Z Inowrocławia do Tczewa 200 km/h
Martyn Janduła ⚫ 30.01.2017 ⚫
1,2k

Linia 131, szlak Maksymilianowo - KotomierzFot. Igor Urbański, SM42.pl
PKP PLK w systemie „projektuj i buduj” chcą podnieść parametry techniczne na odcinku linii kolejowej nr 131 z Inowrocławia do Tczewa. Po pracach budowlanych prędkość eksploatacyjna tego odcinka sieci magistrali węglowej podniesiona zostanie do 200 km/h dla przewozów pasażerskich i 120 km/h dla przewozów towarowych. Pozwoli to przede wszystkim poprawić przepustowość tej i tak mocno już zatłoczonej linii.
Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 131 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Twarda Góra od km 325,234 do km 452,885 obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia. Zakres prac ujęto w programie „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Bydgoszcz – Tczew”.
Węglowa magistrala
Linia kolejowa nr 131 od km 325,234 do km 452,885 zlokalizowana jest na terenie województw kujawsko-pomorskiego i pomorskiego w powiatach inowrocławski, bydgoski, świecki i starogardzki. Jest to linia dwutorowa i zelektryfikowana. Stanowi ona część tzw. magistrali węglowej, która jest obecnie głównym połączeniem aglomeracji gdańskiej, oraz portów morskich Gdańsk i Gdynia z zapleczem kraju dla przewozów wewnątrzkrajowych i tranzytowych.
Obecnie linia ta jest mocno obciążona ruchem kolejowym. W ciągu doby na odcinku Nowa Wieś Wielka – Bydgoszcz przejeżdża średnio 91 pociągów, zaś na odcinku Bydgoszcz – Twarda Góra średnio przejeżdża 99 pociągów na dobę. Prędkość na tym odcinku linii 131 spada punktowo dla pociągów pasażerskich do 50 km/h, zaś dla towarowych – 40 km/h. Prędkość eksploatacyjna utrzymuje się jednak na poziomie 120-160 km/h oraz 100-120 km/h dla składów towarowych. Jak wyjaśnia PKP PLK w specyfikacji zamówienia, problem punktowych spowolnień stanowi układ geometryczny toru.
Będzie 200 km/h
Zamawiający chce, żeby prędkość maksymalna na tej linii od kilometra 325,234 do km 449,400 wzrosła jednak do 200 km/h, a dla przewozów towarowych do 120 km/h. Dlatego w zakresie prac znalazła się kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej, odbudowa rowów i profilowanie ław torowiska, regulacja toru w planie i profilu, uzupełnienie podsypki. Zamawiający chce także poddać przebudowie perony na przystankach osobowych Chmielniki Bydgoskie i Rynkowo Wiadukt wraz z przebudową infrastruktury. Przebudowane zostaną przejazdy, przepusty, zamontowane urządzenia srk, ułożony zostanie rurociąg kablowy oraz zastosowana ciągła wymiana szyn.
Wśród kryteriów zamówienia określono cenę, która stanowi 60% oceny przetargowej. Po 20% punktów przetargowych oferent może uzyskać za termin realizacji oraz okres gwarancji. Szacunkowa wartość zadania wynosi 74 mln zł brutto. Składanie ofert trwa do 7 marca 2017 roku. Wykonawca będzie miał maksymalnie 16 miesięcy na wykonanie wszystkich prac.
Węglowa magistrala
Linia kolejowa nr 131 od km 325,234 do km 452,885 zlokalizowana jest na terenie województw kujawsko-pomorskiego i pomorskiego w powiatach inowrocławski, bydgoski, świecki i starogardzki. Jest to linia dwutorowa i zelektryfikowana. Stanowi ona część tzw. magistrali węglowej, która jest obecnie głównym połączeniem aglomeracji gdańskiej, oraz portów morskich Gdańsk i Gdynia z zapleczem kraju dla przewozów wewnątrzkrajowych i tranzytowych.
Obecnie linia ta jest mocno obciążona ruchem kolejowym. W ciągu doby na odcinku Nowa Wieś Wielka – Bydgoszcz przejeżdża średnio 91 pociągów, zaś na odcinku Bydgoszcz – Twarda Góra średnio przejeżdża 99 pociągów na dobę. Prędkość na tym odcinku linii 131 spada punktowo dla pociągów pasażerskich do 50 km/h, zaś dla towarowych – 40 km/h. Prędkość eksploatacyjna utrzymuje się jednak na poziomie 120-160 km/h oraz 100-120 km/h dla składów towarowych. Jak wyjaśnia PKP PLK w specyfikacji zamówienia, problem punktowych spowolnień stanowi układ geometryczny toru.
Będzie 200 km/h
Zamawiający chce, żeby prędkość maksymalna na tej linii od kilometra 325,234 do km 449,400 wzrosła jednak do 200 km/h, a dla przewozów towarowych do 120 km/h. Dlatego w zakresie prac znalazła się kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej, odbudowa rowów i profilowanie ław torowiska, regulacja toru w planie i profilu, uzupełnienie podsypki. Zamawiający chce także poddać przebudowie perony na przystankach osobowych Chmielniki Bydgoskie i Rynkowo Wiadukt wraz z przebudową infrastruktury. Przebudowane zostaną przejazdy, przepusty, zamontowane urządzenia srk, ułożony zostanie rurociąg kablowy oraz zastosowana ciągła wymiana szyn.
Wśród kryteriów zamówienia określono cenę, która stanowi 60% oceny przetargowej. Po 20% punktów przetargowych oferent może uzyskać za termin realizacji oraz okres gwarancji. Szacunkowa wartość zadania wynosi 74 mln zł brutto. Składanie ofert trwa do 7 marca 2017 roku. Wykonawca będzie miał maksymalnie 16 miesięcy na wykonanie wszystkich prac.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |