Zelektryfikują trasę nad Jezioro Bodeńskie
Artur Bogdanowicz ⚫ 08.11.2017 ⚫
1,8k

Widok z góry Pfänder na Jezioro Bodeńskie, w głębiFot. Vitalis Eichwald, GNU FDL
Aż o godzinę ma się skrócić podróż z Monachium do Zurychu dzięki elektryfikacji trasy Monachium – Lindau w kierunku Zurychu.
Po latach planowania i projektów najprawdopobniej w marcu rozpoczną się prace przy elektryfikacji i rozbudowie trasy ze stolicy Bawarii nad Jezioro Bodeńskie. Ma być ona dodatkowo dostosowana do ruchu pociągów z tzw. wychylnym nadwoziem.
Już teraz niemiecki urząd kolejnictwa (EBA) wyraził zgodę na prace na odcinkach Geltendorf – Kaufering, Buchloe – Türkheim, Stetten – Sontheim, Tannheim – Leutkirch i na dworcu Kißlegg. Pozwolenia na odcinki Türkheim – Stetten, Sontheim – Memmingen oraz Memmingen – granica landu mają wpłynąć jeszcze w tym roku.
Dokładne informacje o przebiegu prac i rozmiarach utrudnień zostaną podane mieszkańcom regionu i podróżnym najpóźniej w styczniu. Nie obejdzie się bez częściowych zamknięć trasy, uruchamiania zastępczej komunikacji autobusowej i przekierowań pociągów dalekobieżnych.
Dzięki realizacji inwestycji już od grudnia 2020 pociągi z Monachium do Zurychu pokonają swoją trasę o godzinę szybciej niż obecnie, a liczba połączeń zwiększona zostanie z 4 do 6 par dziennie. Dzisiaj pociągi potrzebują na przejazd nawet 4 godziny i 20 minut, podczas gdy konkurencyjnym autobusom przejazd zajmuje ok. 3,5 godziny.
Już teraz niemiecki urząd kolejnictwa (EBA) wyraził zgodę na prace na odcinkach Geltendorf – Kaufering, Buchloe – Türkheim, Stetten – Sontheim, Tannheim – Leutkirch i na dworcu Kißlegg. Pozwolenia na odcinki Türkheim – Stetten, Sontheim – Memmingen oraz Memmingen – granica landu mają wpłynąć jeszcze w tym roku.
Dokładne informacje o przebiegu prac i rozmiarach utrudnień zostaną podane mieszkańcom regionu i podróżnym najpóźniej w styczniu. Nie obejdzie się bez częściowych zamknięć trasy, uruchamiania zastępczej komunikacji autobusowej i przekierowań pociągów dalekobieżnych.
Dzięki realizacji inwestycji już od grudnia 2020 pociągi z Monachium do Zurychu pokonają swoją trasę o godzinę szybciej niż obecnie, a liczba połączeń zwiększona zostanie z 4 do 6 par dziennie. Dzisiaj pociągi potrzebują na przejazd nawet 4 godziny i 20 minut, podczas gdy konkurencyjnym autobusom przejazd zajmuje ok. 3,5 godziny.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |