Partnerzy serwisu:

Zaplecze techniczne PolRegio w Krzyżu będzie zamknięte. W zamian rozwój w Lesznie

Michał Szymajda 15.12.2017 142

Zaplecze techniczne PolRegio w Krzyżu będzie zamknięte. W zamian rozwój w Lesznie
Zaplecze PolRegio w KrzyżuFot. Mateusz Stefaniak
W 2018 roku Przewozy Regionalne pożegnają się ze swoim zapleczem technicznym w wielkopolskim Krzyżu. Część załogi znajdzie prace w innych oddziałach, część prawdopodobnie zakończy karierę w firmie.
Obecnie w Krzyżu pracy jest już niewiele. W ostatnich latach oddział zajmował się głównie przeglądami i drobnymi naprawami taboru trakcyjnego – lokomotyw i autobusów szynowych, a także pracami lakierniczymi.

– Aktualnie zajmujemy się jeszcze obsługą lubuskich autobusów szynowych, które z uwagi na zamknięcie gorzowskiej estakady nie mogą dojechać do swojej bazy w Zielonej Górze. Z końcem lata 2018 roku inwestycja PKP PLK prawdopodobnie zakończy się, skończy się więc to zadanie. W Krzyżu obsługa wykonuje też jeszcze serwis naszych trzech autobusów szynowych kursujących do Piły – powiedział Waldemar Bachmatiuk, dyrektor wielkopolskich Przewozów Regionalnych.

Część pracowników już przeniesiona

Jak mówi, zaplecze w Krzyżu działać będzie jeszcze około pół roku, ale już jest powoli wygaszane. Przypisanych jest do niego 80 pracowników, jednak 12 zostało już oddelegowanych do pracy w Lesznie, 20 pracuje zaś w Poznaniu. Kolejni dostaną propozycję przenosin, lub odejdą z firmy w ramach czwartego etapu Programu Dobrowolnych Odejść. – Wnioski o objęcie nim pracownicy będą mogli składać do początku kwietnia – poinformował nas Dominik Lebda, rzecznik Przewozów Regionalnych

– Musimy skatalogować nasz majątek w Krzyżu, podjąć decyzję co sprzedawajmy a co likwidujemy. Obok zakładu stoi masa niesprawnych lokomotyw, większość z nich zostanie skasowana – dodał Waldemar Bachmatiuk.

Przewozy Regionalne inwestują w Lesznie


Jednocześnie rozwijane będzie zaplecze utrzymaniowe w Lesznie. Na początku marca 2016 byliśmy już na otwarciu nowoczesnej myjni w tym zakładzie, teraz otwierana jest tam nowa lakiernia.

– Czeka nas tam jeszcze trochę inwestycji, chcemy kupić dobre urządzenia diagnostyczne, dzięki którym będziemy mogli serwisować nowe pociągi i zmodernizowane EN57 – powiedział dyrektor wielkopolskich PR. Jak dodaje, w 2019 roku,w ramach modernizacji magistrali E59 prowadzonej przez PKP PLK, w rejonie Leszna przebudowany zostanie układ torowy, który skróci dojazd do hal przewoźnika.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony