Zębaty pociąg do rezerwatu pandy
Przemysław Farsewicz ⚫ 04.12.2022 ⚫
2,5k





W Chinach powstał pierwszy skład do obsługi kolei zębatej. Będzie on obsługiwał budowaną właśnie górską trasę do rezerwatu pand na szczycie Siguniang w Syczuanie. Pierwszy odcinek ma być otwarty pod koniec 2023 roku.
Chiny pochwaliły się pierwszym krajowym pociągiem zębatym, który zjechał z linii produkcyjnej w Ziyang w prowincji Syczuan w południowo-zachodnich Chinach. Pojazd składa się z czterech członów o całkowitej pojemności 145 pasażerów. Skład może osiągnąć prędkość 120 km/h, zaś na szynach wyposażonych w zębatkę – do 40 km/h.
Autonomia przy wspomaganiu 5G
Pociąg wyposażony jest w technologię autonomicznej jazdy wspomaganej przez 5G i system nawigacji satelitarnej BeiDou. Skład posiada także system automatycznej ochrony oraz inteligentnej analizy danych eksploatacyjnych.
Pojazd został opracowany przez spółkę zależną CRRC Ziyang, producenta lokomotyw, i jego partnerów oraz przy wsparciu innej spółki zależnej – CRRC Zhuzhou Locomotive, producenta elektrycznych lokomotyw.
Nowa linia ma powstać do 2026 roku
Nowy pociąg będzie kursował na pierwszej w kraju linii kolei zębatej, kolejce widokowej łączącej miasto Dujiangyan z rezerwatem pand i malowniczym obszarem turystycznym na górze Siguniang w Syczuanie. Oczekuje się, że pierwszy odcinek zostanie otwarty pod koniec 2023 r., a pełne działanie linii nastąpi w 2026 r. Czas podróży tą trasą zostanie skrócony z pięciu do dwóch godzin. Budowa linii kolejowej łączącej miasta Dujiangyan i Siguniangshan kosztuje 21,6 mld juanów. Obejmie 11 stacji, 25 mostów o łącznej długości 35 km i 86 km tuneli.
Chiński producent taboru wyraził nadzieję, że kolej zębata stanie się ważnym środkiem transportu w obszarach górskich dzięki zapewnieniu bezpieczeństwa, niskim kosztom budowy i niewielkiej ingerencji w środowisko naturalne.
Autonomia przy wspomaganiu 5G
Pociąg wyposażony jest w technologię autonomicznej jazdy wspomaganej przez 5G i system nawigacji satelitarnej BeiDou. Skład posiada także system automatycznej ochrony oraz inteligentnej analizy danych eksploatacyjnych.
Pojazd został opracowany przez spółkę zależną CRRC Ziyang, producenta lokomotyw, i jego partnerów oraz przy wsparciu innej spółki zależnej – CRRC Zhuzhou Locomotive, producenta elektrycznych lokomotyw.
Nowa linia ma powstać do 2026 roku
Nowy pociąg będzie kursował na pierwszej w kraju linii kolei zębatej, kolejce widokowej łączącej miasto Dujiangyan z rezerwatem pand i malowniczym obszarem turystycznym na górze Siguniang w Syczuanie. Oczekuje się, że pierwszy odcinek zostanie otwarty pod koniec 2023 r., a pełne działanie linii nastąpi w 2026 r. Czas podróży tą trasą zostanie skrócony z pięciu do dwóch godzin. Budowa linii kolejowej łączącej miasta Dujiangyan i Siguniangshan kosztuje 21,6 mld juanów. Obejmie 11 stacji, 25 mostów o łącznej długości 35 km i 86 km tuneli.
Chiński producent taboru wyraził nadzieję, że kolej zębata stanie się ważnym środkiem transportu w obszarach górskich dzięki zapewnieniu bezpieczeństwa, niskim kosztom budowy i niewielkiej ingerencji w środowisko naturalne.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |