Partnerzy serwisu:

ZNPK: Debata o budowie nowych linii jest potrzebna

Michał Litwin 09.09.2015 124

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-09-09 09:37:02 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Nie no Kielce - Łódź normalnie hit rynkowy.
2015-09-09 09:43:57 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Razem z Busko-Żabno masz ciąg do Muszyny. Trzeba patrzeć na sieć, a nie na jej odrębne fragmenty.
2015-09-09 10:19:23 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
Busko-Żabno jest dla ruchu towarowego, ta linia powinna powstać przed rozpoczęciem prac w Krakowie, żeby towary z/do trójmiejskich portów mogły bez problemu docierać (szybciej i taniej) do zakładów przemysłowych w Tarnowie i na Słowacji, jeśli nasz porty mają być konkurencją dla portów Niemieckich to przejazd pociągu z Gdańska na Słowację musi być dużo szybszy niż z Hamburga czy Bremerhaven.
2015-09-09 10:37:14 Autor: PiotrW_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Napisałem o tym w innym poście, ale ten wydaje się być bardziej zasadny.

Otóż w kwestii budowy nowych linii ktoś tu niedawno napisał, że na samym Mazowszu brakuje ok. 800 km torów. Mógłby ktoś przybliżyć temat, tzn. jakie by to były odcinki/linie i przybliżony kilometraż?

Mniemam, że chodzi o Modlin-Płock-Włocławek, Legionowo-Nasielsk... Co jeszcze? Ciechanów-Przasnysz? Zegrze-Pułtusk i dalej w kierunku Chorzeli? Coś w okolicach Ostrołęki? Przewinęły się takie koncepcje...
2015-09-09 10:41:44 Autor: PiotrW_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Poza tym warto zauważyć, że pojęcie "nowe linie" jest w pewnym sensie na wyrost - de facto są to krótsze bądź dłuższe kawałki spajające istniejącą sieć (coś w rodzaju łatania oczek).

Bo ileż w końcu km będzie miał odcinek Sieradz-Wieruszów, Busko-Żabno (lepiej DT) czy Tumlin-Wąsosz? A powstanie pełny, długi ciąg.
2015-09-09 11:08:01 Autor: d3
---.146.11.249.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W temacie Busko Zdrój są dwie koncepcje jedna Busko - Żabno dłuższa ale prosta (pomija Dąbrowę Tarnowską) i stara za czasów Gierka Busko Zdrój Mędrzechów jakieś 35 km -bardziej realna. Drugą ważną inwestycją spinająca powinna być linia Bełchatów (Zarzecze ) - Wieluń Dąbrowa. Trzecią Legionowo Nasielsk - w rzeczywistości odbudowa linii. Niestety marnie to widzę skoro przy inwestycji za 10 miliardów na E65 nie udało się wybudować projektowanej już w latach siedemdziesiątych obwodnicy Iławy jedynie 5 km prostej linii aby pociągi nie ustawiały się w poprzek trasy którą jadą (stacja Iława jest na linii Toruń Korsze)
2015-09-09 11:09:04 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@PiotrW_
dokładnie. nowa linia to jest Y czy P-P a takie ogryzki łączące dziury po zaborach to raczej w kategorii "uzupełnień" a nie nowych
2015-09-09 23:57:03 Autor: Jeżdżę bo lubię
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
Warto tu zauważyć, że linia Zgierz - Ponętów była planowana już przed wojną. Miała stanowić część ważnej trasy kolejowej łączącej Lwów i Centralny Okręg Przemysłowy z Łodzią i Gdynią, o łącznej długości około 800 km. Przebieg jej miał być następujący: Lwów - Przeworsk - Stalowa Wola - Ostrowiec Świętokrzyski - Skarżysko-Kamienna - Tomaszów Mazowiecki - Łódź - Zgierz - Ponętów - Inowrocław - Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia. Powojenna zmiana granic państwa spowodowała dezaktualizację tej koncepcji, niemniej jednak odcinek Zgierz - Ponętów - Koło pozwoliłby ominąć węzeł kutnowski i skrócić drogę w połączeniach Łodzi z Poznaniem i Bydgoszczą.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony