Partnerzy serwisu:

Zakończenie prac na odcinku Katowice Ligota – Tychy później

inf. pras. oprac. jm 27.11.2019 21

arrow
arrow
Zakończenie prac na odcinku Katowice Ligota – Tychy później
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Zakończenie prac na odcinku Katowice Ligota – Tychy później
Zakończenie prac na odcinku Katowice Ligota – Tychy później
Zakończenie prac na odcinku Katowice Ligota – Tychy później
Kończą się prace na odcinku linii nr 142 Katowice Ligota – Tychy. Jest kilka miesięcy opóźnienia – pierwotnie jako termin zakończenia inwestycji podawano III kwartał 2019 roku.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w lutym 2018 roku umowę o wartości 50 mln zł na rewitalizację linii Katowice Ligota – Katowice Kostuchna – Tychy. Na początku 2019 roku informowano o dobrych postępach prac i terminie zakończenia w III kwartale 2019 roku. To się jednak nie udało, ale PLK informuje, że po rychłym zakończeniu robót i przywróceniu ruchu pociągów towarowych od 15 grudnia. Przewiduje się ok. 20 pociągów na dobę.

Nowe możliwości dla kolei towarowej

Jak informuje inwestor, po zakończeniu inwestycji przez Katowicki Węzeł Kolejowy z północy i południa pojadą z pominięciem stacji Katowice, głównie przez Katowice Ligotę – Katowice Ochojec – Katowice Murcki – Katowice Kostuchnę – Tychy (po linii nr 142). Dzięki temu odciążona będzie linia łącząca Katowice z Tychami (nr 139, czyli będzie mogło pojechać więcej pociągów pasażerskich. Linia 142 stanowi istotny element kolejowej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego z północy województwa w kierunku południowym. Trasa zapewnia bezpośrednie połączenia z Jaworznem Szczakową, Mysłowicami i Gliwicami dla ruchu towarowego, bez konieczności przejazdu przez stację Katowice.

W ramach projektu „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska” o wartości 50 mln zł, wymieniono 14 km torów, 15 km sieci trakcyjnej oraz 11 rozjazdów. Wyremontowano też 15 obiektów inżynieryjnych, m.in. wiadukt nad DK81 w Katowicach Ligocie i most nad rzeką Mleczną w Katowicach. Dzięki przeprowadzonym pracom prędkość pociągów towarowych wzrośnie dwukrotnie, z 40 do 80 km/h. Zwiększy się też poziom bezpieczeństwa, dzięki przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych - podaje PLK.

Uwaga kierowcy! Stop - przed każdym przejazdem

Pociągi wracają na linię kolejową. Kierowcy, rowerzyści i piesi nie powinni ignorować bezpieczeństwa i ostrożnie przekraczać przejazdy oraz dostosować się do przepisów ruchu drogowego - apeluje zarządca infrastruktury. Na linii Katowice Ligota - Tychy jest 10 przejazdów. Na terenie Katowic 9: na ul. Gen. Waltera Jankego, ul. Cegielniana, ul Kołodzieja, ul. Boya – Żeleńskiego, ul. Podleśna, ul. Saska, ul. Zaopusta oraz trzy przejazdy leśne. Przez przejazd w ciągu ul. Jankego nie kursowały pociągi w ostatnich 4 latach, a ruch na pozostałych przejazdach prowadzony był sporadycznie.

Dla zwrócenia uwagi na zachowanie bezpieczeństwa na skrzyżowaniu toru i drogi PLK planują akcje informacyjne. W ramach kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd – Szlaban na ryzyko!” prowadzone są spotkania edukacyjne w przedszkolach, szkołach podstawowych i średnich oraz akcje prewencyjne na przejazdach (w tym „Bezpieczne piątki” w wakacje i przed świętami).


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony