Partnerzy serwisu:

Zgierz – Łęczyca: Prace zakończą się w 2022 r.

Kasper Fiszer 25.03.2021 3k

Zgierz – Łęczyca: Prace zakończą się w 2022 r.
Stacja Ozorków przed przebudowąfot. Kasper Fiszer
Trwa modernizacja sporego odcinka jednotorowej trasy z Łodzi do Kutna. Konieczne było więc całkowite wyłączenie jej z ruchu, a pasażerowie ważnej linii Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej mogą podróżować tylko dzięki autobusowej komunikacji zastępczej. Zarządca infrastruktury przewiduje, że prace skończą się na początku przyszłego roku.
Trwa modernizacja linii kolejowej nr 16 na odcinku Zgierz – Łęczyca. Ma to usprawnić ruch na najważniejszej trasie wybiegającej z aglomeracji łódzkiej na północ, do węzła Kutno. Roboty realizowane są w ramach dwóch oddzielnych kontraktów obejmujących fragmenty Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca. Zarządca infrastruktury nie zdecydował się przy tym na dobudowę drugiego toru. Zapewnia, że mimo to przepustowość trasy się zwiększy.

Powstaje mijanka na terenie Zgierza

– Na przystanku Zgierz Północ budowana jest aktualnie mijanka – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Trwa tam budowa nowego peronu nr 2. Na całym odcinku ze Zgierza do Ozorkowa prowadzona jest wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ta część inwestycji ma zostać zakończona jeszcze w tym roku – w czwartym kwartale.

Roboty na dalszym odcinku trasy potrwają nieco dłużej. – Wszystkie prace pomiędzy Ozorkowem a Łęczycą zaplanowano do końca pierwszego kwartału 2022 r. – informuje nasz rozmówca. Ocenia jednocześnie, że wykonano już ponad połowę zaplanowanych robót. – W Ozorkowie, Łęczycy i Sierpowie widać już konstrukcję nowych peronów – relacjonuje. Trwa układanie nowego toru i wieszanie sieci trakcyjnej na stacjach.

Zakończona została spora część robót torowych

Pomiędzy nimi – na szlaku z Ozorkowa do Łęczycy – tory już są gotowe. – Dzięki inwestycji mieszkańcy będą mogli łatwiej wsiadać do pociągów. Zapewnione będą dobre podróże do Łodzi i Kutna – przekonuje Mirosław Siemieniec. Dodaje, że pociągi pasażerskie przyspieszą ze 100 do 120 km/godz., a towarowe – z 60 do 100 km/godz.

Należy dodać, że remont infrastruktury na linii nr 16 jest uzupełniony trwającą przebudową linii nr 15 na jej początkowym odcinku z Łodzi Kaliskiej do Zgierza. To właśnie nią kierowana jest większość pociągów dojeżdżających do Zgierza z kierunku Kutna. W ostatnim czasie pewne prace wykonano także na lini nr 16 pomiędzy Zgierzem a Łodzią-Widzewem. Kilka tygodni temu otwarty został tam nowy przystanek kolejowy Łódź-Radogoszcz Wschód.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony