Zakłady nie chcą klasyfikować torów jako bocznice. UTK grozi karami
inf. pras./jm, Rynek Kolejowy ⚫ 12.06.2018 ⚫
3,9k

Fot. Antoni Mężyński
- Transport wewnątrzzakładowy może występować jedynie w wyjątkowych sytuacjach. Powtarzające się błędy w kwalifikacji tego rodzaju transportu mogą kończyć się karami za niedopełnienie obowiązków - ostrzega Urząd Transportu Kolejowego.
By rozwiać wątpliwości z tym związane Prezes Urzędu Transportu przygotował stanowisko, w którym stwierdza, że zakres czynności dopuszczonych na bocznicy ogranicza możliwość traktowania jej jako części systemu transportu wewnętrznego.
Jak czytamy, istotne jest właściwe rozumienie definicji transportu wewnątrzzakładowego i bocznicy kolejowej. Transport wewnątrzzakładowy jest bezpośrednio związany z logistyką w produkcji przedsiębiorstwa i stanowi jej integralną część. Podstawowym zadaniem transportu wewnętrznego jest przemieszczanie ładunków w obrębie danego zakładu produkcyjnego.
Bocznica kolejowa definiowana jest w ustawie o transporcie kolejowym jako „wyznaczona przez zarządcę infrastruktury droga kolejowa, połączona bezpośrednio lub pośrednio z linią kolejową, służąca do wykonywania czynności ładunkowych, utrzymaniowych lub postoju pojazdów kolejowych albo przemieszczania i włączania pojazdów kolejowych do ruchu po sieci kolejowej”.
- Porównując te dwie definicje można dojść do wniosku, że ruch i czynności na bocznicy kolejowej rzadko będą mogły być klasyfikowane jako transport wykonywany w ramach wewnątrzzakładowego procesu produkcji - pisze UTK.
Szczegółowy opis zagadnienia można znaleźć w Stanowisku Prezesa UTK w sprawie transportu wewnętrznego a ruchu na infrastrukturze bocznicowej oraz ich prawidłowej kwalifikacji.
Jak czytamy, istotne jest właściwe rozumienie definicji transportu wewnątrzzakładowego i bocznicy kolejowej. Transport wewnątrzzakładowy jest bezpośrednio związany z logistyką w produkcji przedsiębiorstwa i stanowi jej integralną część. Podstawowym zadaniem transportu wewnętrznego jest przemieszczanie ładunków w obrębie danego zakładu produkcyjnego.
Bocznica kolejowa definiowana jest w ustawie o transporcie kolejowym jako „wyznaczona przez zarządcę infrastruktury droga kolejowa, połączona bezpośrednio lub pośrednio z linią kolejową, służąca do wykonywania czynności ładunkowych, utrzymaniowych lub postoju pojazdów kolejowych albo przemieszczania i włączania pojazdów kolejowych do ruchu po sieci kolejowej”.
- Porównując te dwie definicje można dojść do wniosku, że ruch i czynności na bocznicy kolejowej rzadko będą mogły być klasyfikowane jako transport wykonywany w ramach wewnątrzzakładowego procesu produkcji - pisze UTK.
Szczegółowy opis zagadnienia można znaleźć w Stanowisku Prezesa UTK w sprawie transportu wewnętrznego a ruchu na infrastrukturze bocznicowej oraz ich prawidłowej kwalifikacji.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |