Partnerzy serwisu:

Zaczyna się modernizacja linii 98 – ostatniego odcinka kolejowej zakopianki

inf prasowa oprac. RK 27.08.2020 74

Zaczyna się modernizacja linii 98 – ostatniego odcinka kolejowej zakopianki
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
We wrześniu rusza modernizacja ostatniego odcinka kolejowej zakopianki – linii nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka. Zamiast pociągów do Zakopanego znów pojadą autobusy. Już od dłuższego czasu modernizowana linia jest otwierana tylko podczas sezonu turystycznego.
Na modernizację linii kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane przeznaczonych zostanie 1,5 mld złotych – o połowę więcej, niż pierwotnie planowano. Jako ostatnia podpisana została umowa na modernizację środkowego odcinka, czyli linii nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka z wykonawcą PNUiK należącym do PKP PLK. Tymczasem linia nr 99 Chabówka – Zakopane ma już wykonawcę od marca 2018 roku, a odcinek linii nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka od maja 2017 roku – te prace już się zakończyły, ale konieczne są roboty dodatkowe

Prace na środkowym odcinku zaczynają się na końcu

We wrześniu rusza modernizacja ostatniego odcinka zakopianki Sucha Beskidzka – Chabówka oraz kontynuacja prac na trasie Chabówka – Zakopane. Na linii nr 99 we wrześniu wykonawca rozpocznie przebudowę torów na stacji Sieniawa, gdzie zostanie przebudowany peron i urządzenia sterowania ruchem, oraz na szlaku Sieniawa – Lasek. Prace w Sieniawie obejmą również remont 13 przejazdów kolejowo-drogowych

Na linii nr 98 między Suchą Beskidzką a Chabówką obejmie przebudowę peronów na 6 stacjach i przystankach: Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka. Kolej swoje pieniądze przeznaczy na przebudowę i modernizację aż 46 przejazdów kolejowo-drogowych. Jak podaje inwestor, do grudnia przebudowywana będzie część torów i rozjazdów w stacjach Sucha Beskidzka i Jordanów. Wykonawca wymieni również sieć trakcyjną między stacjami Osielec i Jordanów. Prace obejmują również wymianę 32 km torów wraz z siecią trakcyjną, przebudowę 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 27 mostów i 3 wiaduktów.

Znów komunikacja zastępcza

Jak co roku, modernizowaną linię otwarto w wakacyjnym sezonie turystycznym. Jak informuje PLK, pojechało teraz ponad 3 tys. pociągów. Udostępniono im nowe perony w Lasku i w Nowym Targu a także przebudowane wcześniej między Skawiną a Suchą Beskidzką. Od 10 września, na odcinku Kraków – Zakopane znów wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity. Za składy Polregio, jadące z Krakowa do Zakopanego, komunikacja zastępcza będzie na odcinku Sucha Beskidzka – Szaflary. Podhalańska Kolej Regionalna zostanie utrzymana na odcinku Nowy Targ – Zakopane, za wyjątkiem dni od 10 -18 września, gdy kursy będą na odcinku Szaflary – Zakopane.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony