Zachodniopomorskie nie wznowi ruchu do Drawna, chyba że linia zostałaby wydłużona do Choszczna
Kasper Fiszer ⚫ 13.03.2023 ⚫
4k

Stacja kolejowa Drawno przed remontemfot. Halina E.Ciszewska-Czyż, lic. CC BY-SA 3.0
W najbliższym czasie nie dojdzie do wznowienia ruchu na modernizowanej linii nr 410 w województwie zachodniopomorskim. Samorząd twierdzi, że reaktywacja połączeń miałaby sens jedynie w przypadku wydłużenia modernizowanego odcinka do Choszczna. Wówczas pasażerowie mieliby zagwarantowane przesiadki na kolejne połączenia w głąb kraju.
Dobiega końca modernizacja linii kolejowej nr 410 na odcinku grotniki Drawskie – Złocieniec – Drawno. Prace są finansowane z budżetu państwa, a trasa ma służyć przede wszystkim wojsku. To potrzebuje bowiem sprawnego dojazdu do swoich baz położonych na dwóch końcach przewidzianego do remontu fragmentu. Nie będzie jednak przeszkód formalnych, by po linii kursowały także pociągi cywiln, w tym pasażerskie.
Linie kończące się w małych miejscowościach nie są atrakcyjne
Województwo zachodniopomorskie nie sfinansuje jednak na razie żadnych kursów na linii nr 410, bo stoi na stanowisku, że ewentualna reaktywacja przewozów miałaby sens jedynie w relacji Złocieniec – Choszczno. – Odcinek Grotniki Drawskie – Złocieniec ma charakter bocznicy wykorzystywanej na potrzeby jednostki wojskowej – wskazuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Odcinek Drawno – Choszczno pozostanie natomiast niewyremontowany i niezdatny do prowadzenia przewozów.
– Rewitalizacja odcinka Drawno – Choszczno jest naszym zdaniem warunkiem koniecznym dla zapewnienia atrakcyjności kolejowych przewozów pasażerskich, a tym samym do osiągnięcia odpowiednich potoków podróżnych – ocenia Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. W Choszcznie możliwa byłaby bowiem przesiadka do pociągów w kierunku Poznania czy Szczecina, a z doświadczeń samorządu wynika, że linie prowadzące jedynie do małych miejscowości cieszą się o wiele mniejszym zainteresowaniem niż te biegnące do węzłów, zwłaszcza zlokalizowanych w większych miejscowościach. Władze regionu dodają, że aktualnie toczące się prace nie uwzględniają infrastruktury pasażerskiej, a jej dostosowanie do przyjęcia podróżnych oraz do aktualnej siatki osadniczej jest kluczowe z punktu widzenia konkurencyjności pociąguwzględem samochodu.
Sześć par kursów dziennie
Jeśli do wznowienia kursów ostatecznie by doszło, UMWZ wskazuje na możliwość uruchomienia sześciu par kursów z Choszczna przez Złocieniec do Drawska Pomorskiego bądź Runowa Pomorskiego. – Zatrzymywałyby się one na wszystkich przystankach pasażerskich – stwierdzają służby prasowe województwa. Dodają, że aby oferta była atrakcyna, na całej trasie dopuszczalna prędkość nie powinna być niższa niż 80 km/godz., a najlepiej – 100 km/godz. z jedynie lokalnymi ograniczeniami.
Województwo nie organizuje obecnie komunikacji autobusowej na drogach biegnących równolegle do linii nr 410. Przewozy są tam utrzymywane jedynie komercyjnie.
Linie kończące się w małych miejscowościach nie są atrakcyjne
Województwo zachodniopomorskie nie sfinansuje jednak na razie żadnych kursów na linii nr 410, bo stoi na stanowisku, że ewentualna reaktywacja przewozów miałaby sens jedynie w relacji Złocieniec – Choszczno. – Odcinek Grotniki Drawskie – Złocieniec ma charakter bocznicy wykorzystywanej na potrzeby jednostki wojskowej – wskazuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Odcinek Drawno – Choszczno pozostanie natomiast niewyremontowany i niezdatny do prowadzenia przewozów.
– Rewitalizacja odcinka Drawno – Choszczno jest naszym zdaniem warunkiem koniecznym dla zapewnienia atrakcyjności kolejowych przewozów pasażerskich, a tym samym do osiągnięcia odpowiednich potoków podróżnych – ocenia Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. W Choszcznie możliwa byłaby bowiem przesiadka do pociągów w kierunku Poznania czy Szczecina, a z doświadczeń samorządu wynika, że linie prowadzące jedynie do małych miejscowości cieszą się o wiele mniejszym zainteresowaniem niż te biegnące do węzłów, zwłaszcza zlokalizowanych w większych miejscowościach. Władze regionu dodają, że aktualnie toczące się prace nie uwzględniają infrastruktury pasażerskiej, a jej dostosowanie do przyjęcia podróżnych oraz do aktualnej siatki osadniczej jest kluczowe z punktu widzenia konkurencyjności pociąguwzględem samochodu.
Sześć par kursów dziennie
Jeśli do wznowienia kursów ostatecznie by doszło, UMWZ wskazuje na możliwość uruchomienia sześciu par kursów z Choszczna przez Złocieniec do Drawska Pomorskiego bądź Runowa Pomorskiego. – Zatrzymywałyby się one na wszystkich przystankach pasażerskich – stwierdzają służby prasowe województwa. Dodają, że aby oferta była atrakcyna, na całej trasie dopuszczalna prędkość nie powinna być niższa niż 80 km/godz., a najlepiej – 100 km/godz. z jedynie lokalnymi ograniczeniami.
Województwo nie organizuje obecnie komunikacji autobusowej na drogach biegnących równolegle do linii nr 410. Przewozy są tam utrzymywane jedynie komercyjnie.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |