Partnerzy serwisu:

Zaplecze Kolei Retyckiej

Łukasz Malinowski 21.09.2016 328

arrow
arrow
Zaplecze Kolei Retyckiej
Fot. Łukasz Malinowski
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Zaplecze Kolei Retyckiej
Kolej Retycka (Rhätische Bahn, RhB) – bez wielkiej przesady można ją nazwać jednym z symboli Szwajcarii. Niemal każdy kto interesował się tym krajem, lub miał okazję po nim podróżować słyszał o Glacier czy Bernina Express. Nam udało się na chwilę zajrzeć do zaplecza RhB w Landquart. 
RhB jest największym prywatnym przewoźnikiem kolejowym w Szwajcarii. W odróżnieniu od modelu przyjętego obecnie w państwach Unii Europejskiej jest jednocześnie zarządcą infrastruktury oraz przewoźnikiem pasażerskim i towarowym. Pierwsze pociągi wyjechały na tory RhB w roku 1888 a w następnych latach była dość szybko rozbudowywana. Początkowo zamierzano stworzyć sieć o zwykłym rozstawie, ale ze względu na niezbyt przyjazny budowniczym teren zdecydowano się ostatecznie na 1000 mm. Pierwszy odcinek połączył Landquart i Davos, a rozbudowywana do roku 1922 sieć objęła niemal cały kanton Graubünden/Grisons oraz dodatkowo linię do i stację we włoskim Tirano.

Obecnie na sieć Kolei Retyckiej składa linia łącząca St. Moritz z Tirano o długości 61 km i zasilaniu prądem stałym 1000 V oraz 321 km linii zelektryfikowanych na 11 kV/ 16,7 Hz. Charakterystyczne dla całej sieci są liczne tunele oraz mosty i wiadukty. Tych pierwszych jest aż 115 a najdłuższy ma 19,042 km. Co do mostów i wiaduktów to na całej sieci zlokalizowane zostało ich 612. 30% całości sieci położone jest na wysokości powyżej 1500 m.n.p.m.

W ostatnim roku z usług przewoźnika skorzystało ok. 10 mln pasażerów, z czego 2 mln przypadały na ruch aglomeracyjnych. Przetransportowane zostało także ponad 0,5 mln ton towarów. Co może być interesujące RhB organizuje także zapomniane już u nas przewozy samochodów – w roku 2015 przetransportowano ich aż 467 tys.

Kilka miesięcy temu Stadler otrzymał od Kolei Retyckiej kolejne zamówienie na dostawę pojazdów. Tym razem będzie to 27 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją dostarczenia do 20 kolejnych pociągów. Pojazdy będą czteroczłonowe, o długości 76,44 metra. Całkowita wartość zamówienia to 285 milionów franków czyli ok. 1,16 mld złotych. To największy kontrakt na zakup taboru w historii Kolei Retyckiej.

Nam udało się podejrzeć jak wygląda zaplecze w Landquart. Wizyta nie była długa, ale mamy nadzieję, że zdjęcia będą dla wszystkich interesujące.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony