Partnerzy serwisu:

Znów widzimy pociągi na mapie w aplikacji Portal Pasażera

Michał Szymajda 03.08.2022 9k

Znów widzimy pociągi na mapie w aplikacji Portal Pasażera
fot. M. Szymajda
PKP Polskie Linie Kolejowe ponownie umożliwiają sprawdzenie, gdzie znajduje się nasz pociąg. Jednocześnie nie zobaczymy już podsumowania opóźnień w skali całej sieci kolejowej, z wyszczególnieniem opóźnionych składów.
Kilka miesięcy temu PKP Polskie Linie Kolejowe wyłączyły na Portalu Pasażera możliwość podglądu mapy z wykazem opóźnień pociągów „na żywo”. Nie dla wszystkich pociągów dane te były zbierane poprawnie i w wielu wypadkach wprowadzały pasażerów w błąd, informując o nieprawidłowej lokalizacji pociągu. Jednocześnie Portal Pasażera, w obliczu problemów na sieci kolejowej, wykazywał daleko idącą niesprawność, co irytowało pasażerów.

Obecnie problemów jest mniej, pomimo wielkiego zainteresowania pasażerów sezonowymi połączeniami. PLK przywróciła też możliwość lokalizowania pociągu na mapie „live”, choć na innych zasadach.

– Funkcjonalność „Pociągi na mapie” prezentowała aktualnie jadące pociągi na terenie Polski oraz na terenie wybranego województwa. Dane o pociągu w tej zakładce nie posiadały żadnych dodatkowych informacji poza tymi, które są dostępne w wyżej wymienionych zakładkach. Funkcja pociągów na mapie stanowiła jedynie podglądową wizualizację poszczególnych komunikatów – wyjaśnia PKP PLK. Ale wystarczy kliknąć opcję „Wyszukiwanie połączeń”, wpisać intersujący nas numer bądź nazwę, a obok pojawi się opcja „pokaż to połączenie na mapie” (w niewielkim rozwijanym menu). Pierwsze, wykonane przez nas testy dowodzą, że system działa poprawnie.

Niestety, ze strony zniknęła część „wszystkie opóźnienia”, pozwalająca na szybką ocenę tego, które pociągi w skali całej sieci kolejowej opóźnione są najbardziej. Pozwalało to nam na szybką orientację w sytuacji w kraju i możliwość reakcji na problemy występujące np. w jednym regionie.

– Wyłączenie zakładki „Wszystkie opóźnienia” wyeliminowało obciążanie Portalu Pasażera przez podmioty, które niezgodnie z obowiązującym regulaminem serwisu korzystały z tych funkcjonalności poprzez automatyczne odczytywanie danych co pół minuty – wyjaśnia spółka. Dodaje, że wszystkie informacje o danym pociągu, w tym informacje m.in. o opóźnieniach, utrudnieniach, peronie i torze na danej stacji, z którego odjeżdża skład, są dostępne w Portalu Pasażera w zakładkach „Wyszukiwanie połączeń” (w tym prezentacja danego połączenia na mapie), „Znajdź pociąg” (na stacji, po numerze) oraz „Opóźnienia i utrudnienia”.

– Zakres prezentowanych informacji o pociągu w Portalu Pasażera nie uległ zmianie. W dalszym ciągu zapewniony jest optymalny zakres informacji potrzebnych użytkownikom do zaplanowania i realizacji podróży – uważa zarządca krajowej sieci kolejowej.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony