Partnerzy serwisu:

Zmiana trasy TLK Kociewie. Ale Ostbahn nie traci połączeń dalekobieżnych

tt, Rynek Kolejowy 20.11.2017 8,2k

Zmiana trasy TLK Kociewie. Ale Ostbahn nie traci połączeń dalekobieżnych
Fot. Nikodem Wodowski
Wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, która przypada na 10 grudnia br., zmieniona zostanie trasa pociągu TLK Kociewie, który w swojej niedługiej historii stał się obiektem irytacji i drwin jednocześnie. Na trasie, którą ten pociąg obsługiwał do tej pory, pozostaną jednak połączenia dalekobieżne, choć w innej relacji i porze dnia.
TLK Kociewie, w relacji Gdynia – Gorzów Wielkopolski, został uruchomiony w grudniu 2016 r. Szybko zyskał on złą sławę, ze względu na to, że regularnie notował gigantyczne opóźnienia, często był również odwoływany, co było spowodowane defektami lokomotyw. Sprawą zajął się Urząd Transportu Kolejowego, a na Facebooku powstał prześmiewczy profil „Gdzie jest TLK Kociewie”. Problemy z taborem, notowane głównie poprzedniej zimy, w późniejszych miesiącach się jednak uspokoiły.

Inną wadą tego pociągu był skrajnie nieatrakcyjny czas jazdy. W pierwszym okresie funkcjonowania pociąg zatrzymywał się np. w Pile na 29 minut, a później w Krzyżu aż na 54 minuty (oczekiwanie na grupę wagonów z Katowic). To dlatego podróż z Gdyni do Gorzowa trwała aż 6 godzin i 35 minut. Później jednak rozkład został poprawiony, a postoje skrócone.

Od grudnia, wraz ze zmianą rocznego rozkładu, TLK Kociewie pozostanie na trasie Gdynia – Gorzów Wlkp., ale pojedzie nie przez Starogard Gd. i Chojnice, lecz przez Bydgoszcz i Nakło n. Notecią. Kursować będzie w podobnych godzinach jak obecnie: po południu z Gdyni, przed południem w kierunku przeciwnym. W zamian, uruchomiony zostanie jednak pociąg TLK Bory Tucholskie w relacji Gdynia – Piła. Bory Tucholskie kursować będą w innych godzinach niż Kociewie: z Gdyni wyjeżdżać będą o godz. 11.52, z Piły o godz. 17.25.

O ile kurs z Gdyni, w środku dnia, wydaje się być zupełnie nieatrakcyjny dla pasażerów, o tyle istotną zmianą jest popołudniowy kurs w kierunku Gdyni. Ułatwi on bowiem niedzielne „studenckie” powroty do Trójmiasta. Istotnym mankamentem obecnej oferty połączeń kolejowych w takich ośrodkach jak Chojnice czy Czersk jest bowiem brak popołudniowego bezpośredniego pociągu do Trójmiasta. Wiosną 2016 r. przez krótko połączenie takie (w relacji Piła – Gdańsk Wrzeszcz) zapewniała Arriva RP. Pociąg ten, kursujący w niedzielne popołudnia, cieszył się dużym zainteresowaniem podróżnych.

Pociąg Bory Tucholskie nie będzie w Pile posiadać skomunikowania z połączeniami PKP IC do i z Gorzowa Wielkopolskiego.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony