Partnerzy serwisu:

Zmodernizowane EN57AKŚ Kolei Śląskich wycofane z ruchu

Michał Szymajda 07.06.2016 888

Zmodernizowane EN57AKŚ Kolei Śląskich wycofane z ruchu
EN57AKŚ Kolei Śląskich obecnie nie kursują z pasażerami
Czytelnicy poinformowali nas o problemach ze zmodernizowanymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi EN57AKŚ, jeżdżącymi w barwach Kolei Śląskich. Obecnie jednostki nie pojawiają się na trasach.
Informację na temat problemów ze modernizowanymi w latach 2011 – 2012 elektrycznymi zespołami trakcyjnymi dostaliśmy od internauty. Wynika z niej, że z trasy zjechały wszystkie 5 posiadanych przez Koleje Śląskie EN57AKŚ. Miało w nich dochodzić do „pęknięć na ramach silników”. Informację tę potwierdził Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Konieczne składy zastępcze i autobusy

– Obecnie, z powodu pęknięć elementów niektórych ram, wyłączyliśmy z ruchu 5 pojazdów EN57AKŚ w celu pełnego zbadania i wyjaśnienia sytuacji. Odstawiliśmy te jednostki od razu po wystąpieniu pierwszych uszkodzeń. Bezpieczeństwo pasażerów jest dla nas najważniejsze – pisze Michał Wawrzaszek w mailu do naszej redakcji. Jak informuje, jednoczesne odstawienie tylu jednostek EN57AKŚ wiąże się z obniżeniem komfortu podróżowania na niektórych liniach, ponieważ pojazdy te trzeba było zastąpić starszymi jednostkami EN57 dzierżawionymi od Przewozów Regionalnych. Koleje Śląskie są też zmuszone odwołać pociągi w niektórych relacjach i zastąpić je komunikacją autobusową. – Ważniejsze jest jednak dla nas bezpieczeństwo pasażerów – dodaje Wawrzaszek.

KŚ i Newag wspólnie pracują nad rozwiązaniem problemu

Jak zapewnia przedstawiciel Kolei Śląskich, jednostki EN57AKŚ zostaną ponownie wytrasowane tylko po kompleksowym rozwiązaniu problemów. – Obecnie ściśle współpracujemy w tej kwestii z Newagiem. Według zapowiedzi producenta pierwsza z odstawionych jednostek ma zostać przywrócona do ruchu już w pierwszym tygodniu czerwca – komentuje. Swój komentarz przysłał do redakcji "Rynku Kolejowego" również Newag.

– Modernizacje pojazdów EN57 w oparciu o asynchroniczne silniki trakcyjne umożliwiają wykorzystanie hamowania elektrodynamicznego pojazdem. Ten typ hamulca nie był projektowany i wykorzystywany w pojazdach EN57 przed modernizacją. Hamując elektrodynamiczne wprowadzamy inne i dodatkowe obciążenia ram wózków nie brane pod uwagę w fazie ich pierwotnego projektowania. Wspomniane obciążenia prowadza do naruszenia wytrzymałości niektórych węzłów konstrukcyjnych ram. Opracowana wspólnie z Politechniką Krakowską i EC Engineering dokumentacja naprawcza definitywnie eliminuje skutki zwiększonych obciążeń ram przedmiotowych wózków – wyjaśnił Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony