Partnerzy serwisu:

Związkowcy: Jazda pociągami PKP Intercity jest ryzykowna?

Rynek Kolejowy 04.03.2013 132

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-03-04 10:20:20 Autor: XYZ123
---.play-internet.pl
Jest jedno wyjście. Zezłomowac. Wojtuś się tym zajmie. Pozostaje tylko kwestia ponad tysiąca wagonów, które to w wyniku \"braku\" sprawnych instalacji rozgłoszeniowych lub \"braku\" \"blokad\" zostały/będą zlikwidowane. Ale to już pikuś, wszak to tylko parenascie mln zł.
2013-03-04 10:50:50 Autor: pasażer1
---.adsl.inetia.pl
To na jakiego wuja potrzebne były Wan ulgi przejazdowe?
2013-03-04 11:01:32 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wiedziałem, że związkowcy to biedni ludzie, którym nie starcza na chleb, zapałki i do pierwszego, co w życiu im nie wyszło i mają problemy z rozumieniem rzeczywistości, a szczególnie zależności między przyczynami i skutkami swoich działań, ale nie byłem świadomy, że to doszło u nich tak daleko...
2013-03-04 11:15:29 Autor: EU07LODZ
---.238.17.69
Przewodniczący mógłby się zastanowić co podpisuje, jak można zarzucić wyczerpanie znamion czynu - świadomego wprowadzania zagrożenia w ruchu lądowym - na podstawie przedstawionych 2 (dwóch) losowych wypadków które to zdarzyły się w ostatnich 3 latach.
Po części rozumiem rozgoryczenie, iż pracowników technicznych jest mało, ale czasy PRL-u już się nie wrócą. W pracy trzeba pracować a nie spać po kontach.
Rozumiem, iż można zwrócić uwagę Spółce czy Organom Kontrolnym o niewystarczającym zatrudnieniu i trudnościach w czynnościach oględzin technicznych, jednak przedstawienie tego w ten sposób budzi brak zaufania społeczeństwa.
Jestem jedynie pasażerem i miłośnikiem, ale zauważyłem, że coraz częściej kolejowe związki zawodowe przedstawiają wszystkie problemy w skali 1:1000 i strzelają sobie i Kolejarzom w stopę.
2013-03-04 11:17:48 Autor: wania
---.dynamic.chello.pl
Ale cymbały.. 6 krotne wykolejenie w Mikołajkach Pomorskich. Czy ci biedni ludzie zastanowią się kiedyś co za brednie wypisują? Jedynym zagrożeniem dla bezpieczeństwa jest ta banda oszołomów, którzy podszywają się pod miano związku zawodowego.
2013-03-04 11:32:15 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Tylko jedno pytanie :
Kto podpisał i dopuścił po PC (PO) , a tym samym dał zezwolenie do ruchu
2013-03-04 12:03:34 Autor: parabuch
---.icpnet.pl

parabuch
I co ten Dyl z tym fantem zrobi? Zawiesi licencję spółce PKP Intercity, czy tylko nałoży karę pieniężną? Zignorować tego nie może. Efekt i tak będzie ten sam: wzrosną koszty działalności spółki i o zysku znów będzie można tylko marzyć. Bankowcom wydaje się, że na kolei można pracować jak w banku, czyli: pracownik kończy pracę, gdy do domu wychodzi jego szef. Co by kumple z dyplomami MBA nie wymyślili, to albo trzeba do kolei dokładać, albo ją zlikwidować. Póki co przyjęto tę drugą wersję.
2013-03-04 12:15:48 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
A po co ma cokolwiek robić? Pozytywny trend zmian na kolei się umacnia. PIC w styczniu stracił prawie 12% pasażerów (w stosunku do stycznia ub. r.). Problem rozwiązuje się sam.
2013-03-04 12:34:14 Autor: Goral
---.158.244.112
Ryzykowna to jest po pierwsze jazda po sieci PKP PLK...

Choć sam donos zwiącholi do UTK cieszy, a wspomniany przez Jedlinę spory spadek liczba pasażerów picni w styczniu jeszcze bardziej :)))
2013-03-04 12:37:40 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Prawie 18% spadek w Patologiach Regionalnych, też cieszy? :P
2013-03-04 12:54:18 Autor: wielebny
---.dynamic.mm.pl
Pismo powoduje odejście następnych pasażerów od kolei, efektem tego zmniejszenie wpływów i wycinaniem następnych połączeń kolejowych.
Co do kolei to statystycznie najbezpieczniejszy środek transportu w porównaniu z ofiarami na drogach.
2013-03-04 13:25:02 Autor: passager
---.ssp.dialog.net.pl
Czy ten facet jest świadom co pisze? O ile tak jest to Zakład Północny należy rozwiązać natychmiast.
2013-03-04 14:09:38 Autor: kali74
---.range86-130.btcentralplus.com
a ja myślę...że temat jest poważny!!

patrząc po waszych komentarzach to jestem niemal pewien...że temat jest poważny a zagrożenie realne!
Skoro wy reagujecie w swoich postach tak a nie inaczej to prawdopodobnie przełożeni tych ludzi też podchodzą do sprawy w sposób ignorancki! A skoro tak podchodzą to gdzie ci ludzie mają się udać???

no i co z tego, że zawieszenie belki zerwało się \"losowo\" a pociąg też wykoleił się przypadkiem!! ...a co jeśli jednak nie???...jeśli to z winy zaniedbania??...a co jeśli to \"preludium\" do większej katastrofy????

ręce opadają jak czytam wasze komentarze...autentycznie!
myślę, że poziom indolencji, ignorancji, znieczulicy i tumiwisizmu osiągnął już dno bezwzględne!
2013-03-04 14:26:08 Autor: HH
---.153.86.146
... wielokrotnie ostrzegała spółkę, również w ramach prowadzonego sporu zbiorowego, o pogłębiającym się niedoborze zatrudnionych pracowników przy obsłudze technicznej wagonów – rzemieślników, elektromonterów, rewidentów taboru itd., jednak bez spodziewanego rezultatu....


czyli wszystko wiadomo.... zwiazki walcza o przyjecie nowych pracownikow na kolei, bo wowoczas beda miec wiecej zwiazkowcow, a co za tym idzie wieksze skladki beda wplacane, a tak... PKP IC jest wstanie utrzymanie wagnow zrobic z garstka ludzi i wszystko jest OK, natomiast dla zwiazkow to zapasc... malo ludzi, malo wplad na skladki, wiec.....

wielka jest teraz nagonka ze PKP IC ma ryzykowne wagony, bo obsluga serwisujaca jest za mala... w podtekscie prosze o wiecej zatrudnien... bo my potrzebujemy wiecej skladek.....

i tu jest pies pogrzebany!
2013-03-04 14:26:50 Autor: Ezil
---.168.1.12
Utrzymania taboru nie ma - to fakt. Skoro nawodowanie składu jest problemem nie do rozwiązania, a w całym TLK Śnieżka nie ma możliwości umycia rąk...
2013-03-04 14:28:38 Autor: Goral
---.wnoz.us.edu.pl
@ Olgierd_Jedlina

A uwzględniłeś fakt przejęcia przez KŚ niemal całego ruchu w woj. śląskim? Bo porównywanie liczby pasażerów w PR rok do roku bez uwzględnienia tego faktu jest co nieco nieporozumieniem...
2013-03-04 14:33:00 Autor: Goral
---.wnoz.us.edu.pl
@ Olgierd_Jedlina

Aha. I wyrżnięcie przez PLKę wszystkich iR na wschód od Krakowa i w ogóle kompletny rozpierdziel na wschodnim kawałku E30? Z pustego i Salomon jak mawia stare przysłowie...
2013-03-04 14:49:39 Autor: agata2
---.dynamic.chello.pl
Tak sie dzieje jak w przedsiebiorstwie jest kadlubek albo wydmuszka komorki bezpieczenstwa (zalazek biura rozwalono za czasow rzadow pana Medzy...)
2013-03-04 14:57:04 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@goral: chciałeś - masz. Ĺťeby to uwzględnić, trzeba popatrzeć na zmiany pracy przewozowej. I to się zmniejszyło ledwie o procent mniej niż liczba pasażerów. Czyli - w uproszczeniu - było było dla spółki korzystne przy kosztach stałych poniżej 10%. Babiniec koszty stałe ma ZTCW ciut wyższe. W mniejszym uproszczeniu: o wiele mniej niż pasażerów i pracy przewozowej PR-y straciły dotacji (główne źródło przychodów spółki!). Bo Śląskie było największym i jednym z najlepszych (ponad 100% pokrycia deficytu w 2011 - źródło: raport babińca). Natomiast pozostałe samorządy - w większości - obcięły budżety na rekompensatę w tym roku.

Z mojej strony EOT, bo nie chcę być jak łódzkie lobby, które każdą okazję wykorzysta do flejma :P
2013-03-04 14:59:09 Autor: Goral
---.wnoz.us.edu.pl
@ Olgierd_Jedlina

Po odjęciu wzrostów liczby pasażerów w KŚ, KD i KW spadek w PR jest zdecydowanie mniejszy od tych 18%, jakieś 7-8%. Czyli mniej niż w IC, WKD i SKM 3M. A tak de facto odlicz jeszcze sobie tych, którzy po grudniowym chaosie made by Worach and kolesie w ogóle olali kolej i przesiedli się na transport drogowy (a wcześniej korzystali z usług PR). Katastrofalne dane dla KŚ wskazują na to bardzo wyraźnie.

Podając takie dane trzeba je najpierw dobrze \"oglądnąć\" z każdej strony, popatrzyć na uwarunkowania, itp.
2013-03-04 15:11:19 Autor: Goral
---.wnoz.us.edu.pl
@ Olgierd_Jedlina

Spadek przychodów PR po destrukcji ŚZPR to jest zupełnie osobna sprawa. Na ile ważąca dla sytuacji finansowej spółki to się okaże w praktyce za jakiś czas. Ale realny spadek liczby pasażerów PR ma porównywalny (lub nawet niższy) ze spadkiem całej branży, więc w tej kwestii katastrofy nie ma.
2013-03-04 15:21:04 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
Czyli wg zwiącholi \"zaniżony stan zatrudnienia\" tłumaczy bylejakość wykonywania robót,
- Proszę kontroli, jestem sam i ciężko mi trzymać młotek, zawsze robilim i trzymalim we dwójkę ...
2013-03-04 15:40:01 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@goral: wiem jaki, bo mam to od rana policzone, ale idź z tym do właściwego wątku, bo się w końcu pojawił :P
2013-03-04 18:38:46 Autor: gongol
---.205.167.207.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@parabuch
Istotnie, Dyl ma ogromny problem, bo:
- wiedzy na ten temat ZERO,
- trzeba by wysłać kontrole (techniczne), a te kosztują - zabraknie więc pieniążków na promocje i zlecanie ekspertyz!
Oj ciężka dola Dyla...!
2013-03-04 18:48:43 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Belka bujakowa... 3 razy wykolejenie, a TLK \"Kaszub\" zapewnia ponoć poziom EIC na czas mo(r)dernizacji z cyklu \"10 mld zł w 10 lat E-65 Północ na v180\".

No, ale ZZ Warsztatowych oczywiście walczą o miejsca pracy, ale patrząc z boku, to afera z pluskwami i defraudacją kasy na niby-mycie wagonów gdzieś tam się powoli uzupełniają. Swoją drogą, po jakiego było dawać posp i OPM do PKP IC?
2013-03-04 19:01:26 Autor: AZ
---.gdynia-laczpol.mm.pl
@EU07LODZ
ma rację, skończyły się czasy stania pod ścianą, teraz trzeba pracowć i to nie wszystkim się podoba.

W piśmie związkowców same błędy, regulamin pracy czy przepisy BHP nie określają zakresu pracy przy przeglądach wagonów. Ale żeby o tym wiedzieć trzeba trochę popracować a nie siedzieć za biurkiem...
2013-03-04 19:51:47 Autor: assa
---.centertel.pl
Trzykrotne wykolejenie wagonu w Mikołajkach Pomorskich to prawdopodobnie efekt przesunięcia ładunku :))
2013-03-04 20:20:42 Autor: x
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jeszcze do biletów dodajcie pasażerom ulotki o niebezpieczeństwie przy korzystaniu z usług IC pt.jedziesz na własną odpowiedzialnośc lub ryzykujesz życiem.
2013-03-04 21:07:30 Autor: et22wroc
---.dynamic.chello.pl
Jeśli czyn wyczerpał znamiona przestępstwa a zwiąchole o tym wiedzą to sami popełniają przestępstwo nie powiadamiając o tym organów ścigania,patrz art. 240 k.k.
2013-03-04 21:23:21 Autor: DE BIL
---.dynamic.chello.pl
A ile dyrektor płaci za posty ????to też napiszę kilka
2013-03-04 23:59:42 Autor: Kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
Całe szczęście ze zakończyłem podróżować polska koleją. Wole super wypasione autokary, (nie mylić z busem), jak i TAXI. Zona mi kiedyś powiedziała po jeździe z Krakowa do Bolesławca, przedzierając się przez odcinek Kraków-Katowice. Ze jak jej jeszcze raz zaproponuje pociąg, to mi łeb utnie na peronie, i wrzuci do Kibla.
2013-03-05 13:06:31 Autor: xmen73
---.prabuty.mm.pl
@mathewicforum
Wykolejenie pod Mikołajkami było efektem ukręcenia osi.
Kolejne wykolejenia były efektem tego, że banda przygłupów próbowała ściągnąć ten wagon bez użycia wózka technologicznego. Tyle w tym temacie.
2013-03-05 20:02:27 Autor: I_nc
---.tvk.torun.pl
Facet ze ZZ, który rozpętał sprawę (nie ten który podpisał) ma pewne problemy z utrzymaniem się na powierzchni więc szuka sposobu na dokopanie niektórym. Wszędzie znajdą się jakieś niedociągnięcia, ale to co napisali w piśmie do \"wszystkich świętych\" to przegięcie pały.
2013-03-06 07:11:05 Autor: bywalec_GP
---.adsl.inetia.pl
Towarzystwo się obraziło, bo wymaga się od nich pracy a nie leżenia po wagonach. Do niedawana do przykręcenia stolika przychodzili we troję a teraz płacz bo musi to zrobić jeden. Związkowiec się boi, że jak liczba członków spadnie poniżej minimum to sam będzie musiał młotek w garść wziąć. Pierdzistołki za pięniądze pracowdawcy zrobią wszystko aby dalej pierdzieć w stołek i brać za to kasę.
2013-03-06 10:03:08 Autor: XXL
---.docsis.tczew.net.pl
Towarzystwo się nie obraziło tylko era kamienia łupanego się skończyła natomiast w Gdyni Leszczynkach przetrwała do dziś bo takich mamy dyrektorków.A związkom to chwała że się wam za tyłek biorą bo inaczej to byście nas wykończyli.A jeśli chodzi o przykręcanie stolika we trójkę to teraz nie potrzeba już do tego nikogo bo tych stolików po prostu niema od kilku lat. Takich mamy gospodarzy i o tym niech mówią w telewizji a niech nie kłamią ratując swój tyłek bo prawda i tak wyjdzie na jaw.Pragnę poinformować pierdzistołków że nadchodzi wiosna i ocieplenie klimatu także można wyjść w teren po uprzednim założeniu kamizelki ochronnej i kontrolować te pół człowieka co na GP. zostało,bo jak była zima to się dupcie grzało.Amen.
2013-03-06 10:03:21 Autor: XXL
---.docsis.tczew.net.pl
Towarzystwo się nie obraziło tylko era kamienia łupanego się skończyła natomiast w Gdyni Leszczynkach przetrwała do dziś bo takich mamy dyrektorków.A związkom to chwała że się wam za tyłek biorą bo inaczej to byście nas wykończyli.A jeśli chodzi o przykręcanie stolika we trójkę to teraz nie potrzeba już do tego nikogo bo tych stolików po prostu niema od kilku lat. Takich mamy gospodarzy i o tym niech mówią w telewizji a niech nie kłamią ratując swój tyłek bo prawda i tak wyjdzie na jaw.Pragnę poinformować pierdzistołków że nadchodzi wiosna i ocieplenie klimatu także można wyjść w teren po uprzednim założeniu kamizelki ochronnej i kontrolować te pół człowieka co na GP. zostało,bo jak była zima to się dupcie grzało.Amen.
2013-03-06 10:03:53 Autor: XXL
---.docsis.tczew.net.pl
Towarzystwo się nie obraziło tylko era kamienia łupanego się skończyła natomiast w Gdyni Leszczynkach przetrwała do dziś bo takich mamy dyrektorków.A związkom to chwała że się wam za tyłek biorą bo inaczej to byście nas wykończyli.A jeśli chodzi o przykręcanie stolika we trójkę to teraz nie potrzeba już do tego nikogo bo tych stolików po prostu niema od kilku lat. Takich mamy gospodarzy i o tym niech mówią w telewizji a niech nie kłamią ratując swój tyłek bo prawda i tak wyjdzie na jaw.Pragnę poinformować pierdzistołków że nadchodzi wiosna i ocieplenie klimatu także można wyjść w teren po uprzednim założeniu kamizelki ochronnej i kontrolować te pół człowieka co na GP. zostało,bo jak była zima to się dupcie grzało.Amen.
2013-03-06 12:19:45 Autor: I_nc
---.tvk.torun.pl
A prawda jak zwykle leży po środku. Zawsze warto starać się poprawić to co jest złe, co zagraża bezpieczeństwu ruchu kolejowego. Nie należy jednak wykorzystywać sytuacji do prywatnych rozgrywek a tak właśnie się stało poprzez wysłanie donosu. Związek zawodowy ma przecież inne instrumenty do podejmowania działań na rzecz bezpieczeństwa oraz poprawy warunków pracy. Co tak naprawdę dotychczas zrobił TEN związek w tym zakresie???
2013-03-07 09:34:14 Autor: Dziekan
---.30.20.13.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
„W konsekwencji większość prac i przeglądów wykonywana jest przy zaniżonym stanie zatrudnienia (obecnie około 50% w stosunku do realizowanych działań), pobieżnie lub wielu czynności nie wykonuje się w ogóle, łamiąc wszelkie standardy i przepisy w tym zakresie, m.in. regulaminy pracy, bezpieczeństwa BHP i inne” – podaje Związek Zawodowy Pracowników Warsztatowych.\"
Coś tu nie trzyma się kupy: jeżeli członkowie tego Związku (czyli pracownicy warsztatowi) pracują przy zaniżonym stanie zatrudnienia o 50%, to powinni odpowiednio wydłużyć czas przeglądów tak, by nie łamać standardów w tym zakresie i nie igrać z bezpieczeństwem, a nie puszczać \"fuchy\" i jeszcze się chwalić (czytaj: skarżyć), że tak robią... Teraz wygląda to tak, że Związek wie, ale się godzi na to i liczy, że Prezes UTK rozwiąże sprawę za jego członków. Czy nie tak jest?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony