Partnerzy serwisu:

Zbyt wiele opóźnień pociągów w Niemczech skutkuje zmianą w zarządzie DB

Artur Bogdanowicz 19.11.2018 183

Zbyt wiele opóźnień pociągów w Niemczech skutkuje zmianą w zarządzie DB
Zastępczy skład za ICE do Berlina na głównej stacji w HanowerzeFot. Michał Szymajda
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) reagują na mnożące się opóźnienia pociągów. Według oficjalnej informacji odpowiedzialny w zarządzie DB za przewozy dalekobieżne Kai Brüggemann opuszcza stanowisko i firmę „na własne życzenie”.  Poinformował o tym „Bild am Sonntag”.
Rezygnacja została przyjęta, a obowiązki byłego już członka zarządu DB przejmie Philipp Nagl, który ma przede wszystkim dopilnować sprawnych napraw i rewizji składów.

Szef kolei Richard Lutz chciał, aby wskaźnik punktualności pociągów w tym roku utrzymał się na poziomie minimum 82%, jednak już w lipcu było wiadomo, że cel ten w skali roku nie zostanie osiągnięty. W październiku punktualność (czyli, według wewnętrznej definicji, maksymalne opóźnienie 6 minut) pociągów Intercity, Eurocity i ICE wyniosła zaledwie 71,8%. Powodem tego było przede wszystkim czasowe zamknięcie trasy KDP z Kolonii do Frankfurtu (o pożarze informowaliśmy na łamach internetowego wydania „Rynku Kolejowego”). Jednym ze sposób poprawienia punktualności pociągów ma być m.in. podniesienie prędkości maksymalnej najnowszych szybkich pociągów ICE4 do 265 km/h.

Tymczasem w Polsce UTK opublikował właśnie dane dotyczące punktualności polskich pociągów. Wynika z nich, że jedynie 66,6% pociągów dalekobieżnych uruchamianych przez PKP Intercity dociera do stacji końcowych o czasie. Więcej piszemy o tym tutaj.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony