Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 16.02.2022 ⚫
3,8k


![Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia] Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220215161151Zos.jpg_60-60.jpg)
![Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia] Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220215161208zos1.jpg_60-60.jpg)
![Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia] Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220215161209zos2.jpg_60-60.jpg)
![Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia] Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220215161209zos3.jpg_60-60.jpg)
![Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia] Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220215161209zssk.jpg_60-60.jpg)
![Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia] Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220215161210zssk1.jpg_60-60.jpg)
![Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia] Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220215161210zssk3.jpg_60-60.jpg)
Koleje Słowackie zmodernizowały 35 wagony pasażerskie do ruchu lokalnego, regionalnego i międzyregionalnego. Komplet pojazdów już jeździ po torach.
ZSSK rozpisała kontrakt na dostawę 35 wagonów do w pociągach osobowych w lutym 2020 roku. Dwa lata później wszystkie wagony zostały dostarczone do zamawiającego. Przebudował je rodzimy zakład ŽOS Trnava.
Po przebudowie wagony będą mogły rozwijać prędkość 160 km/h (wcześniej – 120 km/h), otrzymały klimatyzację oraz nowoczesne toalety. Zamontowano w nich prosty system informacji pasażerskiej, system zliczania pasażerów, wifi oraz gniazdka do ładowania urządzeń elektrycznych wraz z gniazdem USB. Mają też wygododne, przygotowane do ruchu regionalnego siedzenia. Całkowicie zmieniono design wnętrza, wymieniono całą pneumatykę, co skutkuje m.in. montażem nowoczesnych drzwi wejściowych i międzywagonowych. Nowe wagony będą kursować w składzie pociągów Kolei Słowackich, zamawianych w regionach na wschodzie Słowacji. Zbaczymy je w składzie pociągów Koszyce Čierna nad Tisou, Koszyce - Lipany – Plaveč i Koszyce – Liptowski Mikulasz.
Za każdy ze zmodernizowanych wagonów ZSSK zapłaciły 920 tysięcy euro, czyli, biorąc pod uwagę kurs w momencie kupna pojazdów – nieco ponad 4 mln. złotych. Za podobną kwotę zaawansowane przebudowy realizują także polskie zakłady.
Na dostawę na wschód Słowacji czeka jeszcze 17 zupełnie nowych wagonów, z innego zamówienia.
ŽOS Trnava zyskuje na europejskim rynku coraz ciekawsze kontrakty. M.in. na naprawy rewizyjne i modernizacje sypialnych wagonów należących do niemieckiego operatora RDC.
Co ciekawe – podobne modernizacje nie mają racji bytu w Polsce. Odsetek połączeń regionalnych wykonywanych pociągami złożonymi z lokomotywy i wagonów jest marginalny.
Po przebudowie wagony będą mogły rozwijać prędkość 160 km/h (wcześniej – 120 km/h), otrzymały klimatyzację oraz nowoczesne toalety. Zamontowano w nich prosty system informacji pasażerskiej, system zliczania pasażerów, wifi oraz gniazdka do ładowania urządzeń elektrycznych wraz z gniazdem USB. Mają też wygododne, przygotowane do ruchu regionalnego siedzenia. Całkowicie zmieniono design wnętrza, wymieniono całą pneumatykę, co skutkuje m.in. montażem nowoczesnych drzwi wejściowych i międzywagonowych. Nowe wagony będą kursować w składzie pociągów Kolei Słowackich, zamawianych w regionach na wschodzie Słowacji. Zbaczymy je w składzie pociągów Koszyce Čierna nad Tisou, Koszyce - Lipany – Plaveč i Koszyce – Liptowski Mikulasz.
Za każdy ze zmodernizowanych wagonów ZSSK zapłaciły 920 tysięcy euro, czyli, biorąc pod uwagę kurs w momencie kupna pojazdów – nieco ponad 4 mln. złotych. Za podobną kwotę zaawansowane przebudowy realizują także polskie zakłady.
Na dostawę na wschód Słowacji czeka jeszcze 17 zupełnie nowych wagonów, z innego zamówienia.
ŽOS Trnava zyskuje na europejskim rynku coraz ciekawsze kontrakty. M.in. na naprawy rewizyjne i modernizacje sypialnych wagonów należących do niemieckiego operatora RDC.
Co ciekawe – podobne modernizacje nie mają racji bytu w Polsce. Odsetek połączeń regionalnych wykonywanych pociągami złożonymi z lokomotywy i wagonów jest marginalny.
Komentarze:
Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |