Partnerzy serwisu:

Zamkną linię Wodzisław - Chałupki

nowiny.pl 02.02.2012 174

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-02-02 11:16:08 Autor: Piotr.
---.kaniup.agh.edu.pl
\"Na jej naprawę potrzeba by było 45 milionów złotych, których kolej nie ma\"

Dla porównania:
\"Ponad 26 mln zł kosztowała modernizacja 9 km drogi wojewódzkiej z Tykocina do Krypna (Podlaskie)\"
http://www.samorzad.lex.pl/czytaj/-/artykul/podlaskie-ponad-26-mln-zl-kosztowal-remont-drogi-tykocin-krypno

Pozostawię bez komentarza, zwłaszcza w świetle przepychanek pieniedzy kolejowych na drogi.

2012-02-02 11:18:11 Autor: bozia
---.range86-137.btcentralplus.com
To Nowak na da pieniędzy? Oszczędności z KDP?
2012-02-02 11:29:11 Autor: kryniczanin
---.147.241.221.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Ale na 160km/h zamiast 130km/h dla Ućiiii zawsze jest.
2012-02-02 11:30:12 Autor: Maciek
---.50.108.98
I tak też coraz bardziej oddalamy i odcinamy się od Europy...
2012-02-02 11:31:27 Autor: Krakowiak111
---.lipska.net
Wraca stare. Wraca stary trend zamykania linii. Po okresie tzw. nocy Celinskiego nadeszły czasy, gdy kolej zdawać by sie moglo wchodzi w renesans. Pojawila sie moda na rewitalizację linii (Zach.Pom., Pomorskie, Dolny Slask). Teraz z kolei wraca stare - zamykanie linii bo nie ma kasy. KDP za 30 miliardow chcieli budowac, a kilkudziesieciu milionow na umierajaca linie nie ma.
2012-02-02 11:32:55 Autor: Krakowiak111
---.lipska.net
Wiecej sie kasy wydaje na studia wykonalnosci, nadzor remontow i dzialania promocyjne. Na to kasa jakos jest. Co chwile jakies przetargi, za 40 milionow to oni jeden wiadukt buduja albo jedno LCS.
2012-02-02 11:33:29 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"(...) Na jej naprawę potrzeba by było 45 milionów złotych, których kolej nie ma (...)\"

Czy naprawdę nikt nie widzi żadnych sprzeczności w tych wszystkich wypowiedziach? Nie ma 45 mln na tory, ale 4 czy tam 5 mld oszczędności przeznaczamy na drogi... Ech, komu tak bardzo zależy na zniszczeniu wszystkiego do cna? Komu?
2012-02-02 11:34:00 Autor: kryniczanin
---.146.227.140.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Zresztą są podobne choć trochę mniej gorszące przypadki jak choćby Nasielsk - Malbork 120km/h do 160km/h nie licząc kilku km na 200km/h, a dawniej Opole - Wrocław z 120km/h na 160km/h.

2012-02-02 11:43:27 Autor: gość
---.apus-net.pl
Niema? A ktoś chciał jakiś czas temu pieniądze z kolei dawać na drogi. Panie Ministrze, co Pan na to?
2012-02-02 11:45:02 Autor: gość
---.apus-net.pl
P.S. A tak na marginesie to wcale nie trzeba zamykać linii, można na niej wprowadzić prędkość maksymalną 0 (zero) kilometrów na godzinę. I po problemie, przecież nikt nie zamyka tej linii
2012-02-02 11:48:46 Autor: były kolejarz
---.internetdsl.tpnet.pl
Jeszcze parę rad,parę spółek i związków zawodowych i polska kolej będzie się składała z urzędasów a linie kolejowe się pozamyka bo po co im tory.
2012-02-02 11:52:45 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Hm... czy ktoś coś z tego rozumie?

http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,kolej-zapowiada-remonty-w-19-minut-dojedziesz-do-rybnika,wia5-3266-3448.html

To kto w końcu leci sobie w kulki? Any ideas? Warto zauważyć, że oba artykuły dzieli raptem 3 tygodnie...
2012-02-02 12:05:20 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
To nie braki mocy przerobowych jak twierdzą niektórzy a brak pieniędzy jest powodem zamykania kolejnych linii?
Jak to jest z tymi pieniędzmi na kolej, są czy ich nie ma?
2012-02-02 12:05:56 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
To nie braki mocy przerobowych jak twierdzą niektórzy a brak pieniędzy jest powodem zamykania kolejnych linii?
Jak to jest z tymi pieniędzmi na kolej, są czy ich nie ma?
2012-02-02 12:06:25 Autor: użytkownik polskich kolei
---.sgh.waw.pl
@PiotrW

dobre. myślę że tam są jakieś przepychanki i inwestycja wypadła. ale ogólnie to PLKą trzeba nieźle potrząsnąć i kopnąć porządnie w dupę paru gości.
2012-02-02 12:37:47 Autor: bernaś
---.159.56.194.static.crowley.pl
@PiotrW
Dwa tygodnie? Ja czytałem dosłownie z 31 stycznia artykuł z \\\"nowin\\\" że będzie remontowana linia do Chałupek, i to jeszcze może w tym roku (tak mówił dyrektor z Tasrnowskich Gór) a już na następny dzień przykrył go niejaki Łańcucki z Warszawy że zamykają i to niemal natychmiast. Wyć się chce po prostu...
2012-02-02 12:45:49 Autor: dawid99
---.dynamic.gprs.plus.pl
typowa polska logika pozamykać wszystko, zaorać, doprowadzić do upadku, a potem się narzeka, że na nic nie ma pieniędzy, że nic się nie udaje.... ciekawe że na nowe spółeczki dworzec polski pieniądze były, na odprawy są, a na tory nie? a kiedy chociaż plk remontowało tą linię? jak zwykle w plk rządzą ludzie, którzy nie znają się na kolei, a potem okaże się że linia jest potrzebna i kasę trzeba wydobyć na rewitalizację, co za kraj!
2012-02-02 12:52:35 Autor: użytkownik polskich kolei
---.sgh.waw.pl
ale w ogóle po co zamykać linie kolejowe? nie dawno któryś z kolegów wskazał firmę produkującą zajebiste wagony silnikowe na małe linie, przypomnę: http://www.parrypeoplemovers.com/ - a u nas tylko busy i busy.
2012-02-02 12:57:50 Autor: Komentator
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sorry, ale takich pierdoł nie chce się czytać.

Czy ten dziennikarz nie powinien nauczyć się czytać i pisać? Kto mu powiedział, że linię będę zamykać? I czy on wie, co to oznacza: zamknięcie linii?
2012-02-02 13:07:47 Autor: bernaś
---.159.56.194.static.crowley.pl
@Komentator
hmm no może pan Łańcucki miał na myśli zamknięcie linii z powodu remontu, ale w artykułach na ten temat stoi jasno że chodzi o likwidację. Daj Boże żeby tak było.
2012-02-02 20:25:29 Autor: Trybunał Stanu
---.dynamic.chello.pl
chyba niedługo wybuchnie 4 powstanie śląskie tym razem przeciwko urzędasom i politykom z Warszawy, nie dziwię się tym, którzy chcą odłączyć nasz Śląsk od Polski
2012-02-02 22:46:59 Autor: Mathew Kato
---.9.52.13
Koleje Śląskie widać, że się rozwijają! Fajnie, że jest po czym jeździć, droga PLK no i Szanowny Panie Marszałku. Oby tak dalej :D
2012-02-03 01:46:54 Autor:
---.play-internet.pl
@Mathew Kato

A co ma piernik do wiatraka?
2012-02-03 10:30:32 Autor: Hipolit
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ĺťeby nie pitolić, komentarz z oryginalnego portalu:

Typowy tekst pana Czarnoty. Takie półprawdy-a reszty się domyślcie. Nie dalej jak w zeszłym tygodniu przez Wojnowice jechał pociag towarowy na Racibórz. Jak odcinają Racibórz od świata skoro połączenia z Chałupkami, Bohuminem, Kędzierzynem, Opolem, Wrocławiem, Rybnikiem, Katowicami, Warszawą, Białymstokiem są i mają się dobrze? A co do linii 177- do zrzuty na remont tej linii są: powiat Głubczycki, miasto Głubczyce, gmina Pietrowice Wielkie, gmina Racibórz, powiat Raciborski i dwa województwa- Śląskie i Opolskie. Tylko wystarczy się dogadać. Wystarczy jedno spotkanie starostów powiatów Głubczyckiego i Raciborskiego, wójta gminy Pietrowice i prezydenta Raciborza i burmistrza Głubczyc. I nowiny zamiast snuć jakieś domysły powinny wziąć telefon, zadzwonić to wyżej wymienionych osób i zapytać ich o zdanie i możliwość dołożenia się do remontu. Może nawet zaproponować takie spotkanie.
2012-02-03 12:21:59 Autor: scorpio
---.static.icpnet.pl
Nie rozumiem tego. Czy na naprawę z materiałów staroużytecznych z E65 potrzeba takich kwot? Tam nie potrzeba super prędkości, jak będzie osiągnięta Vmax 80-90 km/h to będzie to wystarczające. Nie rozumiem tego zupełnie. Adamie, może ty mi to wyjaśnisz :-)
2012-02-05 01:47:23 Autor: KK_z_USA
---.hsd1.il.comcast.net
W 2004/5 jezdzilem z 8 miesiecy raz na tydzien do Belsznicy, pozniej w 2005 4 miesiace codziennie z Katowic do Belsznicy do pracy. Wodzislaw-Chalupki byla 60tka. Spory ruch. Sygnalizacja automatyczna przejazdowa i ogolnie dobre wrazenie, oprocz zlikwidowanej mijanki w Czyzowicach i rozebranego toru rownoleglego z Wodzislawia do Czyzowic z dawnej linii do Jastrzebia, ktory pozniej sie w polu zaczynal (a moglby sluzyc jako drugi tor). Wodzislaw Rybnik remontowano wtedy i powoli i otwierano drugi tor czesciowo rozkradziony na odcinku Radlin Obszary - Wodzislaw. Rybnik - Radlin jeden tor byl zamkniety i rozkradziony.

Zamiast zamykac tak od razu calosc, moze lepiej byloby pomyslec nad odbudowaniem tego odcinka rownoleglego i po jego zakonczeniu, przelozeniu jazdy. Moze troche skrociloby to czas zamkniecia,

Na mapce brakuje odcinka towarowego Olza-Bluszczow. Czyzby juz rozebrany?
2012-02-05 12:06:57 Autor: Mih
---.adsl.inetia.pl
Jest - ale zarośnięty. Dlatego zaznaczony jest w bazie OSM jako \"disused\" i trzeba powiększyć mapę, by zobaczyć jego przebieg. Wodzisław-Jastrzębie to samo.
2012-02-06 09:33:32 Autor: bernaś
---.159.56.194.static.crowley.pl
@Mih
Nie tylko zrośnięty, podobno w Bluszczowie nasyp się osunął i żaden pociąg już tamtędy nie pojedzie. Linia wykorzystywana jest na odcinku syrynia-racibórz. A pamiętam jeszcze parę lat temu cała linia była wykorzystywana do ruchu towarowego...
2012-02-06 11:45:48 Autor: marekk
---.Red-83-55-117.dynamicIP.rima-tde.net
Remont nawet rzędu 45 milionów zł. to nie jest wcale dużo. To tyle ile obwodnica Wodzisławia. Korzyści zaś na dwie dekady bardzo duże. Wyremontowana linia umożliwiła by: 1) rozwój szybkich i tanich lokalnych połączeń pasażerskich od Chałupek przez Olzę, Czyżowice, Wodzisław, Radlin i Rybnik. 2) rozwój transportu kolejowego dla lokalnych firm. 3) rozwój i możliwy przebieg szybkich połączeń dalekiego (np. Praga-Warszawa) i średniego (np. Katowice-Ostrawa) dystansu. 4) budowę przystanku Wodzisław Śląski-Centrum, który pozwoliłby na większe i częstsze korzystanie mieszkańców miasta i regionu z kolei. 5) rozwój kolejowego ruchu tranzytowego towarowego, wiele towarów produkowanych w ROW i GOP mogło by trafiać na południe Europy najkrótszą drogą przez Rybnik-Wodzisław do Bohumina i Ostrawy. 6) Awaryjne wykorzystanie lini Bohumin-Wodzisław-Rybnik-Katowice w razie nagłej sytuacji ( wypadek, wichura, awaria) która może wystąpić na odcinku Bohumin-Zebrzydowice-Katowice. Tutaj linia Bohumin-Wodzisław-Rybnik-Katowice jest jako j szybka i bezpiecza alternatywa dla strategicznie ważnych transportów woj. śląskiego i krajowych które z powodu ew. nagłego zdarzenia nie mogą być transportowane w/w linią Bohumin-Zebrzydowice-Katowice. Myślę że to wystarczające powody żeby tą niegdyś badzo ważną linie wyremontować i zachować. Szkoda tylko że w PKPe, w Warszawie, w Katowicach nikt tak nie myśli a wreszcie włodarze wielu lokalnych miejscowości o remont taki nie zabiegają słowem, pismem, dialogiem, przedstawieniem oczywistych faktów i korzyści.
2012-02-06 12:34:30 Autor: bernaś
---.159.56.194.static.crowley.pl
@marekk
Chłopie! O jakich 45 mln my tutaj mówimy?! Firmy średnio za remont czy wręcz położenie nowego torowiska biorą średnio po 900 tys. za km. To wychodzi na tę trasę jakieś 15 mln. No ale to jest stara zasada we wszystkim firmowanym PKP - zawyżać koszty jak się da. Teraz powiedzą samorządom że mają się dorzucić \"tylko\" 15 mln ( o ile nie będą chcieli jeszcze więcej) i PLK ma ten remont wykonany za darmo i będzie mogło sobie na tym jeszcze zarabiać.
2012-02-06 14:13:45 Autor: palacz z oswiecimia
---.adsl.inetia.pl
brawo panie marszalku a potem zebrzydowice cieszyn
2012-02-06 14:55:11 Autor: jasiu psota
---.multimo.pl
1. brakowało odnośnika do art.: http://www.nowiny.pl/80990-odcinaja-raciborz-od-swiata.html, a cennych komentarzy też tam jest parę,

2. rozmawiałem z firmą WAMAX, wyliczyliśmy właśnie 900tys zł/km -> 15mln - pisałem o tym w komentarzu na nowinach i widzę, że taką samą cenę wskazuje tu bernaś,

3. linię 176 sprawdzałem - oprócz semaforów niczego nie brakowało; elektryczny pojazd szynowy już w budowie, na wiosnę do rewizji będzie jak znalazł
2012-02-06 14:59:36 Autor: jasiu psota
---.multimo.pl
Byłbym zapomniał! 15mln to nowiutkie podkłady betonowe, zapinki, szyny nawet S60, spawane, wszystko z robotą. Firma powiedziała, że skoro tam już są betonówki, to po co nowe - i zeszłoby do 10mln.

Do klasy 120km/h.
2012-02-06 15:09:56 Autor: Kent
---.238.64.20.ip.abpl.pl
Nie wiem czy zauważacie pewien paradoks. Na Śląsku linie kolejowe w agonii. Niektóre łącznice czy całe linie mają prędkość 20 km/h. To z kolei przekłada się na zakorkowywanie się innych linii i ogólny bałagan oraz wyższe koszty dla przewoźników. Np. sporo koksu z zakładów w Radlinie jest eksportowanych do Austrii. Kiedyś pociągi szły najkrótszą trasą właśnie przez Wodzisław. Dzisiaj wszystko jedzie 3x dłuższą trasą przez Rybnik Towarowy-Racibórz. Czy dopiero jakiś bunt Śląska przeciw patologiom centrali PLK zmieni te fatalne w skutkach idiotyczne decyzje? Chyba tak. Bo ostatnie lata pokazały, że prędzej pozamyka się niektóre linie na Śląsku niż je naprawi. A PLK jest w tym czasie zajęta remontem linii przez Kolbuszową która nie ma żadnego znaczenia ani gospodarczego ani pasażerskiego!
2012-02-06 16:37:33 Autor: xxxxx
---.ovh.net
to co robi PKP PLK to poprostu WSTYD i żenada tak ważnej lini nie powinni zamykac. No tak ale to Slask a nie Wawa...
2012-02-06 16:53:29 Autor: bernaś
---.free.aero2.net.pl
@jasiu psota
Betonówek to tam nie ma niestety. Być może na odcinku od Bełsznicy (i to nie od stacji tylko dalej) w kierunku na Chałupek trochę jest i przy Wodzisławiu ale tak to same drewno i to w niektórych jeszcze latem były pęknięcia w poprzek. W zeszłym roku trochę tych podkładów powymieniano ale wiele to nie pomogło. Najtragiczniej jest od stacji Czyżowice do Bełsznicy właśnie.
2012-02-06 17:00:19 Autor: bernaś
---.free.aero2.net.pl
@Kent
To nie tak. PKP to sowieckie zarządzanie. Jeżeli coś dobrze funkcjonuje (mogłoby funkcjonować) i przynosi krociowe zyski (mogło by przynosić) to trzeba to jak najszybciej wykończyć. Doskonały przykład (jeden z miliona) to PKP Cargo w Rybniku. Zakład przynosił najwyższe dochody w Polsce i co? Ano został zlikwidowany i \"podpięty\" pod kurniczek w Tarnowskich Górach. Taka logika rządzi we wszystkim firmowanym znaczkiem PKP. Obawiam się, że tych wszystkich spółek pod tym szyldem nie da się już \"zreformować\". To wszystko trzeba zrównać z ziemią żeby mogło być tak jak np. w Czechach czy innych krajach...znaczy normalnie
2012-02-06 17:01:55 Autor: pasażer1982773
---.1and1.pl
To co wyprawia PLK to poprostu skandal. Brak im 15 czy owych 45 milionów na remont tak ważnej lini. Przez długie lata jej nie remontowano i doprowadziło to do jej agonii. Skandalem jest że NAJKRÓTSZA linia łącząca GOP, ROW i Ostrawski Okręg Przemysłowy ma być wg pana Łańcuckiego nie remontowana i zamknięta! Dlaczego PLK tak traktuje ten region ROW i Śląsk? Dlaczego nie remontowała tej lini od lat? Podróż z Chałupek do Wodzisławia to wg rozkładu PKP 51 minut ( 17 kilometrów). To jest normalne? Brak remontu to norma? Za taką strategie dyrekcja PLK powinna wylecieć z hukiem. Kto jest zwierzchnikiem PLK? Może napisać skargę na nich?
2012-02-06 17:32:37 Autor: jasiu psota
---.multimo.pl
@bernaś
[podkłady] Pardon - dzięki za zwrócenie uwagi! Patrzałem z perspektywy Bełsznica-Olza. Pozostaje 15mln - to i tak nie 45. (a na \"nowinach\" jest parę wyliczeń i pomysłów związanych z torami tylko przez koła ;-)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony