Zachodniopomorskie sprzedaje pociągi SA136
Jakub Rösler ⚫ 19.03.2023 ⚫
7,3k

Fot. Marcin Undro, Przewozy Regionalne
Województwo Zachodniopomorskie wystawiło na sprzedaż trzy pociągi z serii SA136. Jednostki wyprodukowała Pesa. To kolejne spalinowe pojazdy, jakie w ostatnich latach chce sprzedać region.
Województwo zachodniopomorskie ogłosiło postępowanie przetargowe na sprzedaż trzech z dwunastu posiadanych przez siebie jednostek SA136. Samorząd chce sprzedać pojazdy o numerach 007, 008 oraz 009. SA136 to spalinowe, trzyczłonowe pociągi, które Pomorze Zachodnie nabyło w latach 2010-2011. Producentem pojazdów jest bydgoska Pesa. Przed pojawieniem się pociągów dwutrakcyjnych z Newagu, to właśnie SA136 w większości osbługiwały linie do Szczecinka czy Piły.
SA136 są w stanie zabrać na pokład 150 pasażerów na miejscach siedzących oraz rozpędzić się do prędkości 120 km/h. Są wyposażone w Wi-fi oraz monitoring wizyjny. Jak informuje województwo, trzy sprzedawana pociągi przeszły naprawę 4 poziomu w latach 2018-2019.
Potencjalny nabywca będzie musiał zakupić jednocześnie wszystkie trzy pociągi, ponieważ zachodniopomorskie nie rozważa sprzedaży pojazdów pojedynczo. Cena wywoławcza za 3 jednostki to 33 miliony złotych netto. Województwo daje sobie możliwość unieważnienia przetargu bez podania konkretnego powodu.
To kolejne używane pociągi, których pozbywa się województwo. Samorząd szczyci się posiadaniem najnowocześniejszej floty kolejowej w Polsce, którą regularnie powiększa i modernizuje. Efektem modernizacji jest właśnie wycofywanie z użytku starszych jednostek. Tak było chociażby w przypadku dwóch Linków, które region sprzedał spółce Polregio.
SA136 są w stanie zabrać na pokład 150 pasażerów na miejscach siedzących oraz rozpędzić się do prędkości 120 km/h. Są wyposażone w Wi-fi oraz monitoring wizyjny. Jak informuje województwo, trzy sprzedawana pociągi przeszły naprawę 4 poziomu w latach 2018-2019.
Potencjalny nabywca będzie musiał zakupić jednocześnie wszystkie trzy pociągi, ponieważ zachodniopomorskie nie rozważa sprzedaży pojazdów pojedynczo. Cena wywoławcza za 3 jednostki to 33 miliony złotych netto. Województwo daje sobie możliwość unieważnienia przetargu bez podania konkretnego powodu.
To kolejne używane pociągi, których pozbywa się województwo. Samorząd szczyci się posiadaniem najnowocześniejszej floty kolejowej w Polsce, którą regularnie powiększa i modernizuje. Efektem modernizacji jest właśnie wycofywanie z użytku starszych jednostek. Tak było chociażby w przypadku dwóch Linków, które region sprzedał spółce Polregio.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |