Partnerzy serwisu:

ZRK DOM wznowi prace na E59 po Astaldi za 45 mln zł netto

Witold Urbanowicz 30.10.2018 4,8k

ZRK DOM wznowi prace na E59 po Astaldi za 45 mln zł netto
fot. PKP PLK
Zgodnie z zapowiedziami Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM z Poznania ma wznowić prace na opuszczonej przez Astaldi przebudowie linii E59 na odcinku Leszno – Rawicz. Umowa o wartości blisko 45 mln zł netto zostanie zawarta 31 października.
Pod koniec września firma Astaldi oficjalnie zeszła z przebudowy 35-kilometrowego odcinka linii E59 między Lesznem a Rawiczem, a PKP PLK wypowiedziały wykonawcy umowę na początku października. Przez cały miesiąc zarządca infrastruktury regulował rachunki względem podwykonawców, którym włoska firma wcześniej nie płaciła za materiały, usługi i wykonane prace.

W zeszłym tygodniu PKP PLK zdecydowały o zleceniu dokończenia prac w trybie bezprzetargowym Zakładowi Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu, który jest podmiotem wewnętrznym zarządcy infrastruktury. Umowa zostanie podpisana 31 października. Wartość oferty to 44,9 mln zł netto.

Zakres prac na szlaku granica woj. dolnośląskiego – Rawicz (od km 59,693 do km 62,900) na torze nr 2 obejmuje dokończenie robót ziemnych, wykonanie wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudowę subwarstw, nawierzchni torowej, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych. Na szlaku Bojanowo – Leszno (od ok. km 76,150 do ok. km 94,750) zaplanowano prace związane z dokończeniem budowy obiektów inżynieryjnych wraz z wykonaniem brakujących stref przejściowych, dokończeniem robót ziemnych, wykonaniem wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudową subwarstw, nawierzchni torowej, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego, siecią trakcyjną oraz dokończeniem budowy peronów przy torze nr 1 na stacjach i przystankach Bojanowo, Kaczkowo oraz Rydzyna.

Na stacji na stacji Rawicz (od ok. km 62,900 toru nr 2 do ok. km 63,650) przewidziano prace w zakresie robót ziemnych, zabudowy subwarstw, zabudowy rozjazdów (Rz 8 i 9) oraz nawierzchni torowej w torze nr 4 do km ok.63,350, w tym połączenie i regulacja nowego odcinka toru ze starym, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego. Zaplanowano również roboty związane z siecią trakcyjną i dokończeniem budowy peronu nr 2. Na stacji Bojanowo (od ok. km 75,300 toru nr 1 do km 76,150) zadaniem wykonawcy będzie dokończenie robót ziemnych, wykonanie wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudowy subwarstw, nawierzchni torowej wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego. Przewidziano również prace związanie z siecią trakcyjną, dokończeniem budowy peronu oraz obiektu inżynieryjnego.

Umowę na przebudowę tego odcinka linii E59 zarządca infrastruktury podpisał z Astaldi w czerwcu zeszłego roku. Jej wartość sięgała 355 mln zł netto. Zakres prac przewidywał, oprócz modernizacji torów wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą, m.in. budowę trzech nowych wiaduktów (dwóch kolejowych w Rawiczu na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej oraz jednego drogowego na drodze Bojanowo – Pakówka). Powstać miały też trzy nowe przejścia pod torami: na stacjach Rawicz i Bojanowo oraz w ciągu ul. Okrężnej w Lesznie. Zaplanowano także przebudowę 11 przejazdów oraz odnowienie dwóch stacji (Rawicz, Bojanowo) i dwóch przystanków (Kaczkowo, Rydzyna). Prace miały zakończyć się w 2020 r. Dzięki podniesieniu prędkości do 160 km/h czas jazdy najszybszymi składami między Czempiniem a Rawiczem miał skrócić się o około 20 minut.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony