Z Łodzi do Sieradza szybciej... jeszcze przed modernizacją
Kasper Fiszer ⚫ 19.10.2016 ⚫
379

Pociąg ŁKA z Łodzi do Sieradzafot. Kasper Fiszer
Znaczne podniesienie prędkości na niemal całym odcinku Łódź – Zduńska Wola pozwoli na istotne skrócenie czasu przejazdu z Łodzi do Sieradza jeszcze przed rozpoczęciem dużej modernizacji trasy. Prace na linii nr 14 wykonywane obecnie przez PKP PLK w ramach kilku oddzielnych zadań zakończą się jeszcze w tym miesiącu.
W grudniu czas przejazdu pociągiem osobowym z Łodzi do Sieradza skróci się do mniej niż godziny. Pociągi ŁKA pokonają 59-kilometrową trasę w około 56 minut (dziś jadą o około osiem minut dłużej). Pasażerowie odczują więc poprawę parametrów jeszcze przed rozpoczęciem modernizacji odcinka Łódź – Zduńska Wola, której start planowany jest na rok 2018.
Prace także na odcinku nieobjętym zaplanowaną modernizacją
PKP Polskie Linie Kolejowe wskazują, że przyspieszenie możliwe jest dzięki realizacji kilku zadań o charakterze utrzymaniowym. Prace toczą się zarówno na odcinku, który za dwa lata będzie kompleksowo modernizowany, jak i na fragmencie trasy, którego generalny remont jest na razie odsunięty w czasie. Na tym ostatnim, między Zduńską Wolą a Sieradzem, trwają obecnie roboty nawierzchniowe i okołotorowe.
Obejmują one czterokilometrowy fragment linii nr 14 pomiędzy stacją Zduńska Wola a przystankiem Męcka Wola. – Ich efektem będzie utrzymanie prędkości rozkładowej 100 km/h poprzez zapobieżenie degradacji nawierzchni skutkującej w przypadku braku naprawy koniecznością wprowadzenia ograniczenia prędkości. Poprawione zostaną także komfort oraz bezpieczeństwo jazdy – mówi Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP PLK.
O 20 km/h szybciej, ale tylko ezt
Spadkowi prędkości ma zapobiegać także wymiana szyn na różnych odcinkach linii nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Tuplicami realizowana w ramach oddzielnego zadania. Istotny wpływ na skrócenie czasu przejazdu będą miały natomiast roboty realizowane w samej Łodzi. PKP PLK prowadzi tam obecnie naprawę bieżącą jednego z torów w obrębie posterunku odgałęźnego Retkinia. Pozwoli ona na likwidację ograniczenia prędkości do 30 km/h.
– Wszystkie prowadzone roboty mają zapewnić utrzymanie prędkości lub ewentualnie, jeśli jest taka możliwość, jej podwyższenie w wybranych lokalizacjach po naprawie nawierzchni – deklaruje przedstawiciel PKP PLK. W połowie grudnia podniesiona zostanie także prędkość szlakowa dla elektrycznych zespołów trakcyjnych na całym niemal 40-kilometrowym odcinku Łódź Kaliska – posterunek odgałęźny Gajewniki (znajduje się on na przedmieściach Zduńskiej Woli). Jednostki elektryczne pojadą tam 80 km/h. – Dla pozostałych pociągów pasażerskich pozostaje 60 km/h – mówi Łukasz Kwasiborski.
Lepsza pozycja kolei w aglomeracji łódzkiej
Zmiany będą miały duży wpływ nie tylko na ruch regionalny, ale i ściśle aglomeracyjny. Znacznie skróci się bowiem czas przejazdu z Łodzi do Pabianic – od połowy grudnia większość pociągów dojedzie do satelickiego miasta w 12 minut (obecnie 15–16, jeszcze kilka lat temu – ok. 18). Jak wskazuje zarządca infrastruktury, wszystkie realizowane obecnie roboty na linii nr 14 zakończą się jeszcze w listopadzie. Podniesienie prędkości powinno więc odbyć się bez opóźnień wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy.
Prace także na odcinku nieobjętym zaplanowaną modernizacją
PKP Polskie Linie Kolejowe wskazują, że przyspieszenie możliwe jest dzięki realizacji kilku zadań o charakterze utrzymaniowym. Prace toczą się zarówno na odcinku, który za dwa lata będzie kompleksowo modernizowany, jak i na fragmencie trasy, którego generalny remont jest na razie odsunięty w czasie. Na tym ostatnim, między Zduńską Wolą a Sieradzem, trwają obecnie roboty nawierzchniowe i okołotorowe.
Obejmują one czterokilometrowy fragment linii nr 14 pomiędzy stacją Zduńska Wola a przystankiem Męcka Wola. – Ich efektem będzie utrzymanie prędkości rozkładowej 100 km/h poprzez zapobieżenie degradacji nawierzchni skutkującej w przypadku braku naprawy koniecznością wprowadzenia ograniczenia prędkości. Poprawione zostaną także komfort oraz bezpieczeństwo jazdy – mówi Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP PLK.
O 20 km/h szybciej, ale tylko ezt
Spadkowi prędkości ma zapobiegać także wymiana szyn na różnych odcinkach linii nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Tuplicami realizowana w ramach oddzielnego zadania. Istotny wpływ na skrócenie czasu przejazdu będą miały natomiast roboty realizowane w samej Łodzi. PKP PLK prowadzi tam obecnie naprawę bieżącą jednego z torów w obrębie posterunku odgałęźnego Retkinia. Pozwoli ona na likwidację ograniczenia prędkości do 30 km/h.
– Wszystkie prowadzone roboty mają zapewnić utrzymanie prędkości lub ewentualnie, jeśli jest taka możliwość, jej podwyższenie w wybranych lokalizacjach po naprawie nawierzchni – deklaruje przedstawiciel PKP PLK. W połowie grudnia podniesiona zostanie także prędkość szlakowa dla elektrycznych zespołów trakcyjnych na całym niemal 40-kilometrowym odcinku Łódź Kaliska – posterunek odgałęźny Gajewniki (znajduje się on na przedmieściach Zduńskiej Woli). Jednostki elektryczne pojadą tam 80 km/h. – Dla pozostałych pociągów pasażerskich pozostaje 60 km/h – mówi Łukasz Kwasiborski.
Lepsza pozycja kolei w aglomeracji łódzkiej
Zmiany będą miały duży wpływ nie tylko na ruch regionalny, ale i ściśle aglomeracyjny. Znacznie skróci się bowiem czas przejazdu z Łodzi do Pabianic – od połowy grudnia większość pociągów dojedzie do satelickiego miasta w 12 minut (obecnie 15–16, jeszcze kilka lat temu – ok. 18). Jak wskazuje zarządca infrastruktury, wszystkie realizowane obecnie roboty na linii nr 14 zakończą się jeszcze w listopadzie. Podniesienie prędkości powinno więc odbyć się bez opóźnień wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |