Partnerzy serwisu:

Za trzy lata – elektryfikacja do Zgorzelca

pr, Rynek Kolejowy 29.07.2014 362

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-07-29 10:56:40 Autor: adamek
---.centertel.pl
Chciałoby się Pendolino do Drezna...
2014-07-29 10:57:59 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@adamek
Raczej Impulsa do Goerlitz czy EN57AL. I słusznie.
2014-07-29 10:59:47 Autor: MaciekK
---.189.157.74
"Dojazd do Zgorzelca na prądzie niemieckim ..." Czym się różni prąd niemiecki od prądu polskiego? Niemiecki przetrzega praw Ohma i Kirchoffa a polski nie przestrzega żadnych praw? RK to pismo branżowe a nie SuperExpress, proszę piszcie z sensem.

Może napiszcie że chodzi o system elektryfikacji 16i2/3Hz 15kV a wlasciwie bardzo poważne problemy EMC na styku 3kV DC i 15kV 16.7Hz. Jest to powód dla którego 3kV nie dochodzi do Frankfurtu nad Odra a tylko kończy sie moście na Odrze.

Maciek
2014-07-29 11:56:16 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@MaciekK:
Wytłumacz jeszcze polonistom co to jest EMC. Powodzenia ;)
2014-07-29 12:07:09 Autor: 33333
---.30.12.181.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Niemcy maja prąd PRZEMIENNY - jak w art. A taki chu.. wyprzedzili by pod tym względem kosmitów.
2014-07-29 12:08:00 Autor: MaciekK
---.189.157.74
@.Piotr
Nie ma problemu stawki zaczynają się od 350 funtów za dzień. Więcej na: http://www.pbworld.com/capabilities_projects/transportation/high_speed_rail.aspx
:)
2014-07-29 12:38:45 Autor: ///
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zgorzelec mógł być już dawno zasilany gdyby nie opór mafii kolejowej z Węglińca.
Wąsaci kulejorze myśleli że w dalej będą przepinać elektrowozy na spalinówki i będzie wszystko po staremu. Tymczasem osobówki na wagonach zastapiły szynobusy a pośpiechy wyrżnęło PKP IC. Zgorzelec został bez druta a durni kulejorze bez roboty.
2014-07-29 13:58:21 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
W niektórych pociągach towarowych nadal następuje zmiana elektrowozów na diesle i vice versa. Odbywa się to zarówno na stacji w Węglińcu jak i w Horce. Więc argument Pana powyżej trochę nietrafny. Inna sprawa, że Suczki służą w zasadzie przeciągnięciu składu na krótkim odcinku między Węglińcem a Horką - co powoduje konieczność dwukrotnej zmiany lokomotywy - lekki bezsens. Odnośnie samej elektryfikacji, to Niemcy jeszcze kilka lat temu podchodzili do niej raczej sceptycznie - gdyż praktycznie cały ruch pasażerski na trasie Gorlitz - Drezno przejęły spalinowe szynobusy, a towarowy na tej linii jest obecnie minimalny - zdecydowana większość (o ile nie wszystko) przepychane jest przez Horkę.
2014-07-29 14:03:34 Autor: wayfarer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Widac, ze wybory się zbliżają. Ciekawe jakie jeszcze obiecanki padną.
2014-07-29 14:18:55 Autor: DB Technik
---.deutschebahn.com
W Polsce nie ma ani jednego odcinka zelektryfikowanego prądem przemiennym o napięciu 15kV. Na odcinku do Bielewy Dolnej zmiana systemu zasilanie też będzie po niemieckiej stronie. Poprostu w Polsce decydenci boją sie zasilania prądem przemiennym sieci trakcyjnem. Podejrzewam do tego, że nie ma żadnej aktualnem normy kolejowej, która obejmowała by konstrukcję sieci trakcyjnej prądu przemiennego 15 lub 25 kV. Czy Pan Maciej był na stacji Oderbruecke lub bad Bentheim (granica Holenderska)gdzie odbywa się zmana systemu zasilania ? W Polsce żaden Region nie ma dwusystemowych jednostek elektrycznych, bo jest to droższe w wykonaniu a zapotrzebowania na to nie ma. Przecież nawet województwo Lubuskie nie ma jednostek elektrycznych, aby dojechać do Frankfurtu nad Odrą. To samo w woj. Dolnosląskim. Dlatego Dlatego PLK będzie forsować obcję zmiany systemu po niemieckiej stronie. Co do strat w przesyle energii, to sprawa jest chyba jasna, który system jest bardziej efektywny.
2014-07-29 14:50:08 Autor: MaciekK
---.189.157.74
@DB Technik
1. Mamy normy Unijne np 50152-1,-2, 50388, 50122 itd., które dopuszczone przez właściwego ministra obowiązują w Polsce zarówno dla DC i AC. Nowe elektryfikacje muszą być zgodne z TSI dla lini konewncjonalnych i TSI przytacza np 50388, które z kolei przytacza 50122.
2. Na Oderbruecke bylem jak tam nie było przełączania fragmentu sieci z 3kV and 15kV a byl planowany (napisz mi czy teraz można zjechać z mostu na 3kV po stronie niemieckiej).
3. Brałem udział w przeprojektowaniu Thamslinka i widziałem skomplikowane układy doraźnego doziemienia uszyn na dwusystemowym przystanku Farringdon w Londynie.
2014-07-29 16:26:42 Autor: lausitzer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A tymczasem Polacy i Niemcy nie mogą się nawet dogadać, żeby polskie szynobusy dojeżdżały do Goerlitz, a niemieckie do Zgorzelca. I trzeba zasuwać z buta 4 km przez miasto z jednej stacji do drugiej. Pytałem wielokrotnie w KD w tej sprawie i zawsze słyszałem odpowiedź, że nie są zainteresowani wjazdem do Goerlitz. Nawet nikt nie pomyślał, żeby obie stacje skomunikować jakąś linią busową skomunikowaną z pociągami. Tak jest od dawna na pograniczu czesko-niemieckim, gdzie po przyjeździe pociągu do Varnsdorfu czy Ebersbach wyruszają autobusy na drugą stronę granicy i rozwożą ludzi po okolicznych miasteczkach przygranicznych. Mamy XXI wiek, duże 100-tysięczne miasto od dawna nazywające siebie "Europamiastem" i nadal z jednej stacji do drugiej trzeba grzać z buta.
2014-07-29 17:43:16 Autor: ja
---.adsl.inetia.pl
@wasiu!

Ale archiwalne informacje przedstawiasz.

Horka jest zamknięta od początku tego roku, towarowe jeżdżą teraz też przez Goerlitz, bez zmiany loka bo jadą BR 232.

W Horce owszem była przedtem zmiana ale ze spalinowej na spalinową, bo Cargo nie miało wielu SU46 dopuszczonych po DB, a co miało to jechało z Wawelem do Chociebuża.

Co do linii Węgliniec - Zgorzelec chciałbym przypomnieć, że jest to nie tylko linia AGC (E30), ale i linia AGTC (E59/1) - odgałęzia się od linii 278 od Zgorzelca Miasto podg i prowadzi do Zawidowa.

Ruch towarowy na niej jest stale, nie tylko z objazdów Horki, ale i do Czech (Visnova) i do innych punktów załadunkowych (np. Pieńsk Poz-bruk, Jędrzychowice, Sulików, Turoszów).

Ruch pasażerski nie tylko do Zgorzelca i Niemiec, ale i z linii 274 (Jelenia Góra, Lubań, Mikułowa) na linię 278 (Zgorzelec, Węgliniec/ Zielona Góra).

Ile linii w Polsce ma dwa różne numery AGC i AGTC???

Ile linii w Polsce prowadzi do 3 przejść granicznych? (Zgorzelec, Zawidów, Krzewina/Hirschfelde).
2014-07-29 19:28:24 Autor: Bad Worm
---.adsl.inetia.pl
@MaciekK: zmiana zasilania obecnie odbywa się po stronie niemieckiej w Oderbruecke.
2014-07-29 21:20:38 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
W odpowiedzi na post MaciekK:
""Dojazd do Zgorzelca na prądzie niemieckim ..." Czym się różni prąd niemiecki od prądu polskiego? Niemiecki przetrzega praw Ohma i Kirchoffa a polski nie przestrzega żadnych praw? RK to pismo branżowe a nie SuperExpress, proszę piszcie z sensem.

Może napiszcie że chodzi o system elektryfikacji 16i2/3Hz 15kV a wlasciwie bardzo poważne problemy EMC na styku 3kV DC i 15kV 16.7Hz. Jest to powód dla którego 3kV nie dochodzi do Frankfurtu nad Odra a tylko kończy sie moście na Odrze.

Maciek"
System 15kV 16.666Hz też nie ma sensu - najwyższy czas zmienić częstotliwość na 50Hz, nawet pozostając przy 15kV. Nie trzeba cudować na podstacjach, trafa lżejsze etc.

A jakie to problemy? Zrobić oddzielny peron z torami 3kV, co rozwiąże większość problemów.
2014-07-29 21:37:32 Autor: xenomorf
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czyli już wiadomo: słowa "powinien", "powinna", "dojazd do Zgorzelca" tworzą wymówki, że niczego nie będzie. A przeciez MIR tak bardzo tego chce! Ale.. to nie oni... To Niemiec jest przeciw. Dobranoc
2014-07-29 23:03:57 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ja

Dzięki za korektę - rzeczywiście w Horce w tym roku nie byłem i nie wiedziałem o niedawnej zmianie organizacji ruchu w jej rejonie.
Jeszcze w zeszłym roku przez Horkę pchano większość międzynarodowych pociągów towarowych w relacji PKP - DB, natomiast
Zgolec - Węgliniec i przyległe to przede wszystkim ruch lokalny, zdawki.
Co do zmian loka - o to mi właśnie chodziło - w Horce odbywała się zmiana diesla polskiego na niemiecki, jak jeszcze wypadała podobna zmiana
w Węglińcu to wychodziła kuriozalna sytuacja, że na przestrzeni kilkudziesięciu km lok przestawiano dwa razy, co stanowiło swoiste curiosum.
2014-07-30 10:13:29 Autor: SBL
---.93.208.4
Ciekawe czy będzie elektryfikacja obu części stacji, ponieważ gdzieś EZT musi sobie odsapnąć. Żeby to miało ręce i nogi powinni zrobić możliwość wjazdu na cześć Lubańską od strony wschodniej...(tor łącznikowy od linii 778 do 274)
2014-07-30 13:17:45 Autor: gnowak
---.zetorzeszow.pl
Zmienić częstotliwość z 16 2/3 Hz na 50 nie jest tak prosto, gdyż całe zasilanie pochodzi z odrębnego systemu energetycznego o takiej właśnie częstotliwośc.
2014-07-30 23:55:07 Autor: z torów plk
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post ///:
"Zgorzelec mógł być już dawno zasilany gdyby nie opór mafii kolejowej z Węglińca.
Wąsaci kulejorze myśleli że w dalej będą przepinać elektrowozy na spalinówki i będzie wszystko po staremu. Tymczasem osobówki na wagonach zastapiły szynobusy a pośpiechy wyrżnęło PKP IC. Zgorzelec został bez druta a durni kulejorze bez roboty."
Mniej czytać i wierzyć pewien portal - kolejna bzdurna teoria spiskowa adminów portalu.
2014-07-31 18:39:33 Autor: @ z torów plk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O jakim portalu tak ładnie wspomniałeś "po polskiemu"?
2015-02-25 20:04:19 Autor: gość
---.87.155.171
Stacja w Goerlitz ma tyle torów, że spokojnie przynajmniej 1 na samym dworcu może zostać przypisany pod napięcie w standardzie PL tak aby skład EZT z Polski wjeżdżał tylko na ten tor przy konkretnym peronie po czym mógł z powrotem ruszyć do Wrocławia. Składy transgraniczne jadące dalej w stronę Drezna musiałyby być dwusystemowe. To jest najprostsze i logiczne rozwiązanie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony