Partnerzy serwisu:

Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich

Przemysław Farsewicz 05.02.2022 3,4k

arrow
arrow
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Zaprezentowane niedawno wizualizacje przez Etihad Rail przedstawiają nowoczesne pociągi pasażerskie „Sanpiercer”, którymi 140-kilometrowa podróż wzdłuż wybrzeża Zatoki Perskiej z Abu Zabi do Dubaju ma zająć tylko 50 minut. Składy od 2030 roku mają obsługiwać powstającą dopiero w kraju pasażerską sieć kolejową.
Etihad Rail, kolejowe przedsiębiorstwo w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, pochwaliło się pierwszymi wizualizacjami nowoczesnych pociągów. Zaprezentowano eleganckie wagony o stylowych wnętrzach i wygodnych siedzeniach. Składy mają aerodynamiczne pudło pociągów dużych prędkości. Ich prędkość maksymalną zapowiedziano na 200 km/h.

Srebrne i szare fotele


W wagonach zastosowane będą różne rodzaje siedzeń – w kolorze srebrnym i szarym – zróżnicowane pod względem komfortu analogicznie do klas lotniczych. Siedzenia rozmieszczone są w układzie 2+2. Standardowo zadbano o stoliczki. Będą także stoły z czterema miejscami do siedzenia. W składach znajdzie się wydzielona przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przewidziano również przestrzeń dla usług barowych. Przewoźnik zapowiada na pokładzie udogodnienia dla podróżnych w postaci dostępu do wi-fi oraz gniazdek.

Zaprezentowane składy będą przeznaczone na trasy średniodystansowe. Nie będą prowadzone autonomicznie. Nowa kolej połączy 11 miast w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Pasażerowie będą mogli podróżować z Abu Zabi do Dubaju w 50 minut, zaś w przyszłości do Fudżajry w 100 minut. Szacuje się, że do 2030 r. liczba pasażerów przekroczy 36,5 mln rocznie.

Budują sieć kolejową, pasażerowie jeszcze czekają

Etihad Rail została utworzona w czerwcu 2009 roku na mocy dekretu federalnego Zjednoczonych Emiratów Arabskich w celu zarządzania rozwojem, budową i eksploatacją krajowej sieci kolejowej i obsługą połączeń pasażerskich w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Sieć kolejowa w tym kraju dopiero powstaje. Obecnie funkcjonuje 264-kilometrowa linia kolejowa – wybudowana w ramach pierwszej fazy – łącząca Shah w południowo-zachodniej części kraju z Al-Ruwais na wybrzeżu, która od 2015 roku obsługuje wyłącznie przewozy towarowe. Głównym ładunkiem przewożonym przez Etihad Rail jest granulat siarki. Po linii poruszają się specjalnie przystosowane do warunków pustynnych lokomotywy i wagony samowyładowcze.

W zamierzeniach Etihad Rail jest budowa połączenia ze wschodu na zachód kraju o długości ok. 600 km. Przed przedsiębiorstwem stoi zadanie stworzenia dwutorowego połączenia kolejowego od granicy z Arabią Saudyjską w Ghuwaifat wzdłuż Zatoki Perskiej przez Abu Zabi, Dubaj, Szardżę, Ras al-Chajmę do Fudżajry na wschodnim wybrzeżu Zjednoczonych Emiratów Arabskich nad Zatoką Omańską. Infrastruktura ma zostać doprowadzona także do portów KIZAD, Khalifa, Jebel Ali.

Dodanie komponentu pasażerskiego do programu rozwoju zintegrowanego systemu kolejowego ogłoszono dopiero w grudniu 2021 roku, jednak budowa torów już trwa od 2020 roku. Wartość całego przedsięwzięcia budowy sieci kolejowej wyliczono na ok. 50 mld dirham, co daje ok. 55 mld zł.

Drugą fazę podzielono na odcinki. Od początku 2020 roku realizowany jest kontrakt na 139-kilometrowy odcinek od granicy w Ghuwaifat do Al Ruwais (tutaj nastąpi połączenie z infrastrukturą z pierwszej fazy). W 2021 roku rozpoczęto już układanie torów. Zadanie realizuje chińsko-koreańskie konsorcjum firm. Na kolejne odcinki Etihad Rail ma już podpisane umowy. Trzy oddzielne kontrakty przyznano różnym chińskim firmom, dzięki czemu powstanie 216-kilometrowy odcinek Tarif – Saih Shuaib w Dubaju, 94-kilometrowy odcinek od portu Jebel Ali w Dubaju do Szaradży oraz 145-kilometrowy odcinek z Dubaju do Fudżajry. Realizacja projektu ma się przyczynić do zminimalizowania emisji dwutlenku węgla o 70-80 proc.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony