Partnerzy serwisu:

Prawie 8 mln zł za naprawę P4 zmodernizowanych EN57

Martyn Janduła 28.12.2016 240

Prawie 8 mln zł za naprawę P4 zmodernizowanych EN57
EN57AKWFot. Koleje Wielkopolskie
Tylko jedna firma jest zainteresowana naprawą P4 trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 dla Kolei Wielkopolskich. Ofertę złożyły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”. Przekroczyła ona budżet zamawiającego o prawie 2 mln zł.
Wykonanie czynności czwartego poziomu utrzymania i prac modernizacyjnych dla trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AKW to przedmiot zamówienia w przetargu, w którym składanie ofert zakończyło się 22 grudnia. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego poinformowało, że w konkursie udział wzięła wyłącznie jedna firma.

Do naprawy i modernizacji posłane mają zostać trzy pojazdy o numerach EN57AKW-1031, EN57AKW-1412 i EN57AKW-1413, stanowiące własność województwa wielkopolskiego. Wykonawca ponadto zobowiązany będzie do udzielenia gwarancji na pojazdy, opracowania dokumentacji technicznej oraz udzielenia licencji na dokumentację techniczną i oprogramowanie. Jak podaje urząd, elektryczne pojazdy trakcyjne, które mają przejść naprawę, wyposażone są w napęd asynchroniczny.

W zakresie modernizacji przewidziano zmianę systemu informacji pasażerskiej, systemu monitoringu. Dodatkowo zamontowane mają zostać rolety okienne w przedziałach pasażerskich oraz lusterka zewnętrzne. Wykonawca będzie zobowiązany także do „wprowadzenia zapisu” w rejestratorze zdarzeń sygnałów użycia syren pojazdu oraz wartości ciśnienia w głównym przewodzie hamulcowym i przewodzie zasilającym. Pasażerowie zyskają za to w przedziałach odświeżacze powietrza.

Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykonał naprawę wraz z modernizacją w terminie do 220 dni kalendarzowych licząc od dnia podpisania umowy. Pierwszy pojazd ma być jednak gotowy nie później niż w terminie 130 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy.

W postępowaniu przetargowym swoją ofertę złożyły jedynie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”. Zamawiający oceni ją teraz pod względem dwóch kryteriów – ceny, która stanowi 60% wagi oraz długości okresu gwarancji na cały pojazd, która stanowi 40% wagi oceny.

Oferent zaproponował prace za kwotę 7,93 mln zł brutto. Zamawiający na ten cel przygotował budżet w wysokości 6,05 mln zł brutto. Oznacza to, że oferta mocno wykracza poza budżet przygotowany do realizacji tego zadania. ZNTK „Mińsk Mazowiecki” w kwestii gwarancji zaoferował 27 miesięcy. 
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony