Partnerzy serwisu:

Znowu pojadą pociągi z Łowicza do Łodzi

Dziennik Łódzki, 11 lutego 2010 11.02.2010 177

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-02-11 12:46:14 Autor: Maciek
---.50.108.98
Brawo! Oby więcej samorządów (w tym mazowiecki!) decydowało się na współfinansowanie napraw torów.
2010-02-11 13:24:31 Autor: Jan
---.compi.net.pl
Dlaczego 90 a nie 120 km/godz? Standardowy EN57 jedzie 110, a po modernizacji EN57 AKM 120 km/godz. więc modernizacje powinny być robione pod tę prędkość.
2010-02-11 13:25:00 Autor: leśnik
---.ar.krakow.pl
Mogli chociaż dać ze 100km/h! Jak robić to porządnie. Przecież świat nie będzie stał w miejscu, trzeba się rozwijać.
2010-02-11 13:46:11 Autor: Alex
---.torun.mm.pl
@jan zgoda tak 120km/gofz.
2010-02-11 13:58:38 Autor: m.m.
---.devs.futuro.pl
najwyzszy czas przywrocic tę linię do normalnej eksploatacji. Szkoda ze tylko do 90 ale to i tak będzie milowy krok. Pamietam calkiem nieodlegle czasy gdy jezdzily tamtedy ekspresy i pospieszne do Wrocławia, Legnicy i Pragi. Zwazywszy na to ze do Bednar pociag z Warszawy moze dojechac w ok. 55-60 min. moze to byc calkiem dobra alternatywa dla pociagow dalekobieznych przejezdzajacych przez Łodz w stosunku do trasy przez Koluszki. Trzymam kciuki, oby nie skonczylo sie na zapowiedziach.
2010-02-11 14:00:14 Autor: PiotrEkonomista
---.internetdsl.tpnet.pl
90 km/h to pewnie nie jest żadna modernizacja, tylko odtworzenie infrastruktury...ale trochę wstyd...
2010-02-11 14:05:47 Autor: ŁODZIANIN
---.tktelekom.pl
I już znaleźli się malkontenci, że 90 km/h to za mało. Należy pamiętać, że przedmiotowa linia na większości trasy jest bardzo kręta - właściwie z jednego łuku przechodzi się w następny. Dlatego przystosowanie jej do wyższych prędkości wymagałoby znacznie wyższych nakładów finansowych środków i trwało na pewno o wiele dłużej. Tak więc zamiast narzekać powinniśmy się cieszyć, że inwestycja ta ma niebawem sznsę realizacji i na linię z której korzystały jeszcze niedawno tysiące pasażerów znów powrócą pociągi.
2010-02-11 14:20:47 Autor: maszynista z łodzi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do tego ta linia na bardzo wielu odcinkach jest poprowadzona na wysokich nasypach. Odkąd jeżdżę za maszynistę zawsze tam kiedyś było tylko 90km/h właśnie ze względu na bardzo kręte łuki. Mam nadzieję że przywrócą jej pierwotny stan bo jeszcze jak bylismy w Cargo to ciężarowymi pociągami strasznie tam się jeździło i nie było tygodnia żeby do jakichś wykolejeń nie dochodziło.
2010-02-11 14:43:31 Autor: aron
---.243.110.161
i to ma sens - najpierw remont, potem reaktywacja. A nie trzymanie na sile wlokacych sie pociagow i potem wielkie zdziwko ze nikt ni jezdzi
2010-02-11 14:49:29 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl
w zeszycie 106 z 1990 r prędkość maksymalna dla tej linii wynosiła 90 km/h a czas przejazdu 1 godz 11 min
2010-02-11 15:13:56 Autor: Wojtek
---.15.202.62
Dlaczego samorządy muszą dopłacać do remontów torów a np. Cargo nie, które i tak z tych torów będzie korzystało.
2010-02-11 17:39:16 Autor: lowiczak123
---.lowicz.mm.pl
Od czasu do czasu jeżdżą tam objazdem pociągi pasażerskie,tak było w listopadzie 2009 r.
http://www.youtube.com/watch?v=xMnRArRCz6U
2010-02-11 18:04:29 Autor: WŁ
---.adsl.inetia.pl
Moderna pod 90 km/h - dobre! To tylko odtworzenie, a nie modernizacja.
Dla aglomeracyjnych EN57 wystarczy, choć to mało jak na obecne czasy. A poza tym znowu będą jechały na dworzec kaliski - czyli na peryferia Łodzi, bo pewnie będą wtedy robili tunel (i słusznie). Nie wróżę wysokiej frekwy przed zakończeniem budowy tunelu.
2010-02-11 18:17:54 Autor: zorientowany
---.ssp.dialog.net.pl
@Wojtek
Dlatego , że Cargo ( jak i każdy inny ) jest przewoźnikiem i \"haracz\" płaci w dostępie do trasy.
A samorządy nic nie muszą - co najwyżej mogą.
2010-02-11 18:30:54 Autor: psz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ludzie, nauczcie się cieszyć tym co dobre!
2010-02-11 18:39:35 Autor: PAN Buchalter
---.33.160.12
47 km trasy i 43 przejazdy. Toć należy połowę zlikwidować i podnieść V max na trasie na 120 km/h a nie jakieś marne 90 km/h na jednotorze.
2010-02-11 19:34:39 Autor: erazm
---.toya.net.pl
...i to jest sens...najpierw doprowadzić linię do śmierci technicznej przez nie dokonywanie przez okres co najmniej 20 lat żadnego poważnego remontu i brak stałego utrzymania....co powoduje wygaszenie popytu na usługi 10-15/km/h....w konsekwencji zamykanie kas,dewastacji i popadanie w kompletna ruinę dworców .......i potem po 20 latach odbudowa od nowa....nawierzchnia, obiekty dworcowo-stacyjne....odbudowywanie popytu na usługi...co potrwa kolejne kilka lat....Ktoś w tym widzi sens....oprócz kolejowych decydentów...
2010-02-11 21:22:10 Autor: jerry
---.tktelekom.pl
@PAN Buchalter
czy mógłbyś wyjaśnić jakie znaczenie ma ilość przejazdów kolejowych na tej linii (lub na innych liniach)do prędkości pociągów ??. Jak słusznie zauważył @ŁODZIANIN jednotorowa linia kolejowa między Łowiczem a Zgierzem położona jest na wielu odcinkach na łukach o promieniach(często na wysokich nasypach lub w przekopach), które nie pozwalają na wprowadzenie wiekszych predkości - tak niestety została linia zaprojektowana i wybudowana na początku XX wieku. Przeprowadzenie remontu torów pozwoli na przywrócenie konstrukcyjnych parametrów linii - i bardzo dobrze, bo chyba lepiej będzie jeździć z prędkością 90 km/h niż wcale ?.
2010-02-11 22:41:32 Autor: Inż
---.tktelekom.pl
@Panie Jerry
ma bardzo dużo
43 przejazdy to ok. 60 mln zł. Oznacza to, że 1/3 inwestycji to przejazdy w poziomie, które w Polsce są równie niebezpieczne jak przejazdy bez rogatek. Tak się nigdzie nie robi kolei w Europie prócz Polski.
A w PLK obowiązuje zasada ujednolicenia prędkości. I zamiast na 2 km zrobić 120 km/h, na kolejnych 5 - 90 km/h , na następnych 3 - 100 km/h robi się jedną 90 km/h. Po prostu brak solidnych inżynierów się kłania.
2010-02-12 23:07:24 Autor: Adam Z
---.piotrkow.pilicka.pl
Jesli linia idzie nasypami to chyba ma przebite bezkolizyjne przejazdy droowe? Bo jesli az 43 przejazdy to moze jednak plaskie kartoflisko? Albo przejazdy z podjazdem? Tak czy inaczej polowa do likwidacji jak nic! Poza tym mogli by rzeczywiscie zrobi projekt moderny z predkoscia plynna do 90-120km/h . A nawet wprowadzic a-0.8 i dac 100km/h na calej lini. Moderna za 3mln zotych na jeden kilometr, jednotoru. Duzo, czy malo?
Pewnie kasy duzo, efekt maly jak zawsze.
2010-02-12 23:08:38 Autor: Adam Z
---.piotrkow.pilicka.pl
Tym bardziej, ze kazdy przejazd ogranicza przechylke i redukuje mozliwosc zechania po luku z wieksza V.
2010-02-13 15:07:51 Autor: drogowiec
---.adsl.inetia.pl
Na tej linii bedzie przeprowadzony zwykły remont (dawniej nazywało się to \"Naprawa Główna\")nawierzchni torowej polegajacy na kompleksowej wymianie szyn, podkładów, mechanicznenemu oczyszczeniu podsypki tłuczniowej oraz prawdopodobnie z mechanicznym scięciem ław torowiska. To nie jest żadna modernizacja, tylko przywrócenie konstrukcyjnych paremetrów tej linii. Gwoli informacji jest to linia o znaczeniu regionalnym (nawet nie jest znaczenia państwowego). Duze szczęście polega na tym, że Łódzki Urzad Marszałkowski przeznaczy na remont odcinka od Łowicza do Zgierza 90 mln zł. (PKP PLK tylko 30 mln.)i dzięki temu za dwa lata bedzie mozna pojechać prawdopodobnie z prędkością 90 km/h. Piszę prawdopodobnie, bo w artykule nie było wzmianki co z obiektami inzynierskimi (maja po ok. 100 lat), siecią trakcyjną i urzadzeniami srk. Dużym sukcesem bedzie osiągnieci 90 km/h na całej długości linii. Natomiast marzenia o predkości 120 km/h można - za te pieniadze - między bajki włożyć. 43 przejazdy na tej linii to efekt dojazdu do pól uprawnych (linia przebiega przez tereny rolnicze). Oczywiscie dobrze by było przynajmniej o połowe je zredukować, ale spróbujcie rolnikowi utrudnić dojazd do pola (wydłuzyć o kilka, lub kilkanascie kilometrów) - to \"powstanie chłopskie\" murowane.
2010-02-14 17:50:02 Autor: lowiczak123
---.lowicz.mm.pl
Jeśli chodzi o przxejazdy bezkolizyjne,to w okolicy Łowicza są 2,jeden w Zielkowicach a drugi na DK 14,który jest za wąski i jest tam dużo wypadków,m.in. Doda miała tam niebezpieczną sytuację...Przejazdy często są niestrzeżone jak np koło Lasku Miejskiego ale też na drodze woj. z Kwiatka do Łyszkowic,ale z racji prędkości na tej linii na razie to za bardzo nie przeszkadza.
2010-03-03 23:20:38 Autor: Kolejarz realista
---.160.245.168
Wiadomość obiecująca , nie tylko dla mieszkańców Łowicza ale również dla mieszkańców miejscowości między Łowiczem i Zgierzem. To Wam się należy. Podejście Urzędu Marszałkowskiego niespotykane. Gdyby inni byli tacy normalni !!!!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony