Partnerzy serwisu:

ZRK DOM wygrał starcie spółek PLK o kontrakt za 70 milionów na linii Poznań – Szczecin

Jakub Madrjas 27.04.2017 1,5k

ZRK DOM wygrał starcie spółek PLK o kontrakt za 70 milionów na linii Poznań – Szczecin
Fot. PKP PLK
Trzy spółki należące do PLK chciały przeprowadzić roboty wyprzedzające na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie przed właściwą modernizacją linii E59 pomiędzy Szczecinem a Poznaniem. Zarządca infrastruktury wybrał ofertę poznańskiego ZRK DOM.
Modernizacja linii Poznań – Szczecin to jeden z pierwszych projektów, które PLK zgłosiła do realizacji w ramach programu  "Łącząc Europę" (CEF). Niesie on za sobą duże ryzyko, ponieważ projekty z I i II naboru CEF muszą być gotowe w 2020 roku (pisaliśmy o tym tutaj). Tymczasem przetargu na wykonanie prac wciąż nie ma. Do tego przetarg na projekt modernizacji trwał rok – PLK musiała unieważnić wybór projektanta części prac i dokonała ponownego wyboru dopiero w lutym 2016 roku. W międzyczasie modernizacja środkowego fragmentu linii E59 Poznań Główny – Szczecin została przesunięta do listy rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego.

Zarząd PLK zdaje sobie sprawę z zagrożenia, jakie niesie projekt. – Dlatego spółki własne PLK przeprowadzą roboty wyprzedzające – mówi prezes PLK Ireneusz Merchel. Dlatego w marcu PLK ogłosiła postępowania na zakup materiałów potrzebnych do ich realizacji. Teraz zarządca infrastruktury rozstrzygnął postępowanie negocjacyjne na realizację inwestycji.

Do negocjacji podeszły trzy z czterech spółek wykonawczych z grupy PLK – Dolkom, ZRK DOM oraz PPM-T. Oferta tego ostatniego przedsiębiorstwa została odrzucona, a w pojedynku na cenę realizacji ZRK DOM pokonał Dolkom i zrealizuje prace za 69 379 447,07 złotych. Czy realizacja robót wyprzedzających nie spowoduje, że dany tor będzie zdejmowany i naprawiany dwukrotnie? – Nie będzie robót straconych. Prace będą wykonywane tylko tam, gdzie nie będą potrzebne prace w podtorzu – zapewnił Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PLK ds. przygotowania inwestycji. 

Prezes Ireneusz Merchel zapowiada  dalsze wzmacnianie spółek z grupy PLK. Chodzi jednak także o budowę potencjału na okres po 2023 roku, kiedy zmodernizowane linie trzeba będzie utrzymać w dobrym stanie. – Wkrótce spółki zależne przystąpią do zakupu maszyn – zapowiada prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony