Partnerzy serwisu:

Z Łodzi do Sieradza szybciej... jeszcze przed modernizacją

Kasper Fiszer 19.10.2016 379

Z Łodzi do Sieradza szybciej... jeszcze przed modernizacją
Pociąg ŁKA z Łodzi do Sieradzafot. Kasper Fiszer
Znaczne podniesienie prędkości na niemal całym odcinku Łódź – Zduńska Wola pozwoli na istotne skrócenie czasu przejazdu z Łodzi do Sieradza jeszcze przed rozpoczęciem dużej modernizacji trasy. Prace na linii nr 14 wykonywane obecnie przez PKP PLK w ramach kilku oddzielnych zadań zakończą się jeszcze w tym miesiącu.
W grudniu czas przejazdu pociągiem osobowym z Łodzi do Sieradza skróci się do mniej niż godziny. Pociągi ŁKA pokonają 59-kilometrową trasę w około 56 minut (dziś jadą o około osiem minut dłużej). Pasażerowie odczują więc poprawę parametrów jeszcze przed rozpoczęciem modernizacji odcinka Łódź – Zduńska Wola, której start planowany jest na rok 2018.

Prace także na odcinku nieobjętym zaplanowaną modernizacją

PKP Polskie Linie Kolejowe wskazują, że przyspieszenie możliwe jest dzięki realizacji kilku zadań o charakterze utrzymaniowym. Prace toczą się zarówno na odcinku, który za dwa lata będzie kompleksowo modernizowany, jak i na fragmencie trasy, którego generalny remont jest na razie odsunięty w czasie. Na tym ostatnim, między Zduńską Wolą a Sieradzem, trwają obecnie roboty nawierzchniowe i okołotorowe.

Obejmują one czterokilometrowy fragment linii nr 14 pomiędzy stacją Zduńska Wola a przystankiem Męcka Wola. – Ich efektem będzie utrzymanie prędkości rozkładowej 100 km/h poprzez zapobieżenie degradacji nawierzchni skutkującej w przypadku braku naprawy koniecznością wprowadzenia ograniczenia prędkości. Poprawione zostaną także komfort oraz bezpieczeństwo jazdy – mówi Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP PLK.

O 20 km/h szybciej, ale tylko ezt

Spadkowi prędkości ma zapobiegać także wymiana szyn na różnych odcinkach linii nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Tuplicami realizowana w ramach oddzielnego zadania. Istotny wpływ na skrócenie czasu przejazdu będą miały natomiast roboty realizowane w samej Łodzi. PKP PLK prowadzi tam obecnie naprawę bieżącą jednego z torów w obrębie posterunku odgałęźnego Retkinia. Pozwoli ona na likwidację ograniczenia prędkości do 30 km/h.

– Wszystkie prowadzone roboty mają zapewnić utrzymanie prędkości lub ewentualnie, jeśli jest taka możliwość, jej podwyższenie w wybranych lokalizacjach po naprawie nawierzchni – deklaruje przedstawiciel PKP PLK. W połowie grudnia podniesiona zostanie także prędkość szlakowa dla elektrycznych zespołów trakcyjnych na całym niemal 40-kilometrowym odcinku Łódź Kaliska – posterunek odgałęźny Gajewniki (znajduje się on na przedmieściach Zduńskiej Woli). Jednostki elektryczne pojadą tam 80 km/h. – Dla pozostałych pociągów pasażerskich pozostaje 60 km/h – mówi Łukasz Kwasiborski.

Lepsza pozycja kolei w aglomeracji łódzkiej

Zmiany będą miały duży wpływ nie tylko na ruch regionalny, ale i ściśle aglomeracyjny. Znacznie skróci się bowiem czas przejazdu z Łodzi do Pabianic – od połowy grudnia większość pociągów dojedzie do satelickiego miasta w 12 minut (obecnie 15–16, jeszcze kilka lat temu – ok. 18). Jak wskazuje zarządca infrastruktury, wszystkie realizowane obecnie roboty na linii nr 14 zakończą się jeszcze w listopadzie. Podniesienie prędkości powinno więc odbyć się bez opóźnień wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony