Partnerzy serwisu:

Za kolejowe objazdy między Poznaniem a Piła zapłacą także podróżni

Michał Szymajda 19.02.2018 207

Za kolejowe objazdy między Poznaniem a Piła zapłacą także podróżni
Stacja Piła Główna i pociąg PKP IntercityFot. Romuald Stolnicki
Wkrótce rozpoczną się prace modernizacyjne pomiędzy Obornika Wielkopolskimi a Piłą, na linii 354. Spore utrudnienia czekają nie tylko pasażerów pociągów regionalnych, ale też PKP Intercity. Niestety – za dojazd nad morze z Poznania, w związku z utrudnieniami, więcej zapłacą… pasażerowie.
PKP Intercity przetrasuje swoje trzy pociągi, które z Poznania kursują przez Piłę do Słupska (TLK Gwarek i IC Malczewski) oraz IC Szkuner, którego stacją końcową jest Kołobrzeg. Między Obornikami a Piłą jest bowiem tylko jeden tor, który od marca do grudnia będzie zrywany i układany ponownie (PKP PLK nie zdecydowała się na modernizację linii w wariancie dwutorowym na całym odcinku między Poznaniem a Piłą).

– Na jednotorowej linii tylko tak można wykonać szeroki zakres prac i przygotować lepsze parametry trasy. Oznacza, to że 2 pary naszych pociągów jadące z Poznania w kierunku Słupska będą skierowane inną trasą. Składy TLK Gwarek 48104/84104 i TLK Malczewski 3806/8306 pojadą przez Krzyż i Stargard – informuje Marta Ziemska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Z kolei IC Szkuner pojedzie przez Krzyż, skąd dojedzie do Piły ciągnięty lokomotywą spalinową. W Pile wróci więc na swoją starą trasę.

Przejazd pociągiem między np. Poznaniem a Koszalinem, czy Poznaniem a Słupskiem wydłuży się o 15 do 10 minut. Większą uciążliwością będzie jednak to, że za przejazd objazdem zapłacą… pasażerowie. W obu przypadkach trasa jest bowiem dłuższa, a PKP Intercity nie zamierza wprowadzić między wyżej wspomnianymi stacjami ceny relacyjnej, lecz liczy ją po staremu, czyli według przejechanego kilometra. Dzieje się tak pomimo tego, że PKP PLK zazwyczaj finansowo wspomaga przewoźników w związku z objazdami, co udowadnia przykład Kolei Wielkopolskich.

– Ceny biletów naliczane są według taryfy kilometrowej. Zmieniona organizacja ruchu obowiązywać będzie od 11 marca do 8 grudnia – powiedziała Marta Ziemska.

Za „promocję” w postaci dłuższego przejazdu pasażerowie zapłacą odpowiednio:
• Dla trasy Poznań-Kołobrzeg: zamiast 57,00 zł – 62,00 zł
• Dla trasy Poznań-Słupsk: zamiast 63,00 zł – 65,00 zł
• Dla trasy Poznań-Koszalin: zamiast 56,00 zł – 61,00 zł

PKP PLK zakończyła już pierwszy etap modernizacji linii Poznań - Piła, o czym piszemy tutaj. Do modernizacji kolejnego przygotowują się także Przewozy Regionalne.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony