Partnerzy serwisu:

Znów opóźnienie we wprowadzaniu 200 km/h z Warszawy do Gdańska

Michał Szymajda 01.06.2018 263

Znów opóźnienie we wprowadzaniu 200 km/h z Warszawy do Gdańska
Fot. KOLEJ77, SM42.pl
W grudniu 2018 roku z Warszawy do Gdańska nie pojedziemy z prędkością 200 km/h. Mimo obietnic, nie uda się podnieść prędkości na części północnego odcinka magistrali E65.
W marcu 2017 pytaliśmy prezesa PKP PLK o zaawansowanie projektu związanego z podniesieniem prędkości do 200 km/h na północnym odcinku magistrali E65. Wówczas PKP PLK informowała także o planie podniesienia prędkości do 200 km/h na innych liniach kolejowych w Polsce.

Wówczas pisaliśmy, że zawarty w umowie między PKP PLK a wykonawcą termin uruchomienia i certyfikacji systemu to czerwiec 2018 roku. Należało więc zakładać, że prędkość zostanie podniesiona w grudniu 2018 roku, przy okazji zmiany rozkładu jazdy. Przypomnijmy, że pierwotny plan zakładał rozkładowe przejazdy pociągów Pendolino z prędkością 200 km/h już w grudniu 2017 roku. Takie zapowiedzi padały w 2015 roku.

Niestety, teraz wiemy, że między Warszawą a Gdynią w grudniu 2018 roku maksymalną obowiązującą prędkością wciąż będzie 160 km/h, bo przedłużą się odbiory urządzeń ETCS/ERTMS..

– W związku z prowadzonymi pracami nad wdrożeniem ETCS poziomu II na linii kolejowej z Warszawy do Gdyni do kontraktu został podpisany 22 grudnia 2017 roku aneks do umowy. Konieczne okazało się przeprowadzenie dodatkowych testów współpracy systemu z ruchem pociągów. Do końca 2018 roku PKP Polskie Linie Kolejowe odbiorą certyfikowane urządzenia, które następnie przejdą odbiory przez Urząd Transportu Kolejowego – powiedział Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK, nie ryzykując podawania terminu, kiedy Pendolino popędzi z prędkością 200 km/h na północnej E65.

Rozpędzenie się do takiej prędkości docelowo będzie możliwe na około 45% trasy Warszawa – Gdynia. Przejazd najszybszych pociągów na trasie z Warszawy Centralnej do Gdańska Głównego potrwa z uwzględnieniem planowanego przyspieszenia ok. 2 godziny i 15 minut 2 godziny i 29 minut. Obecnie najszybszy pociąg EIP odcinek między tymi miastami przejeżdża w 2 godziny i 46 minut.

Niestety wprowadzenie ERTMS/ETCS poziomu drugiego na odcinku Warszawa – Trójmiasto nie wpłynie na poprawienie czasu przejazdu innych niż Pendolino pociągów. PKP Intercity wciąż nie posada innego taboru trakcyjnego, który z wagonami mógłby rozpędzić się do 200 km/h.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony