Partnerzy serwisu:

Zdziebło odpowiada: Bezpieczeństwo na kolei wspólną troską

jm, Rynek Kolejowy 10.01.2014 113

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-01-10 13:08:54 Autor: jajakobyły
---.icpnet.pl
Jak się nie ma pojęcia o kolei, to się podpisuje wszystko, co urzędnicy podsuną.
2014-01-10 13:29:31 Autor: gość
---.183.181.135.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Tak, wynika z tego, że góra ma bardzo niską świadomość tego co się robi, a raczej nie robi na dole, na papierze wszystko jest w porządku w myśl zasady: papier wszystko przyjmie. No ale zza biurka w swoim gabinecie nie można przecież zobaczyć stanu faktycznego na gruncie i przez to pisze się to co się pisze.
2014-01-10 13:47:21 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wadą wszystkich raportów przygotowywanych przez NIK jest ich ... archaiczność. Prawie zawsze odnoszą się do sytuacji sprzed kilkunastu miesięcy, w tym wypadku chyba nawet więcej.
Od czasu powstania raportu może zdarzyć się wiele rzeczy, też w zakresie bezpieczeństwa na kolei - mogło dojść do wypadków (niestety), powstały nowe procedury jako skutki pewnych złych doświadczeń.
Dlatego tam naprawdę takimi raportami nikt się nie przejmuje, bo każdy co jest w branży dokładnie wie, co znajdzie się w raporcie.
Media podniosą na chwile problem, jakiś gość jeden z drugim zaczną alarmować i tyle...
2014-01-10 13:54:28 Autor: zplkireaktywacja
---.ip.netia.com.pl
I po co się czepiać Bogu ducha winnego wiceministra? Przecież podaje wyłącznie fakty. Czy nie zrobiono rewitalizacji? Czy nie wymieniono rozjazdów? Czy nie przeprowadzona została nowelizacja SMS w PLK?

Raport w sporej części słusznie wskazuje na niski poziom bezpieczeństwa, ale w sporej części dotyczy okresu historycznego. Na przykład stwierdza , ze wykonano " zaledwie jeden audyt SMS" co jest prawdziwe jedynie dla stanu do 2010 roku.
Stan prawny tez się sporo zmienił. Zmieniły się wskaźniki dla taboru, zajęto się sprawami maszynistów itp.

Zagrożenia bezpieczeństwa wynikają głównie ze stanu infrastruktury. Ale bądźmy obiektywni, to co było przez dziesięciolecia zaniedbywane w ciągu roku czy dwóch naprawić się nie da.

wskaźniki plasują Polskę pod koniec listy krajów UE pod względem bezpieczeństwa kolejowego. Jednak zajrzyjmy w strukturę tych wskaźników. Zdarzenia dotyczą w znakomitej większości przejazdów kolejowych i tzw. osób nieuprawnionych, którzy bez jakiejkolwiek winy kolei wleźli na tory.

Pan Wojciech Jurkiewicz słusznie odnosi się do różnych mankamentów bezpieczeństwa ale jego stwierdzenie jakoby Raport NIK był szokiem (sic!) albo tez "przełomem który rzuci nowe światło" świadczy o tym, ze jego dotychczasowa wiedza na ten temat była skromna. Raport generalnie nie wnosi nic specjalnie odkrywczego zwłaszcza, ze odnosi się do okresu, po którym nastąpiło wiele zmian.
2014-01-10 14:08:13 Autor: Minister Śmiesznych Kroków
---.centertel.pl
A mnie się wydaje, że najważniejsze w liście Jurkiewicza jest ostatnie zdanie: infrastruktura - tak, wydłużanie w nieskończoność szkoleń - nie.

Natomiast Minister też niech zachowa powagę. Owszem coś się zaczęło robić ale to kropla w morzu potrzeb. Poprawa statystyk o te 7% licząc od poziomu dna i wodorostów ie oznacz, że już jest bezpiecznie. Pciągi dalej często się wykolejają (najczęściej niegroźnie). Liczby punktowych ograniczeń prędkości (stałych, doraźnych) dalej idą w tysiące. A są to realne miliony złotych puszczone w komin przez przewoźników.
2014-01-10 17:34:59 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Widać, że gość nie boi się męskich decyzji tj. podpisywania co mu podadzą...

...Raport NIK jest NIEAKTUALNY!!! Dotyczy już historii.
Niech NIK zrobi raport w maju 2015! Zobaczymy wtedy.
2014-01-10 19:03:52 Autor: obserwator 7
---.eimperium.pl
Bardzo dobrze że biorą się za bezpieczeństwo na kolei. Sygnały zastępcze to ogromne zagrożenie na torach. W obrebie post Drama na sieci kopalni piasku kotlarnia od 8 lat jazdy z Kotlarni odbywają się na Sz. Jak długo jeszcze się będzie udawało i nie dojdzie do katastrofy kolejowej Co tam robi zarzadca infrastruktury
2014-01-10 22:25:01 Autor: witek
---.eimperium.pl
nie tylko na Dramie się tak dzieje na haldexie szombierki na pyskowicach czechowicach i ogólnie na całej sieci kp kotlarnia linie kolejowe tak się jeździ
2014-01-11 14:11:38 Autor: Ralny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
mathewicforum, może byś tak wreszcie zajął się sobą a nie innymi, zamiast wypisywać głupoty i nadymać się z zawiści/nienawiści (niepotrzebne skreślić). Doprawdy, nie mogę pojąć tego mikolskiego zacietrzewienia. Mikole są gorsi od przekupek na targu! Nawet dzieci mają więcej rozumu niż przeciętny mikol. Widać ta kolej rzuca się niektórym na mózg.

Nie dziwię się, że kolej w Polsce leży i kwiczy skoro rządzą nią debile i wtórują im debilowaci mikole!
2014-01-11 21:46:16 Autor: real
---.38.100.14.internetia.net.pl
kurcze mam pecha.... jeżdżę przez te 101 posterunków co używają notorycznie sz.. a tylko po pomorskim i kujawsko - pomorskim ( częściowo ) :p
2014-01-12 17:39:42 Autor: uporek
---.158.221.85
@Ralny
To prawda, że koleją rządzą debile, ale chyba Ty od nich nie jesteś lepszy, bo nie zauważyłeś, że to nie są kolejarze, tylko bankomaty, specjaliści od sprzedaży soli drogowej jako jadalnej, rolnicy i wszelkiej innej maści dyletanci kolejowi
2014-01-12 20:18:36 Autor: xxxxxx
---.promax.media.pl
Tylko stan infrastruktury-to bzdurna teza.
Dlaczego każdego dnia występują defekty taboru.
Złamane resory to też nie tylko przypadek.
Stan lokomotyw jest taki, że wystarcz niewielki łuk i pociąg zatrzymuje się.
Stan taboru do przewozu osób- każdy pasażer doświadczył.
itd
2014-01-12 20:53:29 Autor: AndrzeJ.
---.162.77.237
Bezpieczeństwo zaczyna się od dobrze wyszkolonych kadr.W Zachodniopomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych można uzyskać uprawnienia do prowadzenia pociągów w pół roku (3 miesiące warsztat i 3 miesiące jazdy jako pomocnikmaszynisty).Są to warunki dla kandydatów na maszynistów,którzy będą odpowiedzialni za bezpieczeństwo podróznych.Kandydaci nie mają do osobistego użytku, podstawowych instrukcji Ir-1 Ie-1,a o istnieniu innych instrukcji nie mają pojęcia.
2014-01-13 09:14:17 Autor: wojciech
---.3s.pl
z tego co słyszałem utk katowice bieże się za kontrolę od marca 2014 kolei piaskowych to może coś sie zmieni na kp kotlarnia lk
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony