Partnerzy serwisu:

Kolejne prace na odcinku Stargard – Kalisz Pomorski linii 403

Jakub Madrjas 04.07.2018 17

Kolejne prace na odcinku Stargard – Kalisz Pomorski linii 403
fot. Axe GFDL
Spółka z grupy PKP PLK otrzymała zlecenie na wymianę nawierzchni linii 403 na odcinku od Ulikowa pod Stargardem do Prostyni koło Kalisza Pomorskiego. 
W ubiegłym roku PKP PLK zamknęła na półtora miesiąca linię nr 403 Piła Północ – Ulikowo, by wyremontować dziesięciokilometrowy odcinek Recz Pomorski – Tarnowo Pomorskie. Prace pozwoliły na podniesienie prędkości pociągów do 100 km/h i likwidację ograniczeń. Linia 403 może stanowić ważną trasę objazdową podczas modernizacji magistrali E59 na odcinku Poznań – Szczecin.

Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK zapowiadał, że w 2018 roku zostanie przeprowadzony drugi etap remontu na odcinkach Prostynia – Recz Pomorski oraz Tarnowo Pomorskie – Ulikowo. To zamówienie udzielono w ubiegłym miesiącu spółce ZRK DOM z grupy PKP PLK. Podobnie jak rok temu była to jedyna spółka, z którą negocjował zarządca infrastruktury. Cenę za wykonanie prac ustalono na 12 199 140 złotych (zeszłoroczne prace kosztowały 10,5 mln). Prace na linii 403 znalazły się w przedstawionym "RK" wykazie lokalizacji, w których zostaną wykorzystane materiały staroużyteczne.
 
rys. openrailwaymap.org
Jako że linia jest jednotorowa ponownie można spodziewać się komunikacji zastępczej ze Szczecina do Piły. Tymczasem właśnie na odcinku do Stargardu do Kalisza Pomorskiego można byłoby wyznaczyć korzystną trasę objazdową dla pociągów – najpierw magistralą Poznań – Szczecin do Choszczna, a następnie linią 410 Choszczno – Złocieniec. Niestety, na tej drugiej linii ruch jest wstrzymany, a prace remontowe mają ruszyć w przyszłym roku.

O historii reaktywacji kolei w Wałczu ciekawie pisał w 2016 roku Adam Piotr Zając.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony