Partnerzy serwisu:

Z Mogilna do Poznania 160 km/h. Oferty powyżej budżetu

Martyn Janduła 15.02.2017 442

Z Mogilna do Poznania 160 km/h. Oferty powyżej budżetu
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Poznaliśmy oferentów w postępowaniu przetargowym PKP PLK na wykonanie projektu oraz robót budowlanych dla odcinka Poznań Wschód – Mogilno. Linia ta ma zostać zmodernizowana do 160 km/h. Do postępowania stanęło 7 wykonawców, jednak zaproponowane kwoty nie mieszczą się w budżecie zamawiającego.
PKP PLK prowadzą przetarg w systemie „projektuj i buduj” dla odcinka linii kolejowej nr 353 z Poznania Wschodniego do Mogilna. Chodzi dokładnie o odcinek od km 0,265 do km 73,000. Prace miałyby być prowadzone w ramach programu „Prace na linii nr 353 Poznań Wschód-Dziarnowo”.

Odcinek z Poznania Wschodniego do Mogilna stanowi fragment linii nr 353. Zlokalizowany jest on na terenie województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego. Prace mają pozwolić na zwiększenie prędkości z obowiązującej 40-120 km/h do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i do 100 km/h dla pociągów towarowych oraz nacisku 225 kN na oś w ciągłości modernizowanego odcinka toru nr 1 i 2. Pozwoli to także na poprawę przepustowości linii nr 353. Poprawić ma się również bezpieczeństwo ruchu na przejazdach kolejowych.

Wszystkie prace mają być gotowe do 9 czerwca 2017 roku. Warunkiem uzyskania zamówienia jest przedstawienie najniższej ceny, która stanowi 60% kryterium wyboru oraz zadeklarowanie najkrótszego potrzebnego czasu zamknięć torowych – 40%.

Budżet jaki PKP PLK przygotowała na zadanie to 30,6 mln zł brutto. Do siedziby spółki wpłynęło siedem ofert od wykonawców, jednak żadna z nich nie mieści się w założonym kosztorysie. Wszystkie firmy zadeklarowały, że maksymalny czas zamknięć torowych to 151 dni. Najtańszą ofertę złożyła Trakcja PRKiI, która zaproponowała cenę 33,38 mln zł brutto (czyli prawie 3 mln więcej od szacunków PKP PLK). Drugi w kolejności jest Mota-Engil Central Europe z Krakowa – 33,42 mln zł brutto.

Udział w postępowaniu wzięli również: polsko-francuskie konsorcjum Colais Rail – 35,21 mln zł brutto, PORR Polska Construction – 35,5 mln zł brutto, Torpol – 37,55 mln zł brutto, Alusta – 39,4 mln zł brutto oraz niemiecka firma BUG Verkehrsbau – 39,6 mln zł brutto.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony