Partnerzy serwisu:

Zmodernizowane pojazdy techniczne w taborze PKP PLK [zdjęcia]

inf. pras. PKP PLK 07.04.2022 1,9k

arrow
arrow
Zmodernizowane pojazdy techniczne w taborze PKP PLK [zdjęcia]
fot. PKP PLK
Zmodernizowane pojazdy techniczne w taborze PKP PLK [zdjęcia]
Zmodernizowane pojazdy techniczne w taborze PKP PLK [zdjęcia]
Zmodernizowane pojazdy techniczne w taborze PKP PLK [zdjęcia]
Zmodernizowane pojazdy techniczne w taborze PKP PLK [zdjęcia]
Zmodernizowane pojazdy techniczne w taborze PKP PLK [zdjęcia]
Zmodernizowane pojazdy techniczne w taborze PKP PLK [zdjęcia]
Dodatkowe wyposażenie, większa sprawność i komfort obsługi pojazdów PKP Polskich Linii Kolejowych ułatwiły i przyśpieszyły prace torowe. Na unowocześnienie sprzętu spółka przeznaczyła blisko 21 mln zł. Zmodernizowane 12 wózków motorowych oraz lokomotywa manewrowa pozwalają efektywniej dbać o sprawne i bezpieczne przewozy kolejowe.
Dwanaście zmodernizowanych wózków motorowych typu WM-15K służy kolejarzom do bieżących działań. Sprawną obsługę robót zapewniają m.in. zdalnie sterowane żurawie hydrauliczne o zwiększonym do blisko 8 m zasięgu. Zamontowany na pojazdach sprzęt pozwala na szybki załadunek i wyładunek szyn i materiałów sypkich. Bezpieczne prace gwarantują m.in. dodatkowe podpory stabilizujące i blokada strefy pracy dźwigu, ograniczająca pole działania podczas prac przy czynnych torach.

– Bieżące utrzymanie jak najlepszych parametrów linii kolejowych wymaga nowoczesnego sprzętu. PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie modernizują posiadane pojazdy i kupują nowy sprzęt. Kilkanaście lepiej doposażonych pojazdów w praktyce oznacza bardziej wydajne działania na torach, a to sprzyja utrzymaniu bezpieczeństwa i punktualności przewozów – powiedział Piotr Majerczak, członek zarządu PKP PLK. Zmodernizowane pojazdy są wsparciem w pracach zimowych. Odpowiedzenie wyposażenie pozwala na odśnieżanie torów.

Wózki mogą przewozić do 13 ton ładunku. Maksymalna prędkość to 80 km/h. Unowocześniony system napędowy jest bardziej ekonomiczny ekologiczny. Pojazdy po modernizacji są lepiej dostosowane do potrzeb załogi. Kabina jest ogrzewana, ma wentylację i klimatyzację. Pracę w nocy ułatwiają nowe światła LED. Do wygodnej obsługi i sterowania służą dwa pulpity – osobno dla każdego kierunku jazdy. Rozbudowany system diagnostyczny pozwala szybko eliminować usterki. Zmodernizowane pojazdy WM-15K pracują m.in. w województwie mazowieckim, podlaskim, śląskim, dolnośląskim i opolskim.

Od grudnia 2021 r. zmodernizowana lokomotywa spalinowa (typu 6 Dh-1), wsparła działania Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. Wykorzystywana jest do prac z maszynami torowymi i wagonami do robót utrzymaniowo-naprawczych. Maszynista w kabinie ma dobrą widoczność. Zastosowane systemy i urządzenia pozwalają jednoosobową obsługę pojazdu. Przed modernizacją wymagana była obsługa dwóch osób.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony