Partnerzy serwisu:

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

jm, Rynek Kolejowy 28.12.2015 0

arrow
arrow
Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)
Fot. Rynek-Kolejowy.pl
Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)
Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)
Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)
Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)
Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)
Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)
Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)
Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)
Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)
Przed dwoma laty zakończyła się modernizacja w Oddziale Napraw Wagonów DB Schenker Rail Polska w Rybniku. W gruntownie przebudowanym warsztacie nie narzekają na brak pracy.

Zmodernizowany za 11 mln zł Oddział Napraw Wagonów DB Schenker Rail Polska w Rybniku uroczyście otwarto w październiku 2013 r. Inwestycja objęła gruntowną przebudowę wszystkich instalacji – elektrycznych, cieplnych i gazowych, wylanie nowej posadzki i budowę nowych torów.

To obecnie najnowocześniejszy zakład naprawczy tego typu w całej grupie Deutsche Bahn. Jego sercem jest linia do potokowej naprawy wagonów na wszystkich poziomach utrzymania. Zastosowano tu podejście znane z segmentu automotiv, czyli linię produkcyjną i szereg innowacji wpływających na efektywność pracy.

Naszą relację z wizyty w zakładzie przeczytasz w najnowszym numerze miesięcznika „Rynek Kolejowy”. Zapraszamy do Empików!



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
2015-12-29 08:19:30 Autor: wieslaw tw
---
jak patrze na tą halę i czytam później ze to najnowocześniejszy zakład DB, to boję się myśleć jak wyglądają nienowoczesne.
2015-12-29 09:01:03 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Jęzor ledwo dycha, Szczakowa i Rokitnica zlikwidowane, po ZNIUT Ruda Śląska i WNTK nie ma śladu, Kuźnica Warężyńska jeszcze istnieje głównie dzięki KŚ a ostatnio IC, które jeździ tam na obtaczanie zestawów kołowych. Rozwój, nie ma co :)
2015-12-29 11:16:32 Autor: w temacie
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ja mam pytanie jak z aktualnym wykorzystaniem mocy przerobowych w wspomnianych warsztatach? Bo pewna popularna plotka głosi, że były odpicowane pod Niemieckie wagony, które w skutek pewnych koncernowych zagrywek DB w Niemczech (czytaj ochrona miejsc pracy w Niemieckich zakładach) nigdy do Polski nie trafią. Zatem podsumowując - totalnie nietrafiona inwestycja za bardzo dużo kasy.
2015-12-29 15:27:00 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post w temacie:
"A ja mam pytanie jak z aktualnym wykorzystaniem mocy przerobowych w wspomnianych warsztatach? Bo pewna popularna plotka głosi, że były odpicowane pod Niemieckie wagony, które w skutek pewnych koncernowych zagrywek DB w Niemczech (czytaj ochrona miejsc pracy w Niemieckich zakładach) nigdy do Polski nie trafią. Zatem podsumowując - totalnie nietrafiona inwestycja za bardzo dużo kasy."
I tu wbrew pozorom polskie DB może tylko zyskać.
Rzeczywiście niemieckie wagony politycznie będą naprawiane tylko w Niemczech, ale za to zwolni się miejsce dla wagonów polskich.
Wreszcie DBSRPL będzie mogło naprawiać wagony u siebie, bo inaczej musiałaby naprawiać wagony tylko na zewnątrz. Taki właśnie był plan.
2015-12-29 16:23:56 Autor: Lint
---.leon.com.pl
Wkrótce już nie będzie DB Schenker... bo firma wraca do dawnej nazwy DB Cargo. Będziemy w Polsce mieli PKP Cargo i DB Cargo.
2015-12-29 20:26:07 Autor: Kolejarzykow
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ludzie pewnie zadowoleni, że mają zagranicznego pracodawce co dba o polskiego robotnika, teraz DB to pewnie prestiż, zachwyt i pełen portfel euro masz nasz polski robotnik....
2015-12-29 22:34:02 Autor: Nikita
---.157.246.94.ip4.artcom.pl
Oszczędności w DB SCHENKER.
Może ktoś mi wyjaśni dlaczego tak bardzo uwzięto się na hale warsztatową Sosnowiec Jęzor? Kierownictwo DB tłumacząc się oszczędnościami chce za wszelką cenę zlikwidować tą lokalizacje . Robi się wszystko żeby pokazać że hala nie jest potrzebna i że generuje ona koszty .Nie tak dawno zlikwidowano sieć trakcyjną ,została jedna linia trakcyjna za szopą która jest specjalnie wyłączana w weekendy mimo że na jęzorze oczekują elektrowozy na przeglądy P1 i inne do których przepisowego wykonania niezbędna jest sieć. Dodam jeszcze że w chwili obecnej to jedyna lokalizacja firmy DB z bezpośrednim dostępem do sieci trakcyjnej . Dyrektorzyna ,modnie uczesany na niemieckiego żołnierza odpowiedzialny za oszczędności wraz ze swoim podopiecznym jednym z dwóch kierowników (a tak bo w ramach oszczędności na oddziale mamy dwóch kierowników , jeden zajmuje się wydawaniem baterii do latarek , drugi wydawaniem rękawiczek żeby ktoś przypadkiem dwóch par nie dostał)na spotkaniach obiecują jak to dobrze będzie jednak na razie efekty ich działań są opłakane o czym napisze dalej .Od jakiegoś czasu maszyny są odsyłane do innych lokalizacji , tzn. Katowice i Ruda Śląska kopalnia bielszowice .Absolutnym hitem był przegląd elektrowozu który to początkowo miał miejsce najpierw w katowicach , poźniej został od przeciągnięty na bielszowice gdzie stał i czekał na dalszą naprawe (DB musiało by płacić za dalsze korzystanie z hali w katowicach ), suma sumarum przegląd i usterki które na jęzorze były by wykonane w ciągu góra 4 dni po fantastycznych decyzjach oszczędnościowych trwał ponad 2 tygodnie . Nie jest to odosobniony przypadek , w każdej normalnej firmie ludzie którzy podjeli by takie decyzje zostali by poprostu zwolnieni. Dodam że lokalizacja Bielszowice nie jest zadowalająca o czym każdy kto tam pracował wie , każde sprawdzenie elektrowozu wiąże się z faktem że spalinówka musi wyciągnąć elektrowóz poza teren kopalni w miejsce gdzie jest trakcja , cała taka operacja jest czasochłonna i kosztowna .Dziwny traf bo taka sama operacja na bielszowicach jest ok i nikt nie ma ale do tego ,a na jęzorze była jedną z przyczyn którą podpierano się przy decyzji o zamknięciu lokalizacji . Podobnie jest z lokomotywami spalinowymi Class 66 , grubsze przeglądy są celowo odsyłane do Rybnika , przegląd który powinien trwać góra tydzień , trwa w Rybniku dwa tygodnie albo i dłużej. Jest jedna prosta zasada której kierownictwo widocznie nie zna , jeżeli lokomotywa stoi to wtedy nie zarabia. Wróćmy do jęzora i jego kierowników . Końcem listopada zapadła decyzja o likwidacji zmian nocnych na oddziale ,decyzja tłumaczona była wyssaną z palca teorią o słabej wydajności zmian nocnych . W praktyce wygląda to tak że jeżeli np.o godzinie 21 zostaje zgłoszona maszyna na przegląd P1 , to stoi i czeka ona do godziny 6 rano , wtedy do pracy przychodzi zmiana ranna i wyjeżdża na taki przegląd . Po zsumowaniu czasów oczekiwania , dojazdu serwisu i czasu
wykonania przeglądu wychodzi że lokomotywa była wyłączona z ruchu ponad 12h. Jeżeli pracowała by zmiana nocna i pojechała na ten wyjazd to czas wyłączenia lokomotywy z ruchu byłby o połowę krótszy. Matematyka prosta , logiczna , oszczędności oczywiste a jednak kadra zarządzająca sama sobie robi pod górke .
Warto wspomnieć parę słów o tzw wyjazdach mobilnych.
DB, firma międzynarodowa o globalnym zasięgu chce zlikwidować swój jedyny warsztat (mający sieć , zaplecze techniczne w postaci podnośników kolejowych , suwnicy , tokarni, spawalni itd)i wzorem pseudofiremek wszystkie naprawy , przeglądy P1 wykonywać w torach. Cały czas mowa o oszczędnościach w firmie , pytanie co z jakością ? Czy też mamy iść śladem pseudofirm kolejowych które to biją w książke pokładową maszyny pieczątki przeglądowe bez sprawdzania stanu techniczngo maszyny , bez uzupełnienia materiałów eksploatacyjnych ? Już teraz przeglądy dla DB wykonują obce firmy , jakość z jaką to robią jest rażąca o czym władze DB dobrze wiedzą(no ale oszczędności) , wiedzą też ludzie , pracownicy DB którzy muszą później robić poprawki po takich firmach i maszyniści którzy muszą takimi złomami jeździć.
Wykonywanie przeglądów cały czas w torach jest nie tyle nie rzetelne co nie bezpieczne. Pomijając fakt maszyny , samo bieganie ludzi z serwisu przez torowisko ( nieraz po 10 torów )z 20 litrowymi baniami oleju albo workami piasku na ramieniu jest niebezpieczne dla życia , tak samo jak wykonywanie czynności przeglądowych gdzie na torze obok jeżdzą pociągi z prędkością przelotową , sprawdzanie lokomotywy gdzie nad głową masz sieć 3 kV . Sytuacje można by mnożyć ,w DB musi się komuś coś stać , ktoś musi być pociągnięty do odpowiedzialności , bo tak nie zmieni się nic .
2015-12-30 11:40:20 Autor: Carlos
---.centertel.pl
Dajcie święty spokój tej spółce i zrozumcie wreszcie, że DB Schenker to firma nie dla pracowników, ludzi ... Jak to już do Was dotrze to zrozumiecie całą resztę.
Jeszcze kiedy tam pracowałem ktoś powiedział: Jeśli Ci nie pasuje możesz odejść - tak wreszcie zrobiłem i dziś mogę potwierdzić - masz problem to jest to jedyne wyjście . Nie pasuje to odejdź! Swoimi komentarzami nie wpłyniesz nawet w najmniejszym stopniu na strategię i kierunek obrany przez firmę. Swoją drogą wszędzie jest bałagan tyle, że DB pomimo swojego pięknego portfolio jest na szczycie tych bałaganiarskich firm. Żaden Prezes czy Dyrektor tego nie zrozumie, oni widzą wszystko z innej perspektywy. Bajo
2015-12-30 18:48:13 Autor: w temacie
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Gubernator z tego co piszesz to potwierdzasz plotkę o której napisałem. Zatem los pracowników warsztatu w Rybniku jest raczej przesądzony. DB co chwilę sprzedaje na rynku swoje wagony Ea i Fals - więc raczej one nie trafią do "premium" warsztatu, bo będzie zwyczajnie za drogo dla normalnego prywaciarza. A warsztat "premium" który pracuje na pół gwizdka wcześniej czy później zamkną. Może się po prostu zwijają ? Jaki jest aktualny status warsztatów o których piszecie - Jęzora i Bielszowic. Bo z tego co przeczytałem Jęzor zamykają a Bielszowice ?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony