Partnerzy serwisu:

Żagań: Czy będzie modernizacja linii 275 do Leszna Grn.?

Kasper Fiszer 25.05.2020 72

Żagań: Czy będzie modernizacja linii 275 do Leszna Grn.?
Pociąg z Żagania do Legnicy w Małomicachfot. Grager, domena publiczna
Czy wkrótce pociągi kursujące pomiędzy Żaganiem a Legnicą pojadą na początkowym odcinku trasy szybciej niż 80 km/godz.? Oczekiwany remont infrastruktury z dużym prawdopodobieństwem będzie odsunięty w czasie. Na razie zarządca infrastruktury kolejowej nie ma bowiem żadnego pewnego źródła jego finansowania.
Plany inwestycyjne z roku 2014 zakładały modernizację ważnej dla południowej części województwa lubuskiego linii kolejowej nr 275 na odcinku Miłkowice – Żagań. Trasa stanowiąca podstawowy korytarz łączący Żary i Żagań z Dolnym Śląskiem wciąż nie doczekała się jednak gruntownego remontu. Jak informuje nas zarządca infrastruktury, losy tej inwestycji nie są na obecnym etapie pewne.

Inwestycja wciąż tylko na liście rezerwowej

– Linia kolejowa nr 275 na odcinku Legnica – Żagań – Bieniów zapewnia sprawny i bezpieczny ruch pociągów – zastrzega przy tym Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Mówi on, że na dwutorowym odcinku pomiędzy Legnicą a Miłkowicami prędkość maksymalna wynosi 160 km/godz. Z Miłkowic przez Leszno Górne i Żagań do Bieniowa można natomiast jechać 80 km/godz.

Na utrzymanie rozkładowej prędkości przejazdu ma pozwalać także stan techniczny torów na stacji Żagań. Przedstawiciel zarządcy infrastruktury zapewnia nas też, że na bieżąco są tam prowadzone niezbędne prace utrzymaniowe. – Odcinek trasy pomiędzy granicą województw dolnośląskiego i lubuskiego a Żaganiem jest natomiast częścią projektu rezerwowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego „Rewitalizacja linii kolejowych ne 14 na odcinku Żagań – Żary – Forst oraz nr 275 na odcinku granica województwa – Żagań – wskazuje nasz rozmówca.

Spore zainteresowanie nowym połączeniem dalekobieżnym

Żadnych prac nie planuje się natomiast na dalszym odcinku trasy biegnącej przez Jasień i Lubsko do Gubinka i dalej przez granicę niemiecką do tamtejszego Guben. – Między Bieniowem a Gubinkiem trasa nie jest obecnie wykorzystywana – stwierdza Radosław Śledziński. Z Żagania do Bieniowa prowadzony jest wyłącznie ruch pociągów towarowych.

Fragment z Żagania do Legnicy od grudnia 2019 r. jest zaś obsługiwany przez kolej dalekobieżną. PKP Intercity uruchomiło bowiem wówczas pociąg TLK „Konopnicka” z Zielonej Góry do Warszawy przez Żary, Żagań i Wrocław. [Przed pandemią koronawirusa] połączenie cieszyło się zainteresowaniem podróżnych – ocenia Zespół Prasowy PKP Intercity. Spółka nie odpowiedziała na nasze pytanie, czy w przyszłorocznym rozkładzie jazdy zamierza wzmocnić obsługę Żagania. Informacje o kolejnym rocznym rozkładzie będą podawane bliżej daty jego wejścia w życie.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony