Partnerzy serwisu:

Zubrzycki: Trzeba pilnie uruchomić Krajowy Program Kolejowy

Janusz Zubrzycki, Dyrektor Zarządzający ZDG TOR 25.07.2015 144

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-07-25 08:06:07 Autor: pan rakieta
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kolejowe dziady
2015-07-25 09:01:53 Autor: ANIA27
---.play-internet.pl
Pilnie to trzeba pogonić nierobów z patologicznego oddziału PR jakim jest PR GDYNIA. Tam wszystko stoi na głowie. Ludzi na E65 wozi się ze średnią szlakowa max 70km/h na trasie V160km/h.
2015-07-25 09:10:42 Autor: brat
---.dynamic.chello.pl
Mała podpowiedź. Jak już zrobicie te swoje analizy i wyjdzie wam wariant np. "C" to do realizacji bierzcie następny, dający większe korzyści dla pasażerów / użytkowników. Po doświadczeniu ostatniej siedmiolatki widać, że wasze wskaźniki są zachowawcze i nie ma efektu modernizacji. To ma dać efekt na lata a nie przywrócić parametry sprzed zapaści.
2015-07-25 09:17:14 Autor: railpl
---.slubice.vectranet.pl
Trudno się zgodzić z autorem art.

Przykładem może być linia Helska skazana przez sławny raport McKinsey na likwidację, a teraz bijąca rekordy popularności.

Nie jest więc wystarczające posiadać dostęp do danych i badań, aby móc przewidzieć potoki i konieczne inwestycje.

Polska kolej została zarżnięta przez rządzących (kolejny sławny raport Banku Światowego).

Stąd można mówić o odbudowie kolei w Polsce i odzyskiwaniu rynku szczególnie kolei aglomeracyjnych czy dojazdowych.

Autor opisuję status quo czyli stan na dzisiaj (podobnie jak PLK), natomiast zasadnym jest spojrzenie co w przyszłości.

Przykład linii Słupskiej czy nadmorskiej po której dojeżdżają Pendolino bezpośrednio nad Bałtyk być może za kilka lat stanie się oczywistością. Połączenie (Berlin)Szczecina via Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk do Gdańska w aspekcie kolei aglomeracyjnej i dalekobieżnej w niedalekiej przyszłości ma sens ekonomiczny.

Ale niestety takiego myślenia nie ma wśród ekspertów i PLK. Mamy za to podejście zachowawcze dobrze jest jak jest i nic nie ruszać.
2015-07-25 10:47:53 Autor: Rękodzielnictwo przemyslowe
---.11.214.195
Absolutna bzdura i zachowawczość. Kolej ma wybiegać w przyszłość a nie odtwarzać stare. Do tej pory ma kolei nie sa zasypane podziały po zaborach. Pociągi jeżdżą na okrętkę odtwarzając stare np. Proteza koniecpolska. Tymczasem kolej powinna po pierwsze rzucić wyzwanie drogom autostradom po drugie tworzyć nowepotoki pasażerskie i nowych klientów. A tak to bedzie pudrowanie trupa. Zarzucenie budowy KDP to gwóźdź do trumny kolei w Polsce.
2015-07-25 12:55:41 Autor: ast
---.205.119.51.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Typowe robienie w wała obywatela. Zapowiedzi w roku 2007 (kiedy władzę obejmowała obecna sitwa rządowa PO-PSL) były olbrzymie. Będą olbrzymie pieniądze z Uni, na kolei będzie skok cywilizacyjny itd.
Dziś już widzimy jak to w rzeczywistości wygląda. Całkowita porażka i żenada. Po przewaleniu dziesiątków miliardów w najlepszym wypadku w roku 2023 uzyskamy poziom lini kolejowych jaki mieliśmy w latach 70.
W I perspektywie unijnej powinna być realizowana modernizacja obecny lini kolejowych, a w II nowe projekty jak KDP, czy linia P-P.
Ale o czym my mówimy skoro modernizacja lini Kraków-Katowice, która miała być w roku 2015 ukończona (były przyznane środki unijne) w rzeczywistości jeszcze się nie rozpoczęła!!!!!!.
P.S. Panowie z ZDG TOR nie kompromitujcie się z pozytywnymi ocenami Krajowego Programu Kolejowego. Po prostu wstyd. Czy sitwa robiąca w wała nas obywateli też was obejmuje?
2015-07-25 13:41:09 Autor: ISDR
---.icpnet.pl
To autor ma choc troche pojecia o kolei? No ciekawe ile lat przepracowal na niej. Prosze, prosze.
2015-07-25 15:26:55 Autor: Tomnord15
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Tomnord15
Moim zdaniem całym tym Programem Kolejowym powinna zająć się prokuratura.
2015-07-25 16:17:56 Autor: BetonZbrojony
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
..."Co z tego, że z analiz nam wynika, że największy wzrost pasażerów jest przy 160km/h w nowym taborze, jak nie ma pieniędzy, aby taką linię potem utrzymać, region nie ma pieniędzy na nowy tabor itd."...
======================================
To jest właśnie kwintesencja betonowego kolejowego myślenia, na dodatek zaprzeczająca ekonomii i zdrowemu rozsądkowi. Gdyby Souter tak myślał to zamiast PB jeździlibyśmy nadal zdezelowanymi PKSami. Skoro jest przyrost pasażerów to jakim cudem ma potem brakować kasy na utrzymanie linii i nowy tabor?
Jeżeli kolej ma konkurować z transportem drogowym i lotniczym to celem ma być NIE odtworzenie stanu sprzed 1989 a zupełnie inna wizja, taka bardziej przyszłościowa (przepraszam za ogólnik).
No i dlaczego szanowny ekspert ani słowem nie zająknął się na temat braku KDP w KPK. Lobby paliwowo-autostradowe ciągle ma się dobrze w rządzie i wśród ekspertów ZDG TOR?
2015-07-25 18:46:05 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
@ BetonZbrojony - nie obrażaj kolejarzy. Dzisiaj na kolei w obszarze, ktory opisuje p. Zubrzycki (i nie tylko) sa same bankomaty, excell-managerowie i popwerpoint prezenterzy. O kasie decyduja wyjeci z kapelusza credit card managerowie, itp.
Fakt, że managerowie-Kolejarze dali sobie odebrac bulawy i zelowany zegarmistrz zrobil rzez niewiniatek jakiej swiat nie widzial.
2015-07-25 22:24:41 Autor: BetonZbrojony
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@kk
Ja nie kolejarzy się czepiam tylko eksperta TOR-kolejowego o poglądach betonowych. A co do białych kołnierzyków masz 100% racji.
2015-07-27 10:42:45 Autor: sent
---.net.tauron-pe.pl
pytam kiedy wreszcie będzie można pojechać szybciej niż 30km/h pociągiem KATOWICE-Trzebinia-KRAKÓW?!
Kiedy Darty czy Flirty pojadą w relacji
Wrocław-Opole-Katowice-Kraków-Rzeszów?!!!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony