Partnerzy serwisu:

Zgierz: Prędkość na remontowanym wiadukcie wzrośnie do 100 km/h

Kasper Fiszer 30.03.2018 1,9k

Zgierz: Prędkość na remontowanym wiadukcie wzrośnie do 100 km/h
Pociąg na trasie Łódź – Kutnofot. Kasper Fiszer
PKP Polskie Linie Kolejowe istotnie podniosą dopuszczalną prędkość na wiadukcie nad ul. Długą w Zgierzu. Dotychczas pociągi kursowały tam jedynie 40 km/h, a po zakończeniu trwającej od połowy marca inwestycji przyśpieszą do 100 km/h. Docelowe parametry obiektu mają być jeszcze wyższe, ale kolejne roboty wykonane zostaną dopiero podczas realizacji dużego projektu obejmującego gruntowny remont całej trasy Łódź Kaliska – Zgierz – Łęczyca – Kutno zaplanowanego na lata 2019 – 2021.
Jeszcze do 7 kwietnia trwać będą prace na wiadukcie nad ul. Długą na terenie Zgierza. Trwające od 11 marca roboty powodują znaczne utrudnienia w ruchu pociągów kursujących pomiędzy Łodzią a Kutnem: wszystkie kursy ŁKA i Przewozów Regionalnych zostały zastąpione komunikacją autobusową, zaś pociągi PKP Intercity kierowane są na trasy objazdowe (głównie przez Łowicz i Kutno, a niektóre kursy w wybrane dni przez Koluszki, Łowicz i Kutno). – Pociągi na trasę Zgierz – Łęczyca – Kutno wrócą 9 kwietnia – zapowiada Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Pociągi pojadą po wiadukcie przeszło dwukrotnie szybciej

Przed rozpoczęciem robót zarządca infrastruktury informował, że docelowo prędkość na wiadukcie zostanie podniesiona do 120 km/h. Ma to jednak nastąpić dopiero po realizacji dużego projektu „Prace na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno”, który ma być realizowany w latach 2019 – 2021. Pociągi jadące przez Zgierz istotnie przyspieszą jednak już teraz, po realizacji mniejszego zakresu robót.

– Prace zapewnią zwiększenie prędkości z obecnych 40 km/h do 100 km/h – zapowiada bowiem przedstawiciel PKP PLK. – Ich koszt wynosi 1,3 mln zł. Wyeksploatowana konstrukcja zostanie wymieniona – opisuje. Wykonawcą inwestycji jest Trakcja PRKiI. Całkowicie wyłączony z ruchu pozostaje odcinek Zgierz – Chociszew.

Trwa oczyszczanie tłucznia na niemal całej linii nr 16

Równocześnie toczą się także znacznie ograniczające przepustowość pozostałego fragmentu trasy mniejsze roboty, które sprawiły, że Łódzka Kolej Aglomeracyjna zdecydowała się całkowicie zrezygnować z uruchamiania pociągów między Zgierzem a Kutnem mimo zachowania przejezdności trasy Chociszew – Kutno. – Prace obejmują odcinki Zgierz – Chociszew, Chociszew – Ozorków, Łęczyca – Witonia i stację Witonia. Na torach pracują maszyny do oczyszczania tłucznia – opisuje Karol Jakubowski. – Dzięki temu poprawią się warunki przejazdu pociągów i zapewnione będzie bezpieczeństwo – ocenia.

Na samym początku obowiązywania zamknięciowego rozkładu jazdy wprowadzono istotną zmianę w obsłudze komunikacji zastępczej. – Z uwagi na zły stan dróg dojazdowych do przystanku Zgierz Kontrewers autobusy komunikacji zastępczej będą zatrzymywały się w nowej lokalizacji – czytamy w oficjalnym komunikacie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przystanek przeniesiono o ok. 600 metrów – na skrzyżowanie ulic Jedlickiej i Miodowej. Na miejscu wywieszony został rozkład jazdy.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony