Partnerzy serwisu:

Zmodernizowane wagony PKP IC nie trafiły do składów kursujących przez Pomorze. Dlaczego?

Michał Szymajda 15.02.2019 196

Zmodernizowane wagony PKP IC nie trafiły do składów kursujących przez Pomorze. Dlaczego?
Wagon 174A świeżo po modernizacjiFot. bazawagonow.pl
Pomimo obietnic PKP Intercity, że wagony po zaawansowanej modernizacji trafią także do obsługi połączeń na trasie Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, dotąd nic takiego się nie stało. Zapytaliśmy przewoźnika o powody innych przydziałów pojazdów.
Wagony, które obecnie modernizuje poznański FPS przechodzą głęboką przebudowę, z wymianą wózków na nowoczesne włącznie, co skutkuje znacznym podwyższeniem komfortu jazdy nimi. Pierwszy z 60 wagonów trafił na tory z jesienią 2018, a od momentu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy w grudniu miały być planowo przydzielane do kilku pociągów.

Pomorze czeka na powiew nowoczesności

Bardzo czekają na nie pasażerowie na trasie Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, bowiem na tej trasie od lat nie pojawiają się ani nowe ezt, ani nowe wagony, a liczba zmodernizowanych wagonów w składach jest znikoma. Krótko mówiąc – standard podróży jest tu szczególnie niski. Tymczasem projekt PKP Intercity pierwotnie zakładał, w związku z przekazaniem wagonów do zakładu spółki w Szczecinie, przemianowanie dwóch TLK: Gryf i Rybak, na pociągi IC już od grudnia 2018. Pomimo zachowania terminowości dostaw przez FPS, tak się nie stało. Dlaczego?

- Nowoczesne wagony, których modernizację dla PKP Intercity wykonuje producent Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski z Poznania, w pierwszej kolejności, zgodnie z założeniami spółki, kierowane są do stacji macierzystej ich utrzymania we Wrocławiu – pisze Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity. Podkreśla, że te wagony, które już spółka ma, znacznie poprawiły komfort podróży na trasie z Wrocławia przez Katowice do Kielc i Radomia, z Wrocławia przez Poznań do Olsztyna i Białegostoku oraz z Wrocławia do Gdyni.

Wagony w końcu pojadą po linii 202

Dlaczego jednak wagony nie zostały zbazowane w Szczecinie? Przewoźnik wyjaśnia, że obecnie nie jest to możliwe „z uwagi na zaplanowaną przebudowę bazy utrzymania spółki w lokalizacji Szczecin Zaleskie Łęgi w 2020 roku”. Agnieszka Serbeńska zapewnia jednak, że nowoczesne wagony w końcu zostaną włączone do TLK Rybak i Gryf.

– Kolejne wagony, modernizowane przez FPS H. Cegielski z Poznania, będą kierowane do tymczasowej stacji utrzymania w Gdyni i będą one sukcesywnie jeszcze w bieżącym roku kierowane do obsługi składów kursujących na linii 202 (trasa Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - Białystok), zgodnie z założeniami zadań, na które PKP Intercity w 2018 roku pozyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 – wyjaśnia przewoźnik. Dodaje, że docelowo utrzymanie wagonów, tymczasowo kierowanych do Gdyni, będzie realizowane w Szczecinie.

Więcej na temat projektu modernizacyjnego dotyczącego wagonów oraz o trasach na których się pojawią piszemy tutaj.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony