Partnerzy serwisu:

Zamieszanie z liberalizacją rynku kolejowego

wnp.pl, 20 listopada 2009 20.11.2009 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2009-11-20 08:22:51 Autor: True Railman
---.toya.net.pl
Niech pan Furgalski popatrzy wpierw jak wygląda liberalizacja wspólnotowego rynku w wykonaniu państwowych kolei niemieckich i francuskich, a potem wini prezydenta, że skierował ustawę do Trybunału, wypisując, jakie to straszne rzeczy spowoduje jej brak.
2009-11-20 09:05:17 Autor: Andzia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To jest prawdziwe oblicze tej \"liberalizacji\" - DB i SNCF zostają państwowe, a cała reszta ma się rozdrobnić i zreorganizować, tak żeby DB i SNCF mogły je w razie czego wykupić...
2009-11-20 10:02:33 Autor: Romuald Marczak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ponieważ na forum RK nie ustaje dyskusja zdominowana przez zwolenników wolnej, krajowej konkurencji, żeby było wiadomo, o czym pan Furgalski pisze, przedstawiam wstęp do uzasadnienia zmiany w ustawie o transporcie kolejowym:

\"Rozwiązania zawarte w projekcie ustawy obejmują:

- otwarcie rynku kolejowych międzynarodowych przewozów pasażerskich wraz z prawem do
zapewniania podróżnym możliwości wsiadania na każdej stacji znajdującej się na trasie
międzynarodowej i wysiadania na innej takiej stacji, w tym na stacjach znajdujących się w
tym samym państwie członkowskim, wraz z możliwością wprowadzenia ograniczeń takich
przewozów, gdy zagrożona jest równowaga ekonomiczna krajowych usług publicznych;

- stworzenie systemu uznawania kwalifikacji zawodowych maszynistów – procedura i
warunki wydawania licencji i świadectw, szkolenia, egzaminy,

- zapewnienie nadzoru nad przestrzeganiem stosowania ww. rozporządzenia w sprawie praw i
obowiązków pasażerów,

- nałożenie nowych zadań na Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, związanych z
nadzorem nad przestrzeganiem przepisów dotyczących praw pasażerów, nad wydawaniem
licencji i świadectw dla maszynistów oraz w zakresie dostępu do infrastruktury dla przewoźników mających siedzibę poza granicami kraju.\"
2009-11-20 10:03:46 Autor: WachWatch
---.internetdsl.tpnet.pl
@Andzia: w odróżnieniu od PKP, DB i SNCF potrafią robić kolej. W dodatku ichnie wolniejsze pociągi jeżdzą jak nasze szybsze.
2009-11-20 10:41:40 Autor: darek
---.51-82-r.retail.telecomitalia.it
Ponoć Trybunał ma zbadać ustawę 3 grudnia.
2009-11-20 11:08:41 Autor: wdr
---.emea.ibm.com
u nas też można było dać szansę kolei robiąc PLK czymś w stylu GDDKIA. co umożliwiłoby pchanie kasy w infrastrukturę i utrzymywanie niskich stawek dostępu do niej dla wszystkich przewoźników bez zarzutów o pomoc publiczną
2009-11-20 12:11:07 Autor: Sentek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Romuald. Nie dopowiedziałeś jednej rzeczy, że nim inni przewoźnicy europejscy załatwią wszystkie procedury i formalności (te z jednostkami badawczymi i z UTK), żeby wjechać do Polski, to im się odechce. Albo zmieni się ustawa o transporcie kolejowym i zaczną od początku. I oto chodzi pseudo \"lobby kolejowemu\" w Polsce.
2009-11-20 12:52:01 Autor: Python
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panu Prezydentowi mam nadzieję Polacy podziękują w wyborach za hamowanie wszelkich reform i odeślą go tam gdzie jego miejsce - muzeum IPN
2009-11-20 15:49:17 Autor: furgal
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: usunięto ze względu na naruszanie zasad regulaminu komentowania artykułów]
2009-11-20 20:56:41 Autor: Zenon
---.jmdi.pl
Stan PKP to nie tylko niekompetencja różnej maści PKP-owskich prezesów. Ale to towarzystwo nie spadło przecież z nieba. Ktoś za nimi stoi i to są faktyczni winowajcy delikatnie mówiąc tego bałaganu. To oni przecież wydali wyrok na PKP narzucając w 2000 roku ustawę o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP i od tego wszystko się zaczęło. Za rady nadzorcze kupili popleczników związkowych i dalej robią co chcą. To co pozostało po dawnych PKP to przecież wciąż jeszcze niezły szmal. Już niedaleko do upadłości i będzie się czym dzielić.
2009-11-21 00:22:28 Autor: canada
---.cpe.net.cable.rogers.com
Masz nie wątpliwie rację Zenonie. Oni są konsekwentni. Pilnują nieustannie interesu. niektórzy są nawet wciskani przez propagandę jako \"wybitni eksperci kolejowi\" Głęboko zaniepokojeni nieszczęściem, jakie przecież za ich przyczyną spotyka kolejne spółki. To jest majstersztyk załatwić w pół roku takie spółki jak Cargo czy Intercity i za jednym zamachem podciąć finansowanie rozpapranych inwestycji PLK. Jest się czym pochwalić.
2009-11-21 18:14:43 Autor: Gregor
---.adsl.inetia.pl
@wdr masz całkowicie rację. PLK przepuszcza straszną kasę na wynagrodzenia. I tu niestety nie chodzi o toromistrzów, monterów czy dyżurnych ruchu ale rozdmuchaną administrację. Temu co wymyślił Oddziały Regionalne powinni coś obciąć.Struktura ta przepuściła i jeszce to robi tak dużą kasę - ale naprawdę jest zbędna. Bez obniżenia stawek dostepu - kolej w Polsce upadnie ( i ta państwowa i ta prywatna). Tu jest klucz rozwoju całego transportu kolejowego w Polsce.
2009-11-21 21:10:42 Autor: nierejtan
---.222.99.94
@gregor.
Właśnie po to manipuluje się restrukturyzacją (vide PR), ustawą i stawkami dostępu żeby ta kolej upadła. Później \"katarczycy\" wykupią poszczególne aktywa i będzie nowa kolej ale tylko w \"korytarzach\" i chwatit.
2009-11-21 22:17:01 Autor: Władek
---.tczew.net.pl
Brawo Zenon i canada. Warto się zainteresować tym co się dzieje w ustawach kolejowych również teraz. To wciąż wygląda nieciekawie. Próbuje się nawet w przepisach dyskryminować polskie firmy. Zainteresowanym proponuję zajrzeć na stronę internetową Trybunału Konstytucyjnego – podaję link: http://www.trybunal.gov.pl/index2.htm - tam jest mowa o kolejnej zmianie ustawy o transporcie kolejowym. Ciekawe jak to pójdzie?
2009-11-22 18:38:24 Autor: wm
---.adsl.snet.net
Po prostu ten rzad, firmy doradcze i niektorzy ludzie w firmach to agenci obcych interesow. Dobrze Andzia napisala na czym polega liberalizacja u sasiadow. Tylko u nas rozdrabnia sie cale koleje po to zeby sasiedzi lub \"katarczycy\" (Mossad z Izraela tak naprawde) mogli tanio wykupic i kontrolowac.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony