Partnerzy serwisu:

Będzie dokapitalizowanie Kolei Małopolskich na budowę zaplecza technicznego

Jakub Madrjas 28.04.2020 47

Będzie dokapitalizowanie Kolei Małopolskich na budowę zaplecza technicznego
rys. Koleje Małopolskie
Sejmik Województwa Małopolskiego wyraził zgodę na dokapitalizowanie spółki Koleje Małopolskie kwotą 1,8 mln złotych. Spółka ubiega się o dofinansowanie projektu budowy zaplecza technicznego.
Na wczorajszej (27 kwietnia) sesji radni sejmiku województwa małopolskiego przegłosowali wyrażenie woli objęcia przez Województwo Małopolskie 1800 udziałów, o wartości nominalnej 1,8 mln złotych (łącznie), w Kolejach Małopolskich. Objęcie udziałów nastąpi poprzez wniesienie wkładu pieniężnego w wysokości 1,8 mln zł; pozwoli to na zapewnienie wkładu własnego dla projektu „Budowa i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego”. Spółka ubiega się o dofinansowanie go z funduszy unijnych. Po podniesieniu kapitału zakładowego wyniesie on 58,818 mln zł.

Baza ma umożliwić wykonywanie przeglądów okresowych, dokonywania napraw bieżących i awaryjnych, całorocznego mycia i czyszczenia oraz odstawiania pociągów w celu sprzątania. Projekt wpisuje się w Strategię Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020 - czytamy. Więcej informacji o planach bazy oraz wizualizacje można znaleźć tutaj. Budowa ma potrwać do połowy 2021 roku.

– Jesteśmy właścicielem i dysponentem jednoosobowej spółki województwa. Mamy podpisaną umowę z PKP na 30-letnią dzierżawę gruntu. Wiemy, ile dotychczas kosztowało nas utrzymanie i serwisowanie taboru kolejowego u różnych podmiotów. Do dalszego rozwoju i obniżenia kosztów działalności dokapitalizowanie spółki, a co za tym idzie podniesienie kapitału zakładowego było to konieczne – zaznaczył marszałek Witold Kozłowski cytowany w komunikacie sejmiku. 

W grudniu ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie i budowę bazy utrzymaniowej. Do dziś nie został jednak rozstrzygnięty. Po kilkukrotnym wydłużeniu terminu, oferty otwarto w marcu. Swoje propozycje przedstawiły ZUE, Strabag, Budimex i Trakcja PRKiI, ale żadna nie mieści się w kosztorysie oszacowanym na 85,5 mln zł brutto. Najniższa, złożona przez konsorcjum Budimex i KZN Rail, opiewa na 90,9 mln złotych. Po decyzji sejmiku można się spodziewać podniesienia wartości projektu i podpisania umowy.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony