Partnerzy serwisu:

Zaboklicki: Tramwaje dwukierunkowe to przyszłość

jd, Transport-Publiczny.pl 10.04.2015 180

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-04-10 10:04:11 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
" Możliwość zachowania ciągłości linii podczas remontu, nawet na niewielkim, kilkumetrowym odcinku, to uniwersalna zaleta."

Ciekawa koncepcja. Jeżeli tę "ciągłość" na przykładowej kilkukilometrowej linii są w stanie zapewnić maximum dwa jeżdżące w tę i spowrotem tramwaje (jeden przed remontowanym odcinkiem, drugi za nim - więcej się nie da bo będą się wzajemnie blokowały) to ok. Śmiem jednak przypuszczać że to zdecydowanie za mało.

Taka sama konstrukcja? Chyba podwozia. Bo budy zdecydowanie nie. Nieduża różnica w cenie? A może jakieś liczby? (chłe, chłe, chłe,...)

Typowy marketingowy bełkot sprzedawcy, który chce wcisnąć swój wyrób na siłę...
2015-04-10 10:19:36 Autor: głos z kujpomu
---.play-internet.pl
Strach zaglada w oczy, wiec trzeba sie reklamowac. Redakcja RK mogla przy okazji zapytac o sytuacja pojazdow dla DB i NEB. Pazdziernik zbliza sie wielkimi krokami, a do pazdziernika maja byc dopuszczone jednoczlon, dwuczlon i trojczlon.
2015-04-10 10:20:47 Autor: Tom_
---.static.ip.netia.com.pl
We Wrocławiu tramwaje dwukierunkowe jeżdżą już od kilku lat.
2015-04-10 10:25:54 Autor: X z kontrwywiadu
---.153.118.222
Droga Redakcjo ! Toruń leży na Pomorzu a nie na Kujawach!
2015-04-10 10:46:47 Autor: hahaha
---.play-internet.pl
Jasne ze przyszłość. Pesa ma papiery na tramwaje 2 kierunkowe i są o one droższe niż 1 kierunkowe. A pieniądze robi się na drogiej produkcji a nie na taniej.

Pesa projektuje juz każdy tramwaj i każda konstrukcje jako 2way ready. Tzn ze można wyjąć okna odkleic blachę wstawić drzwi pp drugiej stronie i gotowe.
2015-04-10 10:54:21 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Tramwaje dwukierunkowe znane i używane były od dawna. Znamy dwukierunkowe wagony z "rodziny N", które kursowały "solo", i tam gdzie nie było pętli, motorniczy przechodził z jednego końca na drugi, wagonu, taka linia "38" ostała się jeszcze w Bytomiu i jest ciekawostką. Trochę trudniej było gdy wagon dwukierunkowy, prowadził wagony doczepne, także z drzwiami po obu stronach wagonu. Wtedy taki skład dwu, lub trzy - wagonowy, dojechawszy do krańcówki, musiał zostać rozczepiony i na nowo właściwie uformowany, pomagał wtedy motorniczemu, specjalny pracownik, ale też podobno w niektórych miastach kursowały też w składzie dwa wagony silnikowe dwukierunkowe, chyba tak było w Warszawie.

Na pewno będzie rosło wykorzystanie nowych dwukierunkowców, i to nie tylko chodzi o grunt na obszernej pętli, na który ostrzą sobie zęby "developerzy" w zwartych miastach, ale też takie wagony, będą obsługiwały linie premetra, także w płytkich tunelach, a tam nie będzie przecież pętli do zawracania, tylko mijanki i tory odstawcze. Także tramwaje będą wykorzystywały odcinki "bezsieciowe" poruszając się na energii z akumulatorów. Tramwaje mają przed sobą świetlaną przyszłość w europejskich miastach i cieszą się coraz większą popularnością, o czym świadczy ciągły wzrost przewożonych tramwajami pasażerów, w dużych miastach.
2015-04-10 11:19:37 Autor: Hmm?
---.dip0.t-ipconnect.de
W odpowiedzi na post Tom_:
"We Wrocławiu tramwaje dwukierunkowe jeżdżą już od kilku lat."
We Wrocławiu (i wszędzie indziej) tramwaje dwukierunkowe były OD ZAWSZE!
Te "nowoczesne" zaczęły pojawiać się stosunkowo niedawno.


"Tylko u nas traktuje się to jako nowość – twierdzi prezes Pesy..."
Jaka nowość panie prezes? Całe moje pokolenie niczym innym nie jeździło jak dwukierunkowcami! Całe lata 50-te i 60-te.
2015-04-10 11:38:24 Autor: grunt
---.centertel.pl
Trudno się nie zgodzić z Panem Zaboklickim w kwestii zalet tramwajów dwukierunkowych. Pętle jednak wymagają określonej przestrzeni, a podczas remontów torowisk tworzą się problemy.
2015-04-10 11:40:17 Autor: Pessażer
---.internetia.net.pl
Tramwaje dwukierunkowe - to przeszłość, a nie przyszłość. Pasażerowie ich nie lubili, ze względu na mniejsza ilość miejsc. dlatego od 40 lat, rozbudowuje się pętle, w miejsce końcówek.
2015-04-10 11:58:23 Autor: Gdynianin
---.19.245.108
Dwukierunkowce wiele zalet mają choć jednokierunki też mają pewne przewagi nad dwukierunkami. W jednokierunkach można ułożyć wnętrze w bardziej sensowny sposób. W N8C przerobionym na jednokierunka niskopodłogowego miejsce na wózki jest naprzeciwko drzwi, w niskim dwukierunku wózek z dzieckiem lub wózek z niepełnospranym blokuje przejście i trzeba się przeciskać by przejść do tyłu lub przodu.
Poza tym trzeba odpowiedzieć dlaczego kiedyś tłuczono w dużych ilościach 105Na zamiast 111N, 111N mogli natłuc tak samo dużo jakby ich produkcja rozpoczęła się wiele lat wcześniej niż w rzeczywistości.

W Gdańsku zrobiony taki myk, że w dwójce eNek wstawiono sterowanie częściowo bazujące na sterowaniu ze stodwójki i te dwie eNki z ND pośrodku były ukrótnione z napędem pracującym w obu
2015-04-10 13:31:56 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Skoro Wrocław został wywołany do tablicy, to wtrącę swoje 3 grosze.
Porównanie cen pojazdów wygląda następująco:
- Skoda 16T (jednokierunkowa) - cena 6,7 mln zł (wg urzędu miejskiego)
- Skoda 19T (dwukierunkowa) - cena ok. 7,7 mln zł (wg urzędu miejskiego)
Tak więc różnica między pojazdem jedno- i dwukierunkowym wynosi circa 1mln zł - w tym przypadku to ok. 15% pojazdu - czy to dużo, czy mało?
Jeżeli chodzi o piękne słowa odnośnie tramwaju dwukierunkowego, we Wrocławiu wygląda to następująco. Mimo, iż zamówiono pewną ilość tramwajów 2 kierunkowych przeznaczonych na linie tramwaju + brak budowy pętli na Gaju czy pod Szmaciakiem został mocno skrytykowane przez wrocławskie środowiska naukowe, ze względu na brak możliwości obsługi stadionu czy Gaju taborem jednokierunkowym (awaria wozów, imprezy masowe itp) czy ograniczoną przepustowość krańcówek. Takie rozwiązania rzeczywiście sprawdza się w przypadku remontów czy tras, które są otwierane etapami (jak w Krakowie). Docelowo jednak lepiej wybudować pętle z torami dodatkowymi i zagospodarować jej wnętrze na parking p+r, przystanki autobusowe etc. a nie płakać, że brakuje terenu, bo na takim Gaju czy pod Stadionem terenu na tą inwestycję było w opór.
2015-04-10 15:47:59 Autor: Gubernator Kalifornii
---.centertel.pl

Gubernator Kalifornii
Tramwaje dwukierunkowe są potrzebne na liniach remontowanych, gdzie nie da się skorzystać z pętli. Tym samym jest to pojazd tymczasowy na linii, więc wcale nie musi być nowy.
Tramwaje Śląskie słusznie postąpiły i zmodernizowali 105N na 111N, oraz kupiły słynne dortmundy dwukierunkowe.
Nie ma sensu kupować nowych pojazdów dwukierunkowych, wystarczą używane lub przerobione.
W zupełności to wystarczy.
Lepiej wydawać duże fundusze na nowe tramwaje jednokierunkowe, które lepiej można zagospodarować wewnątrz.
2015-04-10 22:06:38 Autor: turecki
---.digimer.pl
Kolego, ale na ilość tramwajów na takim odcinku już dawno znaleziono rozwiązanie- tor nakładkowy, dzięki któremu wagon jedzie po jednym torze do końca odcinka, a potem zmienia tor na przeciwny. Jeżeli pan prezes jest takim specem, jak sądzi, to powinien wiedzieć, że tramwaje jednokierunkowe są historycznie młodsze.
2015-04-11 09:42:22 Autor: gnddo
---.play-internet.pl
Podstawowa WADA:
Zdecydowanie mniejsza liczba miejsc, a nie każdy lubi podróżować na stojąco.
Tu powinniśmy uczyć się od Niemców: układ siedzeń 2+1
2015-04-11 21:25:54 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
No właśnie upartość Niemców z układem 2+1 jest błędna i takiego układu powinniśmy się strzec jak diabeł święconej wody. Tramwaj to nie autobus czy pociąg, że ma być dużo miejsc siedzących i komfortowo. Tramwaj ma w założeniach przewieźć dużo ludzi szybko. Do tego ten duży zbiór osób w tramwaju nie składa się z tych samych osób jadących od pętli do pętli. Na przystankach pośrednich następuje intensywna wymiana pasażerów więc choć w pełnym tramwaju sumaryczna ilość osób w trakcie całej podróży lub podczas pokonywania określonego fragmentu mieści się w określonym zakresie to poszczególne osoby się zmieniają. To oznacza, że pojemność całkowita musi być duża zaś konstrukcja pudła i ustawienie siedzeń wewnątrz musi być zoptymalizowane do szybkiej wymiany.
Jedyne racjonalne układy siedzeń to 1+1 lub 2+0.
2+1 absolutnie odpada, chyba, że to jest tramwaj podmiejski.
2015-04-13 10:15:27 Autor: Gdynianin
---.19.243.105
Z powodu właśnie układu 2+1 gdańskie N8C są powszechnie znienawidzone. Osoby argumentujące, że tramwaj nie powinien być bydłowozem zapominają, że bycie bydłowozem jest w definicji tramwaju. Dlaczego 105Na były z układem 1+1? Bo inżynierowie po prostu myśleli
2015-04-13 19:21:28 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Układ 2+1 ma sens jedynie w tramwajach o szerokości 2,65m. W węższych 2+0 lub 1+1.
Ewentualnie więcej siedzeń może być w tramwajach co mają w niektórych miejscach wąskie przejścia, tam i tak przez różne skrzynie, np. na koła, przejście jest wąskie więc dodatkowe siedzenia ciasnoty nie pogłębią, a przy ich braku wręcz można by mówić o niewykorzystanym miejscu, tak było początkowo z częstochowskimi Twistami.
Tam gdzie jest równa podłoga na całej szerokości to już było powiedziane, 2+0 lub 1+1.
2015-04-13 20:56:12 Autor: Ezil
---.free.aero2.net.pl
Znam osobę, która właśnie przez układ 1+1 i w konsekwencji małą ilość miejsc siedzących nie korzysta w Gdańsku z tramwaju, bo - jak mówi - 40 minut stania i ciągłego szarpania na trasie Łostowice - Uniwersytet po prostu nie trawi. A pamiętać należy, że czas przejazdu linii 2, 6, 8 czy 11 w Gdańsku to dobra godzina...
2015-04-14 12:23:36 Autor: Gdynianin
---.19.247.57
Lepiej jechać na stojąco niż nie jechać w ogóle z powodu nie zmieszczenia się w tramwaju. Przy układzie 1+1 całkowita pojemność jest większa niż przy układzie 2+1. I tak Swingi mimo bardzo dużej pojemności są przepełnione, przy większej ilości siedzeń byłby jeszcze gorszy ścisk. Taka jest natura tramwaju
2015-04-23 11:35:30 Autor: Pasażer1985
---.adsl.inetia.pl
Zgłupiał ten naród. Jak się nie podoba stanie, to są taksówki albo riksze. Można tym jechać.
Tramwaje
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony