Partnerzy serwisu:

Z Siedlec do miasta Beatlesów. Bateryjna kolej miejska w Liverpoolu na Innotrans [zdjęcia]

Michał Szymajda 23.09.2022 1,5k

arrow
arrow
Z Siedlec do miasta Beatlesów. Bateryjna kolej miejska w Liverpoolu na Innotrans [zdjęcia]
fot. MS, Rynek Kolejowy
Z Siedlec do miasta Beatlesów. Bateryjna kolej miejska w Liverpoolu na Innotrans [zdjęcia]
Z Siedlec do miasta Beatlesów. Bateryjna kolej miejska w Liverpoolu na Innotrans [zdjęcia]
Z Siedlec do miasta Beatlesów. Bateryjna kolej miejska w Liverpoolu na Innotrans [zdjęcia]
Z Siedlec do miasta Beatlesów. Bateryjna kolej miejska w Liverpoolu na Innotrans [zdjęcia]
Z Siedlec do miasta Beatlesów. Bateryjna kolej miejska w Liverpoolu na Innotrans [zdjęcia]
– Te pociągi to jeden z elementów, który mają uczynić nasze miasto przyjaźniejszym, dużo bardziej dostępnym i ekologicznym – mówił Steve Rotheram, burmistrz liverpoolskiej metropolii.
Liverpool City Region Combined Authority and Merseytravel – to zarządca regionalnego transport, który w efekcie przetargu zdecydował się na powierzenie Stadlerowi kluczowego programu wymiany taboru.

Liverpoolczycy zamówili aż 53 zespołów trakcyjnych od Stadlera. Większość z nich jest wyposażona wyłącznie w pantografy i silniki trakcyjne, ale 7 z nich to pojazdy bateryjne, która mają umożliwić przemieszczanie się pasażerów zarówno pod siecią, jak i na niezelektryfikowanych liniach.

– Ten zakup ma doprowadzić do połączenia kilku relacji pociągów, bez konieczności przesiadania się na starty tabor z silnikami spalinowymi. Elementem projektu jest też budowa nowych stacji pod Liverpoolem. Po włączeniu nowego taboru do ruchu będziemy mieli o 50% większą dostępność miejsc i wiemy jak to wykorzystać – mówił Steve Rotheram.

– Nasze zamówienie było najbardziej wymagającym w Wielkiej Brytanii, ale dzięki temu możemy pożegnać znane z Londynu zawołanie – „mind the gap”. Nasze nowe pociągi mają wysuwane stopnie, które niwelują przestrzeń między peronami. Dla naszej, liczącej już teraz 1,6 miliona osób aglomeracji, nowoczesny transport jest niezbędny. To wspaniałe, że Stadler stanął na wysokości zadania – powiedział Steve Rotheram.

Pojazdy dla Liverpoolu budowane były w Siedlcach, w Polsce. Pomimo zastosowanej brytyjskiej skrajni, są niezwykle przestronne, zabudowaną w nich bardzo nowoczesną informację pasażerską, a brytyjskiemu klientowi zaproponowano kontynentalne rozwiązania dotyczące przewozu rowerów i wózków. Przestrzeni do przewozu nietypowych gabarytów jest więc sporo.

Siedzenia, chociaż nie szokują komfortem, zostały dobrane dobrze dla aglomeracyjnego charakteru transportu. Rotheram mocno podkreślał natomiast, że design pojazdów jest efektem pracy ludzi, którzy się na tym znają. I że pracowali nad nim artyści. Dzięki temu pojazd, zwłaszcza od wewnątrz, wygląda znakomicie.

Zachowano przy tym możliwość łączenia składów przez kabinę, która, w porównaniu z poprzednimi konstrukcjami, zyskała na urodzie.

– Dla wielu z Was Liverpool to miasto świetnej drużyny piłkarskiej i cudownego zespołu muzycznego, jakim był The Beatles. Chcemy być także kojarzeni ze znakomitym transportem miejskim – powiedział Steve Rotheram.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony