Będzie dokapitalizowanie Kolei Małopolskich na budowę zaplecza technicznego
Jakub Madrjas ⚫ 28.04.2020 ⚫
1,6k

rys. Koleje Małopolskie
Sejmik Województwa Małopolskiego wyraził zgodę na dokapitalizowanie spółki Koleje Małopolskie kwotą 1,8 mln złotych. Spółka ubiega się o dofinansowanie projektu budowy zaplecza technicznego.
Na wczorajszej (27 kwietnia) sesji radni sejmiku województwa małopolskiego przegłosowali wyrażenie woli objęcia przez Województwo Małopolskie 1800 udziałów, o wartości nominalnej 1,8 mln złotych (łącznie), w Kolejach Małopolskich. Objęcie udziałów nastąpi poprzez wniesienie wkładu pieniężnego w wysokości 1,8 mln zł; pozwoli to na zapewnienie wkładu własnego dla projektu „Budowa i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego”. Spółka ubiega się o dofinansowanie go z funduszy unijnych. Po podniesieniu kapitału zakładowego wyniesie on 58,818 mln zł.
Baza ma umożliwić wykonywanie przeglądów okresowych, dokonywania napraw bieżących i awaryjnych, całorocznego mycia i czyszczenia oraz odstawiania pociągów w celu sprzątania. Projekt wpisuje się w Strategię Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020 - czytamy. Więcej informacji o planach bazy oraz wizualizacje można znaleźć tutaj. Budowa ma potrwać do połowy 2021 roku.
– Jesteśmy właścicielem i dysponentem jednoosobowej spółki województwa. Mamy podpisaną umowę z PKP na 30-letnią dzierżawę gruntu. Wiemy, ile dotychczas kosztowało nas utrzymanie i serwisowanie taboru kolejowego u różnych podmiotów. Do dalszego rozwoju i obniżenia kosztów działalności dokapitalizowanie spółki, a co za tym idzie podniesienie kapitału zakładowego było to konieczne – zaznaczył marszałek Witold Kozłowski cytowany w komunikacie sejmiku.
W grudniu ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie i budowę bazy utrzymaniowej. Do dziś nie został jednak rozstrzygnięty. Po kilkukrotnym wydłużeniu terminu, oferty otwarto w marcu. Swoje propozycje przedstawiły ZUE, Strabag, Budimex i Trakcja PRKiI, ale żadna nie mieści się w kosztorysie oszacowanym na 85,5 mln zł brutto. Najniższa, złożona przez konsorcjum Budimex i KZN Rail, opiewa na 90,9 mln złotych. Po decyzji sejmiku można się spodziewać podniesienia wartości projektu i podpisania umowy.
Baza ma umożliwić wykonywanie przeglądów okresowych, dokonywania napraw bieżących i awaryjnych, całorocznego mycia i czyszczenia oraz odstawiania pociągów w celu sprzątania. Projekt wpisuje się w Strategię Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020 - czytamy. Więcej informacji o planach bazy oraz wizualizacje można znaleźć tutaj. Budowa ma potrwać do połowy 2021 roku.
– Jesteśmy właścicielem i dysponentem jednoosobowej spółki województwa. Mamy podpisaną umowę z PKP na 30-letnią dzierżawę gruntu. Wiemy, ile dotychczas kosztowało nas utrzymanie i serwisowanie taboru kolejowego u różnych podmiotów. Do dalszego rozwoju i obniżenia kosztów działalności dokapitalizowanie spółki, a co za tym idzie podniesienie kapitału zakładowego było to konieczne – zaznaczył marszałek Witold Kozłowski cytowany w komunikacie sejmiku.
W grudniu ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie i budowę bazy utrzymaniowej. Do dziś nie został jednak rozstrzygnięty. Po kilkukrotnym wydłużeniu terminu, oferty otwarto w marcu. Swoje propozycje przedstawiły ZUE, Strabag, Budimex i Trakcja PRKiI, ale żadna nie mieści się w kosztorysie oszacowanym na 85,5 mln zł brutto. Najniższa, złożona przez konsorcjum Budimex i KZN Rail, opiewa na 90,9 mln złotych. Po decyzji sejmiku można się spodziewać podniesienia wartości projektu i podpisania umowy.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |