Partnerzy serwisu:

Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]

Michał Szymajda 16.02.2022 3,8k

arrow
arrow
Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]
Fot. ŽOS Trnava
Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]
Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]
Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]
Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]
Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]
Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]
Zmodernizowane wagony wjechały na tory wschodniej Słowacji [zdjęcia]
Koleje Słowackie zmodernizowały 35 wagony pasażerskie do ruchu lokalnego, regionalnego i międzyregionalnego. Komplet pojazdów już jeździ po torach.
ZSSK rozpisała kontrakt na dostawę 35 wagonów do w pociągach osobowych w lutym 2020 roku. Dwa lata później wszystkie wagony zostały dostarczone do zamawiającego. Przebudował je rodzimy zakład ŽOS Trnava.

Po przebudowie wagony będą mogły rozwijać prędkość 160 km/h (wcześniej – 120 km/h), otrzymały klimatyzację oraz nowoczesne toalety. Zamontowano w nich prosty system informacji pasażerskiej, system zliczania pasażerów, wifi oraz gniazdka do ładowania urządzeń elektrycznych wraz z gniazdem USB. Mają też wygododne, przygotowane do ruchu regionalnego siedzenia. Całkowicie zmieniono design wnętrza, wymieniono całą pneumatykę, co skutkuje m.in. montażem nowoczesnych drzwi wejściowych i międzywagonowych. Nowe wagony będą kursować w składzie pociągów Kolei Słowackich, zamawianych w regionach na wschodzie Słowacji. Zbaczymy je w składzie pociągów Koszyce Čierna nad Tisou, Koszyce - Lipany – Plaveč i Koszyce – Liptowski Mikulasz.

Za każdy ze zmodernizowanych wagonów ZSSK zapłaciły 920 tysięcy euro, czyli, biorąc pod uwagę kurs w momencie kupna pojazdów – nieco ponad 4 mln. złotych. Za podobną kwotę zaawansowane przebudowy realizują także polskie zakłady.

Na dostawę na wschód Słowacji czeka jeszcze 17 zupełnie nowych wagonów, z innego zamówienia.

ŽOS Trnava zyskuje na europejskim rynku coraz ciekawsze kontrakty. M.in. na naprawy rewizyjne i modernizacje sypialnych wagonów należących do niemieckiego operatora RDC.

Co ciekawe – podobne modernizacje nie mają racji bytu w Polsce. Odsetek połączeń regionalnych wykonywanych pociągami złożonymi z lokomotywy i wagonów jest marginalny.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony