Partnerzy serwisu:

Jest przetarg na przygotowanie podbicia torów na CMK do prędkości 250 km/h

Jakub Madrjas 17.01.2020 539

Jest przetarg na przygotowanie podbicia torów na CMK do prędkości 250 km/h
Budowa obiektów inżynieryjnych na CMKFot. Intop
Trwa modernizacja Centralnej Magistrali Kolejowej na potrzeby podniesienia prędkości do 250 km/h. Ogłoszono właśnie duży przetarg na zaplanowanie podbicia torów. Otwarto też oferty w przetargu na projekt modernizacji ważnych stacji na linii. 
Po nieudanych przetargach PLK zrezygnowała z przebudowy stacji Góra Włodowska, Psary oraz posterunku Knapówka w systemie projektuj i buduj. Przetarg na prace budowlane zostanie ogłoszony dopiero po przygotowaniu dokumentacji. Prace budowlane na stacji Psary planowane są w 2021 r., natomiast na stacji Góra Włodowska oraz posterunku Knapówka w 2022 r.

W tym tygodniu otwarto oferty w przetargu na dokumentację. W części I (podg Knapówka) propozycje złożyły: Schuessler-Plan (1,5 mln zł), Idom (1,7 mln), Infra-Projekt (1,1 mln) oraz CE Projekt (1,3 mln). Kosztorys opiewa na ponad 1,3 mln zł (ceny brutto).

Na część II (stacja Psary) było tylko dwóch chętnych: Schuessler-Plan (3,5 mln zł) oraz CE Projekt (3,8 mln). Kosztorys opiewa na 6,2 mln zł. W części III (stacja Góra Włodowska) wszystkie cztery oferty przekraczają kosztorys, który opiewa na 662 tys. złotych brutto. Najbliżej była Infra-Projekt, która zaproponowała niecałe 710 tys. złotych.

Duży przetarg na podbicie toru na 250 km/h


Ogłoszony został właśnie kolejny przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim na wykonanie podbicia torów na odcinku prawie całej CMK (od km 15,385 do km 204,940), dla jej dostosowania do prędkości 250 km/h. PLK chce uzyskać projekt niwelety torów głownych zasadniczych oraz dostosowania geometrii torów do zakładanej prędkości. Umowa z wykonawcą będzie obowiązywać do końca 2022 roku. Z wysokości wadium można wnioskować, że na zadanie przeznaczono kilka milionów złotych.

Intop z jednym wiaduktem i blisko kolejnych

Wciąż nie ma informacji o wyborze wykonawcy przebudowy 16 obiektów inżynieryjnych na CMK. Podczas grudniowej aukcji elektronicznej najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Intop i Sarinż. Warto dodać, że przed tygodniem Intop podpisał ze starostą włoszczowskim umowę na przebudowę wiaduktu nad CMK wraz z dojazdami w ciągu drogi powiatowej Nr 0233T na odcinku Secemin – Bichniów. Koszt inwestycji to 2 721 990,00 zł. Zadanie będzie współfinansowane z środków budżetu państwa w ramach Funduszu Dróg Samorządowych, z budżetu Powiatu Włoszczowskiego i Gminy Secemin.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony