by do niespotykanej eskalacji komentarzy, wyzwisk, obraźliwych komentarzy, nawoływania owych związków zawodowych do niesolidarnosci tylko wnikliwej kontroli wszystkich przewoźników prywatnych itp. Reasumując moja wypowiedź szkoda jest mi tego maszynisty, ponieważ wiem, bo wykonuje tę samą pracę tylko właśnie po tej drugiej stronie, i wiem jak niewiele potrzeba. Chwila nieuwagi,zamyślenia, problemy rodzinne, zdrowotne, rutyna, zmęczenie, pewność siebie etc. Jako człowieka jest mi szkoda jego i jego najbliższych, natomiast hipokryzja związków jest dla mnie nie do zaakceptowania. KRĂTKO UJMUJÄC. NIE ŁÄCZE SIE W SOLIDARNOŚCI W/W SPRAWIE. DZIÄKUJÄ I POZDRAWIAM WSZYSTKICH.
2011-08-16 09:23:45 Autor: ktoś zgłupiał czy co?
---.ssp.dialog.net.pl
Dać mu medal za odwagę że jechał tak szybko!
2011-08-16 09:29:25 Autor: emeryt
---.abp.pl
O to Polska i jej obywatele Polacy
2011-08-16 09:40:25 Autor:
---.adsl.inetia.pl
Jakby tak aresztować każdego kierowce tira który spowodował wypadek mielibyśmy znacznie bezpieczniejsze drogi. Ale kolejowa katastrofa jest bardziej medialna, jest smutny premier podnoszący słupki wyborcze i przykładowa kara dla maszynisty bez udowodnienia winy. Tak będzie mataczył, wyklepie siódemke albo oszkli powybijane okna w wagonach i nie bedzie widać \"stłuczki\"....
2011-08-16 09:43:56 Autor:
---.adsl.inetia.pl
A CZY KTOS BYL W TEJ CHWILI JAK SIE WYKOLEIL NA NASTAWNI A MOZE TAK SIE NIEROVI ZBIJA SIE SEMAFOR I PRZERABIA DROGE PRZEBIEGU ILE RAZY TO PRZERABIALISMY ON SIE NIE PRZYZNAJE DO WINY TRAGEDIA JEST ALE DLACZEGO ZARAZ DO WIEZIENIA BEZ ZAKONCZENIA SLEDZTWA Z POWAZANIEM STARY MASZYNISTA
2011-08-16 09:50:03 Autor: pasjonat
---.static.sitel.net.pl
Juzio powies sie palancie niedorobiony zrobisz przysluge spoleczenstwu . popieram autora \"J\" to by naprawde cos dalo a nie jakies chore wycie syren na poklask grubym nierobom zwiazkowym
2011-08-16 09:50:18 Autor: ?
---.taborszynowy.com.pl
a moze automatyka siadła w nieodpowiednim miejscu i w nieodpowiednim czasie. Semafor nie pokazał pomaranczowego światła?
2011-08-16 09:51:17 Autor:
---.adsl.inetia.pl
A CZY KTOS BYL W TEJ CHWILI JAK SIE WYKOLEIL NA NASTAWNI A MOZE TAK SIE NIEROVI ZBIJA SIE SEMAFOR I PRZERABIA DROGE PRZEBIEGU ILE RAZY TO PRZERABIALISMY ON SIE NIE PRZYZNAJE DO WINY TRAGEDIA JEST ALE DLACZEGO ZARAZ DO WIEZIENIA BEZ ZAKONCZENIA SLEDZTWA on powinien byc pod obserwacjom psychologa jak mnie by sie to przydazylo w pojedynke,,,,,,, to ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
2011-08-16 10:07:14 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
To dobrze, że się solidaryzują. Szkoda tylko, że o bezpieczeństwie ruchu pociągów przypominają sobie wtedy, gdy któremuś z nich stawia się zarzuty.
Trąbić przez 5 min i to w czasie strajku? Ostatni raz syreny w miastach wyły z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego. Czyżby maszyniści uznali, że aresztowanie na dwa miesiące podejrzanego, który nie chce składać zeznań, to taka sama okazja?
Przypominam. Do 20 sierpnia należy zgłosić do PKW komitet wyborczy kandydata do Senatu.
Trąbić przez 5 min i to w czasie strajku? Ostatni raz syreny w miastach wyły z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego. Czyżby maszyniści uznali, że aresztowanie na dwa miesiące podejrzanego, który nie chce składać zeznań, to taka sama okazja?
Przypominam. Do 20 sierpnia należy zgłosić do PKW komitet wyborczy kandydata do Senatu.
2011-08-16 10:10:16 Autor: wer
---.dip.t-dialin.net

wer
Ja jestem zdania, ze to maszynista jest winny, przegapil znak o zwolnieniu predkosc i potem wjechal 3 razy za szybko. Bo skoro te trasa jest do 120 km/h , a koles jechal 118 km/h to jest dobrze, ale nie zauwazyl ze nagle sie ta predkosc zmiejsczyla,zatem pytanie co robil i gdzie byl. Czy poszedl do 2 kabiny (z czuwakiem ...idzie nalozyc cegle i po problemie) lub cos innego robil.
Czy to on faktycznie jest winny czy nie i czy powinni go aresztowac.... ja jestem ZA, gdzyz wiozl 280 osob, a nie jak TIR jakies towary.
To zagrozenie zycia ludzi, wiec do wyjasnienia sprawy do aresztu.
Czy to on faktycznie jest winny czy nie i czy powinni go aresztowac.... ja jestem ZA, gdzyz wiozl 280 osob, a nie jak TIR jakies towary.
To zagrozenie zycia ludzi, wiec do wyjasnienia sprawy do aresztu.
2011-08-16 10:20:35 Autor: Wujo Z.
---.atkinsglobal.com
Jakby na szlaku było KHP to nie byłoby wypadku. Ciekawy jestem ile szlaków jest wyposażonych w ten system. Dla nas to przyszłość, a na świecie już dawno przeszłość.
2011-08-16 10:43:09 Autor: drużyna trakcyjna
---.dynamic.chello.pl
@wer, to połóż cegłę na przycisku czuwaka, idź do drugiej kabiny i zobacz co się będzie działo. Piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia...
2011-08-16 10:44:54 Autor: zwolak6
---.dip0.t-ipconnect.de
@wujo
KHP nie ma i nie będzie. Był przestarzały już w fazie projektowania. Do tego zawodny.
KHP nie ma i nie będzie. Był przestarzały już w fazie projektowania. Do tego zawodny.
2011-08-16 10:54:09 Autor: Brawo
---.tktelekom.pl
Brawo związkowcy! Areszt to grube przegięcie. Dobrze, że w tych sku.wiałych czasach można jeszcze liczyć na kolegów i takie gesty
2011-08-16 11:10:14 Autor: dtr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@wer,
po co zabierasz głos w temacie shp i czuwaka, skoro nie masz bladego pojęcia ? Położenie cegły nic nie da.
po co zabierasz głos w temacie shp i czuwaka, skoro nie masz bladego pojęcia ? Położenie cegły nic nie da.
2011-08-16 11:23:35 Autor: Maurycy_
---.ntlworld.ie
no - zwiąchole, zróbcie z niego męczennika, bohatera kolejowego, że deko mu się semafory popieprzyły, to nic...
2011-08-16 11:23:58 Autor: Czomo
---.centertel.pl

Czomo
Przy tej katastrofie jest wiele pytań na które nie ma odpowiedzi i pojawiają się nowe, otóż w innym temacie dotyczącym tej katastrofy ktoś zadał mnóstwo pytań, pojawił się wątek mostu na którym było ograniczenie spowodowane remontem, być może remont się zakończył i ograniczenie zostało zniesione. Pytanie jeśli maszynista był trzeźwy i jechał 118km/h to dlaczego nie rozpoczął hamowania?? Czy zawiódł system sterowania?? Pewnie okaże się że maszynista nie był niczemu winny, tylko zabezpieczenia i semafory które mogły źle pokazywać sygnały, być może zawiodły zwrotnice, ponoć potrafią się samoczynnie przestawić. Nie znam się na tym, tylko czytam tu komentarze różnych specjalistów, maszynistów i znających szlak. Jedno jest pewne że nie słusznie aresztowano maszynistę nie znając przyczyn wypadku.
2011-08-16 11:37:42 Autor: msob
---.tktelekom.pl
Kolejny przykład kompletnego braku przygotowania merytorycznego panów redaktorków - może powninni więcej gadać z Teleckim i Łańcuckim? Kompletnie wypaczające rzeczywistość fakty poszły w świat, zanim się zaczęły pojawiać konkrety czyli sygnały S2, S4 i S10. Poza tym prędkość 118kmph świadczy dobitnie, że spodziewał się maksymalnej na wjeździe a przy ostrym nawet hamowaniu ze 120 prędkość zaczyna schodzić dopiero po około 6-7 sekundach, dopiero po około 12 sekundach schodzi do setki i potem dalej już złapie to schodzi szybko. Więcej opinii fachowców proszę!!!!
2011-08-16 12:23:56 Autor: linia 131
---.tktelekom.pl
Taśma prawdę prawdę powie.Nie ma co gdybać-jak się okaże,że przy 40 było 118 to po nim.Teraz to o mały wyrok wypada walczyć
@Czomo-rozjazdy same się nie przekładają,wiem to z dłuuugiego doświadczenia.
@Czomo-rozjazdy same się nie przekładają,wiem to z dłuuugiego doświadczenia.
2011-08-16 12:26:01 Autor: Maurycy_
---.ntlworld.ie
ale wg błazenady w TVN odstawionej przez Liberadzkiego - rozjazd przekłada się elektronowo ...
2011-08-16 12:56:56 Autor: Maurycy_
---.ntlworld.ie
właśnie TV pokazała \"występ\" zwiąchola Miętka - wg tego pajaca to Tusk jest winny katastrofy ...
2011-08-16 13:03:41 Autor: zdzichu
---.183.173.20.dsl.dynamic.t-mobile.pl
kolego maszynisto z \"drugiej strony\" masz całkowitą rację, w sprawie wypadków kolejowych przewoźników PKP i prywatnych opinie są skrajnie różne wystarczyło poczytać wpisy na tym forum chociażby po wypadku Orlenu w Białymstoku, które nie pozostawiały suchej nitki na maszyniście, a dzisiaj które bronią maszynisty i jeszcze chcą się solidaryzować, ja też jestem maszynistą z drugiej strony i wybaczcie ale nie będę się z nikim solidaryzował bo panowie związkowcy tak sobie wymyślili, a gdzie byli panowie związkowcy jak mnie swego czasu zwalniano z PKP oficjalnie z powodu redukcji zatrudnienia, a nieoficjalnie tylko dlatego, że nie byłem w \"klubie związkowych wyżeraków\" i pozostawiano maszynistów miernych, ale wiernych, którzy w tym klubie byli, dlatego pracuję po drugiej stronie, bardzo się z tego cieszę i na PKP nie wrócę już nigdy. PKP i związkowcy kiedyś mnie olali dzisiaj ja ich olewam.
2011-08-16 13:33:57 Autor: tukolej
---.tktelekom.pl
@Maurycy: Wracaj do szorowania garów bo nie płacą ci w tej Irlandii za oglądanie TV
2011-08-16 13:47:07 Autor: zdzichu
---.183.173.20.dsl.dynamic.t-mobile.pl
I jeszcze jedno: aresztowanemu maszyniście życzę jak najlepiej i szybkiego powrotu na szlak, ale wynika to ze zwykłej koleżeńskiej solidarności, a nie dlatego, że związkowcy tak chcą.
2011-08-16 13:49:53 Autor:
---.play-internet.pl
@wer.Ty sobie cegłę połóż na twój i tak już spłaszczony mózg,będziesz bredził jeszcze bardziej.
2011-08-16 13:54:16 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
@pasażer tlk 14101
Tak generalnie to ten wagon był wylączony u minie od jakiś n lat i nie jeździł. Mocowanie sprzęgu się urwało pod wagonem. Teraz jest sprawny. No ale to inny trochę świat. Np. przejżdzanie mieędzy Koluszkami a Częstochową jest nazywane przekraczaniem Ĺťelaznej Kurtyny, bo linia kolejowa niędzy Łodzią a Dębicą to tzw. Ĺťelazna Kurtyna. Do przejechania na drugą stronę wagonami z Gdańska ( w tym CiWL ) potrzebana jest zgoda z Zamku Królewskiego na Wawelu.
Tak generalnie to ten wagon był wylączony u minie od jakiś n lat i nie jeździł. Mocowanie sprzęgu się urwało pod wagonem. Teraz jest sprawny. No ale to inny trochę świat. Np. przejżdzanie mieędzy Koluszkami a Częstochową jest nazywane przekraczaniem Ĺťelaznej Kurtyny, bo linia kolejowa niędzy Łodzią a Dębicą to tzw. Ĺťelazna Kurtyna. Do przejechania na drugą stronę wagonami z Gdańska ( w tym CiWL ) potrzebana jest zgoda z Zamku Królewskiego na Wawelu.
2011-08-16 14:32:46 Autor: laik
---.adsl.inetia.pl
4 lata temu miałem okazję przejechać się w kabinie z Wawy do Gdańska. Dla laika przeżycie niesamowite. Zaobserwowalem jednak parę -jak mi się wydawało-dziwnych sytuacji. Jeden semafor SBL co chwilę zmieniał zielone-czerwone - maszynista olał bo widział daleko następny zielony. Czyli tu też jest możliwe że ostni SBL pokazywał zielone zamiast żóltego.... potem ostatni SBL wskazywał żółte ale zaraz po minięciu - jak już zostało włączone hamowanie- pani przez radio zaskrzeczała: pan nie hamuje sygnał podany, pan w peronah da RP1 bo jakiś pijak łazi... dodam że było to na zakręcie i jak by na wjazdowym świeciło się żółte z zielonym to ..... Czy tu nie mogło byc podobnie? I ostanie - usłyszałem kawałek rozmowy (tylko panią z nastawni) było to mniej więcej tak: Pan na Gagarinie...... wiem że pan już 2 h czeka... podyktuje rozkaz...... dają wam tam chyba jakieś służbowe kartki i ołówek...(wyraźna kpina w głosie). . A był to Gagarin jakigoś prywatnegp przewoźnika...
2011-08-16 14:48:21 Autor: AtapiCl
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

AtapiCl
Im bardziej chodzi o sposób postępowania kolejowej komisji powypadkowej i tego, jak PLK lubi zamiatać pod dywan swoje zaniedbania mogące się przyczynić do wypadku i jak zwala wszystko na przewoźnika. O to właśnie w tej solidarności bardziej chodzi.
2011-08-16 14:56:50 Autor: Tambylec
---.net.pulawy.pl
Tusk z Kaczyńskim zmagali się nastawnikiem na lokomotywie a przy tym olali wszystkie semafory i ograniczenia szybkości. Maszynista ze strachu schował się w korytarzu. Potem Tusk wrócił i powiedział, ze tory były dobre. Skąd by wiedział jakby nie jechał.
2011-08-16 15:11:32 Autor: Miluś
---.opera-mini.net
Po pierwsze panie Józio to w Polsce dopóki nie ma prawomocnego wyroku to dana osoba jest niewinna czyli tak zwane domniemanie niewinności.
Po drugie to ten cały związek to się nieco pospieszył z tą solidarnością. Nie znamy kompletnie okoliczności wypadku i tak wogóle to czy te związki zawsze się muszą na siłę wpychać wszędzie? Nienawidzę związków a w szczególności ich prezesów. Za pensje takiego nieroba to możnaby zatrudnia co najmiej 5 pracowników. Zlikwidować związki które i tak nie pomagają a będzie więcej kasy dla zatrudnienia pracowników.
Po trzecie to uwierzcie ale bez względu na to czy on jest winny czy nie to już nigdy do pociągu nie wsiądzie. Już ma życie zniszczone. To jest bardzo przykre tak samo jak to że wogóle doszło do tego wypadku.
Po drugie to ten cały związek to się nieco pospieszył z tą solidarnością. Nie znamy kompletnie okoliczności wypadku i tak wogóle to czy te związki zawsze się muszą na siłę wpychać wszędzie? Nienawidzę związków a w szczególności ich prezesów. Za pensje takiego nieroba to możnaby zatrudnia co najmiej 5 pracowników. Zlikwidować związki które i tak nie pomagają a będzie więcej kasy dla zatrudnienia pracowników.
Po trzecie to uwierzcie ale bez względu na to czy on jest winny czy nie to już nigdy do pociągu nie wsiądzie. Już ma życie zniszczone. To jest bardzo przykre tak samo jak to że wogóle doszło do tego wypadku.
2011-08-16 15:48:26 Autor: Henek
---.ip.netia.com.pl
Autor: linia 131
Wie to Pan z długiego doświadczenia. Szkoda tylko, że po jednym takim zdarzeniu zginęli ludzie.
\"wypadek kolejowy pociągu pospiesznego nr 83102 Barbakan relacji Świnoujście – Kraków Główny 5 maja 1997 o godzinie 12:25 na stacji kolejowej Reptowo, w wyniku którego śmierć poniosło dwanaście, a rannych zostało trzydzieści sześć osób\".
\"O godzinie 12:25 podczas przejazdu bez zatrzymania przez stację Reptowo pociągu pospiesznego nr 83102 Barbakan, w momencie przejazdu szóstego od czoła pociągu wagonu osobowego nastąpiła zmiana położenia zwrotnicy rozjazdu, po którym następował przejazd tego pociągu. W następstwie zmiany położenia zwrotnicy, przy prędkości pociągu wynoszącej około 116 km/h, doszło do gwałtownej jazdy dwutorowej pociągu Barbakan, jego wykolejenia i rozerwania sprzęgów śrubowych pomiędzy wagonem szóstym i siódmym.\"
Coś to doświadczenie może Pana zawieść bo elementy mechaniczne są często nieprzewidywalne.
Wie to Pan z długiego doświadczenia. Szkoda tylko, że po jednym takim zdarzeniu zginęli ludzie.
\"wypadek kolejowy pociągu pospiesznego nr 83102 Barbakan relacji Świnoujście – Kraków Główny 5 maja 1997 o godzinie 12:25 na stacji kolejowej Reptowo, w wyniku którego śmierć poniosło dwanaście, a rannych zostało trzydzieści sześć osób\".
\"O godzinie 12:25 podczas przejazdu bez zatrzymania przez stację Reptowo pociągu pospiesznego nr 83102 Barbakan, w momencie przejazdu szóstego od czoła pociągu wagonu osobowego nastąpiła zmiana położenia zwrotnicy rozjazdu, po którym następował przejazd tego pociągu. W następstwie zmiany położenia zwrotnicy, przy prędkości pociągu wynoszącej około 116 km/h, doszło do gwałtownej jazdy dwutorowej pociągu Barbakan, jego wykolejenia i rozerwania sprzęgów śrubowych pomiędzy wagonem szóstym i siódmym.\"
Coś to doświadczenie może Pana zawieść bo elementy mechaniczne są często nieprzewidywalne.
2011-08-16 17:43:38 Autor: maszynista kolejowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@laik
A kto Cię tam wpuścił?
Ten maszynista powinien dostać w d... za wpuszczenie do kabiny osób postronnych, chyba, ze miałeś zezwolenie na jazdę w kabinie maszynisty.
A kto Cię tam wpuścił?
Ten maszynista powinien dostać w d... za wpuszczenie do kabiny osób postronnych, chyba, ze miałeś zezwolenie na jazdę w kabinie maszynisty.
2011-08-16 18:04:54 Autor: poinformowany
---.promax.media.pl
Przypomnę szanownym przedmówcom,że podobny wypadek miał miejsce przed kilkoma laty w Krzewiu pod Kutnem (wykolejenie poc. 8102). Sprawa oskarżenia maszynisty tego pociągu zakończyła się niedawno oczyszczeniem go z zarzutów.
2011-08-16 18:13:55 Autor: oleksy
---.50.235.6
Brawo !Jestem z wami!
Co to za kraj by człowieka po wypadku traktować jak przestępcę
Co to za kraj by człowieka po wypadku traktować jak przestępcę
2011-08-16 19:02:03 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Poinformowany
W Krzewiu nikt nie zginą i nie było tylu poszkodowanych.
W Krzewiu nikt nie zginą i nie było tylu poszkodowanych.
2011-08-16 19:18:16 Autor: Kysó
---.ostrowiec.dialup.inetia.pl
Ale było tylu poszkodowanych w 1990 roku po najechaniu \"Silesii\" na osobowy we Włochach - maszynista uniewinniony.
A co do pomysłu Pana Miętka i jego ekipy na 5 minut syren: bardzo fajnie ale o tej porze będziecie jutro strajkować i większość pojazdów, których maszyniści mogliby dołączyć się do protestu będzie o tej porze stać na torach postojowych.
A co do pomysłu Pana Miętka i jego ekipy na 5 minut syren: bardzo fajnie ale o tej porze będziecie jutro strajkować i większość pojazdów, których maszyniści mogliby dołączyć się do protestu będzie o tej porze stać na torach postojowych.
2011-08-16 19:21:30 Autor: Sławek
---.xdsl.centertel.pl
@Poinformowany, bo postarano się o odpowiedniego biegłego, który stwierdził, że niezastosowanie się do sygnału na semaforze nie było błędem. W sądzie grunt to odpowiedni biegli i potem mamy \"pomroczność jasną\" i inne sposoby na wybronienie ewidentnie winnego delikwenta. Oczywiście nie przesądzam o winie maszynisty, bo może być błędny sygnał na semaforze (mało prawdopodobne, lecz możliwe), ale jak się twierdzi, że nie ma winy w tym, że maszynista zignorował sygnał na semaforze, to mi ręce opadają.
2011-08-16 19:44:09 Autor: Sławek
---.xdsl.centertel.pl
@Kysó, uniewinniony nie znaczy niewinny. Jeśli nie da się udowodnić, co wyświetlał semafor, to może być to podstawą do uniewinnienia maszynisty. Dlatego moim zdaniem na lokomotywach powinny być obowiązkowo montowane rejestratory obrazu szlaku oraz rozmów z PLK-ą. Wtedy byłoby dużo mniej wątpliwości, a teraz taki sprzęt nie kosztuje zwrotnych sum, skoro się go np. w miejskich autobusach montuje.
2011-08-16 19:46:57 Autor: emeryt
---.abp.pl
Widzę trzepanie piany.Mamy przecieki z komisji i prokuratury.Zainteresowanemu zamknięto buzię w areszcie
2011-08-16 21:12:03 Autor: obserwator
---.226.51.114.awist.pl

obserwator
Ludzie, maszynista nie został aresztowany za spowodowanie wypadku, bo jego przyczynę określi dopiero komisja (w przypadku takiej katastrofy jest to Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych, która jest niezależna od PLK-i, czyli zarządcy infrastruktury, który - jak ktoś określił \"zamiata wszystko pod dywan\"). Sąd dlatego aresztował maszynistę na dwa miesiące, ponieważ ten odmówił prokuratorowi jakichkolwiek wyjaśnień. Absolutnie się temu nie dziwię, ponieważ z reguły wyjaśnień odmawia ten, kto ma coś na sumieniu. A tutaj zarzut jest poważny. Zginął człowiek, niemal setka ludzi jest poszkodowanych, niektórzy bardzo ciężko ranni i być może skutki katastrofy będą odczuwać do końca życia. I co, czy oni też się mają solidaryzować z maszynistą???Dlatego winni katastrofy muszą ponieść konsekwencje. A to, że maszynista został aresztowany, wcale nie znaczy, że jest winien. Jak na razie ma status podejrzanego (nikt zatem nie twierdzi, że jest winny), a areszt wynikł z niechęci do współpracy z prokuratorem i to jest normalne. O winie będzie można mówić dopiero, gdy PKBWK ustali rzeczywistą przyczynę wypadku.
Dalej - zwykle na zaistnienie wypadku składa się kilka nakładających się na siebie okoliczności. Nie można zatem wykluczyć, że komisja wynajdzie także inne okoliczności mające wpływ na zaistnienie katastrofy. Ale jeżeli nawet, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można przewidzieć, że jeśli maszynista nie zostanie uznany wyłącznie winnym spowodowania katastrofy, to może być współwinnym. Zaznaczam tu, że to są tylko rozważania teoretyczne i w żadnym razie nie obwiniam nikogo, zanim komisja nie określi przyczyny (przyczyn) katastrofy.
Nasuwa się jedynie pytanie, co będzie, jeżeli będzie więcej winnych, a tym maszynista? Czy inni poniosą konsekwencje z tytułu odpowiedzialności karnej, a maszynistę wybroni Związek Zawodowy Maszynistów??? W końcu nie od dziś wiadomo, że maszynistom wolno więcej, niż innym pracownikom, bo prezesi spółek boją się związków, a ZZM-u w szczególności.
No cóż, pozwólmy działać komisji, a do tego czasu proponuję wszystkim, aby wstrzymali się od obwiniania kogokolwiek.
Dalej - zwykle na zaistnienie wypadku składa się kilka nakładających się na siebie okoliczności. Nie można zatem wykluczyć, że komisja wynajdzie także inne okoliczności mające wpływ na zaistnienie katastrofy. Ale jeżeli nawet, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można przewidzieć, że jeśli maszynista nie zostanie uznany wyłącznie winnym spowodowania katastrofy, to może być współwinnym. Zaznaczam tu, że to są tylko rozważania teoretyczne i w żadnym razie nie obwiniam nikogo, zanim komisja nie określi przyczyny (przyczyn) katastrofy.
Nasuwa się jedynie pytanie, co będzie, jeżeli będzie więcej winnych, a tym maszynista? Czy inni poniosą konsekwencje z tytułu odpowiedzialności karnej, a maszynistę wybroni Związek Zawodowy Maszynistów??? W końcu nie od dziś wiadomo, że maszynistom wolno więcej, niż innym pracownikom, bo prezesi spółek boją się związków, a ZZM-u w szczególności.
No cóż, pozwólmy działać komisji, a do tego czasu proponuję wszystkim, aby wstrzymali się od obwiniania kogokolwiek.
2011-08-16 21:29:52 Autor: Mariusz
---.ssp.dialog.net.pl
Najpierw należy przeprowadzić rzetelne postępowanie wyjaśniające w tej sprawie - w co osobiście nie wierzę, bo na jaw musiałyby wyjść wieloletnie zaniedbania w dziedzinie bezpieczeństwa - a dopiero potem ferować wyroki. Nie bardzo rozumiem, dlaczego maszynista został aresztowany, skoro nic nie wskazuje, że mógłby chcieć uciekać z kraju, a zgodnie z prawem taki środek zapobiegawczy to ostateczność. Ale jest winny, jest kozioł ofiarny, więc można zrobić medialne show. Tak dla równowagi wobec przekazania informacji o koncie białoruskiego opozycjonisty, za które kilka osób zostało przeniesionych do pracy w innym departamencie. Prokuratura musi być efektywna, szkoda jedynie, że nie w sprawach, w których naprawdę powinna. A szok \"zbrodniarza\" to i tak dowód na to, że już poniósł najstraszniejszą karę w możliwych i pewnie będzie ją ponosił do końca życia.
2011-08-16 21:55:28 Autor: m-sta
---.netpower.pl
zastanawia mnie indolencja i głupota niektórych moich przedmówców np.mały Juzio czy też mały i rycy,proponuję dać uciąć im głowy po co im dwie dupy.Co do aresztowanego maszynisty to pytam dlaczego nie aresztowano dyż.ruchu,zabezpieczeniowca,automatyka,drogowca to przecież ta grupa ma czas na zatarcie śladów i mataczenie.W ostatnim weekendzie zginęło ok.50 osób i jakoś media nie robią wielkiego szumu wokół tego.Jeszcze raz pytam gdzie zasada domniemania niewinności.Związki na koleji od lat walczą o bezpieczeństwo na torach ,system jest przestarzały a Grabarczyk mówi ,że jeden z lepszych w Europie.Stawiam go na poziomie małego juzia i maurycego.
2011-08-17 09:34:56 Autor: laik
---.adsl.inetia.pl
Przypomniałem sobie ciekawe zdarzenie. Nie pamiętam szczegółów ale sa one akurat nie istotne. Znajomy pracuje na DB w Berlinie jako dyżurny ruchu. Opowiadał że jak zderzyły się 2 S-Bahny to natychmiast wyłaczono wszystkie służbowe telefony (a komorek to jeszcze wtedy chyba nie bylo) a do czasu wyjaśnienia przyczyn wszyscy ze zmiany z odcinka na którym był wypadek i 2 sasiednich zostali zawieszeni w obowiązkach i mieli całkowity zakaz komunikowania sie z kimkolwiek z firmy a także przez jakiś czas mieli zakaz opuszczania miejsca zamieszkania.
2011-08-17 10:06:16 Autor: realista kolejowy
---.dynamic.chello.pl
Do maszynisty nie od dziś wiadomo, że żrecie się ze służbą ruchu kto ważniejszy. Nie od dziś wiadomo ,że wasze związki zawodowe wielokrotnie uwalniały waszych członków od odpowiedzialności za wypadki kolejowe. Nie czekacie na wyniki pracy komisji powypadkowej tylko oddajecie ciosy broniąc swojego kolegi przez zrzucanie możliwej winy na innych pracowników kolejowych. Myślicie , że prokurator nie był na nastawni ze specjalistą biegłym , który mu wytłumaczył co zastano na pulpicie. Mówicie o usterkach semaforów - powinniście o tym zgłaszać tym nielubianym przez was pracownikom ruchu na nastawniach kolejowych, aby ci mogli o tym poinformować pisemnie przez odpis w E-1758 automatyków. Jeżeli macie choinkę na semaforze to oznacza to sygnał wątpliwy - powinniście się przed nim zatrzymać i zgłosić dyżurnemu ruchu - dlaczego tego nie robicie. Tolerujecie usterki w urządzeniach wskazujących , a potem macie pretensje. Jak możecie przejeżdżać przy semaforze wskazującym wątpliwy sygnał gdy następny pokazuje dobrze , gdzie etyka waszego zawodu. Dobrze wiecie , że nie ma urządzeń rejestrujących sygnał na semaforze. Można to stwierdzić pośrednio jedynie na nastawni po wypadku po ustawieniu drogi przebiegu , którą zamyka świecący się semafor. Sugerujecie, że po podaniu semafora dyżurny zmienia drogę przebiegu , zrywa plomby z przycisków i w tym czasie paru sekund wzywa automatyka szybkością myśli aby mu założył plomby na tych przyciskach. Jesteśmy narodem kombinatorów i przykład naszej kolei też o tym mówi , przeczytałem wiele kolejowych biuletynów wypadkowych i zawsze w nich jest główna przyczyna wypadku , a potem pozostałe , które przyczyniły się do wypadku poczekajmy na zakończenie dochodzenia komisji powypadkowej państwowej nie kolejowej. Wasz ZZM powinien postarać się o dobrego mecenasa, który powinien spowodować zamianę środka zapobiegawczego z tymczasowego aresztowania na kaucję i dozór policyjny , a nie wymierzać ciosy gdzie popadnie. Chcecie szacunku dla waszego kolegi ale omawiacie go innym. Jak pamiętam zawsze na kolei tej jeszcze w całości były dwie grupy świętych krów: MASZYNIŚCI I DYĹťURNI RUCHU i tak pozostało do dzisiaj i do dzisiaj obie grupy mają pozostałych pracowników kolei głęboko wiecie gdzie.
2011-08-17 21:33:22 Autor: obserwator
---.226.51.114.awist.pl

obserwator
@ realista kolejowy
zdaje się, że mamy podobne zdanie na temat ZZM-u.
Pozdrawiam
l_osservatore@interia.eu
zdaje się, że mamy podobne zdanie na temat ZZM-u.
Pozdrawiam
l_osservatore@interia.eu
2011-08-17 22:13:02 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
@Sławek: \"Dlatego moim zdaniem na lokomotywach powinny być obowiązkowo montowane rejestratory obrazu szlaku oraz rozmów z PLK-ą.\" Dlatego w innym wątku napisałem, że mechanicy powinni we własnym zakresie zainwestować w takie samochodowe \"czarne skrzynki\", które rejestrują obraz przód/tył, przyśpieszenia + ew. fonia... ew. zakupić proste kamerki przenośne, które za grosze są dostępne na allegro, a które rejestrują wystarczająco wyraźny obraz, aby jednoznacznie stwierdzić jakie wskazanie było na semaforze. Taśma z Haslera to za mało. Poza tym, dlaczego nikt, nie mówi, że jeśli ten mech przerżnął semafor, to musiał to zrobić conajmniej dwukrotnie - bo nie ma możliwości aby z Vmax było od razu wskazanie na 40 km\\h...
2011-08-18 22:46:18 Autor: popik
---.68.76.87.brzesko76.tnp.pl
a czy ktos zapytal czy ten Pan był wypoczety mieszka pod Częstochową poc wyjezdzal rano z wawy ale zeby odebrac poc rano musial nie spac od polnocy i poprostu oko mu spadlo bo nawet nastawnika nie dotkał i tu jest problem maszynisci jezdza nie wypoczeci a plany sa ukladane bezmyslnie
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |