Partnerzy serwisu:

Znamy pakiety z przetargu kolejowego kujawsko-pomorskiego

Jakub Rösler 04.05.2022 5,5k

Znamy pakiety z przetargu kolejowego kujawsko-pomorskiego
Fot. Krzysztof Sosnowski
Wiemy na jakie pakiety podzielono właśnie ogłoszony przetarg na przewozy kolejowe w województwie kujawsko-pomorskim. Postępowanie dotyczy wyłącznie użytkowanych już obecnie linii kolejowych. W przetargu nie ma Rypina czy Ciechocinka.
O tym, jaki kształt przyjmie przetarg na przewozy pasażerskie w województwie kujawsko-pomorskim pisaliśmy w ostatni piątek, kiedy dowiedzieliśmy się, że postępowanie zostanie podzielone na cztery pakiety, a nie na 10, jak to miało miejsce w zeszłorocznym, ostatecznie unieważnionym, przetargu. Znamy już zawartości każdego z pakietów.

Pakiet pierwszy

Pierwszy z nich dotyczy linii komunikacyjnych Kutno – Włocławek – Toruń – Bydgoszcz, Bydgoszcz – Inowrocław, Gniezno – Inowrocław – Toruń, Bydgoszcz – Toruń – Jabłonowo Pomorskie (– Brodnica po 2025 po elektryfikacji l.k. 208). Wszędzie tam kursują obecnie pociągi uruchamiane przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego. Jedyną nowością jest zapowiedź uruchomienia bezpośrednich połączeń z Bydgoszczy przez Toruń do Brodnicy, ponieważ do tej miejscowości docierają obecnie tylko pociągi regionalne z Grudziądza. Ten pakiet ma charakter “elektryczny”, oznacza to, że wszystkie omawiane linie komunikacyjne są (lub w przypadku linii 208 mają być) zelektryfikowane.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że najkrótszą drogą z Bydgoszczy do Brodnicy była linia kolejowa 209 przez Golub-Dobrzyń i Chełmżę. Niestety jej wschodnia część, biegnąca przez Golub-Dobrzyń została kilka lat temu rozebrana.

Pakiet drugi

Drugi pakiet dotyczy linii komunikacyjnych Bydgoszcz – Wyrzysk – Osiek, Bydgoszcz – Toruń, Toruń – Jabłonowo Pomorskie, Bydgoszcz – Smętowo, Piła – Bydgoszcz, Inowrocław – Bydgoszcz, Toruń – Inowrocław – Gniezno. Także w tym przypadku na każdym z odcinków kursują już pociągi regionalne, poruszające się w trakcji elektrycznej.

Pakiet trzeci

Trzecia część postępowania dotyczy niektórych linii spalinowych, po jakich kursują pociągi regionalne. Są to linie komunikacyjne Bydgoszcz – Tuchola – Chojnice, Bydgoszcz – Laskowice – Grudziądz, a także Wierzchucin – Szlachta. Cieszy obecność w przetargu ostatniej linii, a więc Wierzchucin – Szlachta, ponieważ pociągi regionalne wróciły tam niedawno po prawie dwóch latach od zawieszenia połączeń.

...oraz czwarty

Czwarty pakiet także dotyczy linii niezelektryfikowanych, a dokładniej Toruń – Jabłonowo Pomorskie – Brodnica, Brodnica – Grudziądz, Toruń – Grudziądz oraz Toruń – Sierpc. Na tym ostatnim odcinku połączenia zostały przywrócone w pierwszych tygodniach bieżącego roku.

W przypadku każdej z części, o wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje wyłącznie cena, a okres świadczenia usług jest identyczny i obejmuje okres od 11 grudnia 2022 roku do 14 grudnia 2030 roku. Zamawiający zastrzega, że do realizacji części przewozów udostępni swój tabor.

Przetarg nie zawiera w sobie chociażby połączeń do Rypina, które były zawarte w poprzednim przetargu. Ponadto nie znalazła się tu także linia do Ciechocinka, która była zapowiadana w ostatnich miesiącach. Nie ma także połączeń po liniach 356 i 281, jako alternatywny ciąg Poznań – Bydgoszcz, który chcą rewitalizować województwa kujawsko-pomorskie i wielkopolskie.

Oferty w całym postępowaniu można składać do 8 czerwca bieżącego roku.




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony