Partnerzy serwisu:

Zrewitalizować linię 207 Toruń – Chełmża można szybciej, ale nie tanio. Oferty przekraczają kosztorys

Jakub Madrjas 16.05.2019 16

Zrewitalizować linię 207 Toruń – Chełmża można szybciej, ale nie tanio. Oferty przekraczają kosztorys
Fot. PKP PLK
Wykonawcy proponują PKP PLK znaczne skrócenie czasu rewitalizacji linii 207, zaplanowanej na aż trzy lata. Problemem pozostaje kosztorys inwestycji, do którego żadna z firm nawet się nie zbliżyła.
Przed dwoma miesiącami PKP PLK ogłosiła przetarg na rewitalizację 18-kilometrowej linii kolejowej z Torunia do Chełmży. Na inwestora spadła krytyka, bo na poprawę parametrów przeznaczono aż trzy lata, w tym 20 miesięcy na prace torowe. Oznacza to wymianę torów na odcinku mniej niż trzydziestu metrów dziennie. Szeroko pisaliśmy o tym tutaj.

Dzisiaj (16 maja) PKP PLK otworzyła oferty w postępowaniu. Wpłynęło ich siedem, ale dwie prawdopodobnie nie będą brane pod uwagę: Copasa oraz PPM-T (spółka córka PKP PLK) złożyły formularze, ale nie załączyły plików z ofertą. Nie znamy zatem ich propozycji. Pozostałe propozycje wykonawców zawierają dobrą wiadomość, czyli skrócenie czasu realizacji inwestycji oraz złą: nie mieszczą się w kosztorysie.

PKP PLK zaplanowała zrealizowanie prac za 132,5 mln zł brutto. Najbliżej tego budżetu są NDI (177 mln zl) oraz konsorcjum Transkol i Infra Silesia (182 mln zł). Zaproponowały one realizację prac w ciągu odpowiednio 24 i 28 miesięcy. Drożsi wykonawcy proponują wykonać prace jeszcze szybciej: to Colas Rail (w 21 miesięcy za 197 mln zł), Porr (21 miesięcy za 208 mln zł) oraz Strabag (24 miesięcy za 257 mln złotych).


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony