ZUE nie zaskarży decyzji PLK w sprawie krakowskiego przetargu
Martyn Janduła ⚫ 23.05.2017 ⚫
483

Stacja Kolejowa w SkawinieFot. Grager
PKP PLK rozstrzygnęła przetarg na modernizację linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. Wydawało się, że to firma ZUE jest bliska zwycięstwa. Zamawiający dokonał jednak innego wyboru, odrzucając pięć firm z przetargu z powodu „rażąco niskiej ceny”.
Aż 7 firm i konsorcjów starało się o pozyskanie kontraktu na modernizację linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. PKP Polskie Linie Kolejowe oceniły ich oferty pod kątem ceny, która stanowiła 60-procentowe kryterium oceny, współczynnika zatrudnienia pracowników w oparciu o umowę o pracę – 30% oraz okresu gwarancji – 10%. Wszystkie firmy złożyły analogiczne oferty w odniesieniu do kryteriów pozacenowych – 90% zatrudnienia personelu w oparciu o umowę o pracę i 72 miesiące gwarancji. Oznacza to, że o wyborze oferty miała zadecydować cena.
Wszystkie złożone oferty mieściły się w założonym przez zamawiającego budżecie, wydawało się zatem, że postępowanie wygra krakowska firma ZUE, która zaoferowała wykonanie prac za 191,8 mln zł. Więcej o założeniach przetargu piszemy tutaj. Jednak ani ona, ani kolejne pod względem ceny oferty nie były brane pod uwagę. Po otwarciu ofert PLK wykluczyła bowiem aż pięciu wykonawców. Powodem była m.in. rażąco niska cena. Dokładnie wyjaśniamy tę sytuację tutaj. Kontrakt otrzymał Swietelsky Rail Polska z ceną 215,5 mln zł.
Decyzją zaskoczone jest ZUE, które w tej sprawie wydało giełdowy komunikat. Zarząd spółki poinformował, jak zamierza postąpić w tej sprawie. – Na podstawie dokonanych analiz, pomimo iż nie podzielamy stanowiska zamawiającego, podjęliśmy decyzję o niepodejmowaniu dalszych kroków prawnych ukierunkowanych na zaskarżenie decyzji PKP Polskich Linii Kolejowych w zakresie odrzucenia oferty spółki w przetargu – czytamy w obwieszczeniu. ZUE uzasadnia swoją decyzję racjonalnością gospodarczą oraz analizami logistyczno-kosztowymi już złożonych przez spółkę najlepszych ofert w innych postępowaniach przetargowych.
Jednocześnie ZUE podaje, że do chwili obecnej udało się firmie uzyskać portfel zamówień o łącznej wartości ok. 948 mln zł. Zdaniem spółki, po analizie przetargów, w których złożyła najkorzystniejsze oferty (samodzielnie lub w konsorcjum), portfel zamówień może wzrosnąć do ok. 2,19 mld zł. Przewidywana wartość wynagrodzenia wyniesie wówczas ok. 1,24 mld zł.
Wszystkie złożone oferty mieściły się w założonym przez zamawiającego budżecie, wydawało się zatem, że postępowanie wygra krakowska firma ZUE, która zaoferowała wykonanie prac za 191,8 mln zł. Więcej o założeniach przetargu piszemy tutaj. Jednak ani ona, ani kolejne pod względem ceny oferty nie były brane pod uwagę. Po otwarciu ofert PLK wykluczyła bowiem aż pięciu wykonawców. Powodem była m.in. rażąco niska cena. Dokładnie wyjaśniamy tę sytuację tutaj. Kontrakt otrzymał Swietelsky Rail Polska z ceną 215,5 mln zł.
Decyzją zaskoczone jest ZUE, które w tej sprawie wydało giełdowy komunikat. Zarząd spółki poinformował, jak zamierza postąpić w tej sprawie. – Na podstawie dokonanych analiz, pomimo iż nie podzielamy stanowiska zamawiającego, podjęliśmy decyzję o niepodejmowaniu dalszych kroków prawnych ukierunkowanych na zaskarżenie decyzji PKP Polskich Linii Kolejowych w zakresie odrzucenia oferty spółki w przetargu – czytamy w obwieszczeniu. ZUE uzasadnia swoją decyzję racjonalnością gospodarczą oraz analizami logistyczno-kosztowymi już złożonych przez spółkę najlepszych ofert w innych postępowaniach przetargowych.
Jednocześnie ZUE podaje, że do chwili obecnej udało się firmie uzyskać portfel zamówień o łącznej wartości ok. 948 mln zł. Zdaniem spółki, po analizie przetargów, w których złożyła najkorzystniejsze oferty (samodzielnie lub w konsorcjum), portfel zamówień może wzrosnąć do ok. 2,19 mld zł. Przewidywana wartość wynagrodzenia wyniesie wówczas ok. 1,24 mld zł.
Komentarze:
Giełda

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |