Partnerzy serwisu:

Z Olsztyna do Braniewa pociągiem szybciej o 25 minut [aktualizacja]

Michał Szymajda 09.10.2017 3,3k

Z Olsztyna do Braniewa pociągiem szybciej o 25 minut [aktualizacja]
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało o wyborze wariantu inwestycyjnego dla modernizacji linii kolejowej nr 221 z Braniewa do Gutkowa. MIB podaj parametry, jakie szlak będzie posiadał po wykonanych pracach.
Aktualizacja: PKP PLK wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu

2 października w przetargu na wykonanie studium wykonalności rewitalizacji linii 221 wybrano najkorzystniejszą ofertę. Zdaniem PKP PLK oferta Egis Poland okazała się najlepsza i to z tą firmą zarządca infrastruktury będzie chciał podpisać umowę. Wartość prac oszacowano na 575 tysięcy zł. netto. W przetargu wystartowało 5 firm. Obok Egis były to: Multiconsult Polska, Wyg International, TBF (odrzucona), konsorcjum spółek Idom


O wybrany wariant modernizacyjny pytał ministerstwo w interpelacji poseł Jacek Protas. Odpowiadał Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB. Potwierdził on, że modernizacja linii 221 znajduje się na liście podstawowej KPK i będzie realizowana w ramach projektów zakwalifikowanych do RPO. Będzie kosztować blisko 230 mln zł.

100 km/h pociągiem osobowym

– 18 lipca PKP PLK wybrały wariant inwestycyjny W1 dla rewitalizacji linii kolejowej nr 221 Gutkowo – Braniewo. Wybrany wariant inwestycyjny zakłada uzyskanie maksymalnej prędkości na poziomie 100 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 70 km/h dla pociągów towarowych, a także podniesienie dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN – napisał Andrzej Bittel.

Jak informuje, w ramach prac przy linii planowana jest przebudowa peronów do wysokości 0,76 m na wszystkich stacjach i przystankach osobowych linii kolejowej nr 221, za wyjątkiem stacji Braniewo. W ramach projektu powstaną dodatkowe przystanki osobowe w miejscowościach Nowy Dwór i Bobrowiec, nastąpi także zmiana lokalizacji przystanku osobowego w Henrykowie.

Zmiana lokalizacji przystanków osobowych


– Planowane jest również przesunięcie peronów na istniejących przystankach osobowych w miejscowościach Rogiedle, Lubomino i Wysoka Braniewska w kierunku zamieszkiwanych obszarów lub istniejących ciągów komunikacyjnych. Wszystkie modernizowane perony będą wyposażone w elementy małej architektury – wiaty peronowe, ławki oraz kosze na śmieci, a także dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych – dodaje minister. – W wyniku realizacji powyższych prac podróż pociągiem na odcinku Olsztyn Główny – Braniewo skróci się o około 25 minut – ocenił.

Ponadto PKP PLK przeprowadzi roboty budowlane o różnym zakresie i charakterze na 193 obiektach inżynieryjnych, w tym na 10 mostach, 14 wiaduktach, 3 ścianach oporowych i 166 przepustach.

Braniewo z Olsztynem łączą obecnie 3 pary pociągów regionalnych uruchamianych na zlecenie warmińsko-mazurskiego urzędu marszałkowskiego. Rozkładowy czas przejazdy wacha się od 1,58 do 2,07 h.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony