Partnerzy serwisu:

Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)

Dominik Lebda 29.07.2016 1,2k

arrow
arrow
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Przystanek osobowy Kraków Sanktuarium Fot. DL
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Nowy przystanek kolejowy Kraków Sanktuarium już służy pasażerom. To kolejny punkt na mapie miasta, który uzyskał dostęp do kolei pasażerskiej. Dzięki szybkiej realizacji inwestycji, pielgrzymi szybko i bezpiecznie dostają się do Centrum Jana Pawła II. 
Jak informowaliśmy tutaj, w niedzielę, tuż przed rozpoczęciem Światowych Dni Młodzieży, zakończył się pierwszy etap budowy nowego przystanku Kraków Sanktuarium, zlokalizowanego na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim. Inwestycja została zrealizowana przez krakowski magistrat i firmę Sanel Sna. Pierwszy etap objął budowę peronów przystankowych, kładki południowej wraz z dojściami pieszymi i parkingu dla niepełnosprawnych. W II etapie, który ma zostać zrealizowany do 30 września br. wykonana zostanie kładka północna z dojściami i odwodnieniem. 

Przystanek położony jest na linii kolejowej, która pod koniec 2017 roku zostanie objęta systemem Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej obsługiwanej przez Koleje Małopolskie. Już teraz funkcjonuje część II linii SKA z Sędziszowa przez Miechów do Krakowa Głównego. W dalszej perspektywie zostanie wydłużona do Skawiny lub przystanku Podbory Skawińskie. Wszystko dzięki budowanej właśnie łącznicy kolejowej pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Inwestycja umożliwi eliminację zmiany kierunku jazdy pociągów, które kursują z/przez Kraków Główny w kierunku Skawiny czy Zakopanego. Budowa łącznika pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pociągów regionalnych i dalekobieżnych o około 10-20 minut. 

Estetyka przystanku, wraz z małą architekturą, różnią się od przystanków kolejowych budowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, znanych np. z trasy do lotniska czy Wieliczki. Mowa tutaj m.in. o kolorystyce i jakości wykorzystanych materiałów. Dominującym kolorem jest szary i jego odcienie. Co ciekawe, na peronie drugim został zachowany fragment starego wiaduktu. Koszt budowy przystanku, wraz z infrastrukturą, to ponad 28 mln zł, z czego ponad 23 mln zł to unijne dofinansowanie w ramach Osi Priorytetowej 4. Regionalna polityka energetyczna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. 

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony