Z Baku do Stambułu w komfortowym wagonie sypialnym
Jakub Madrjas ⚫ 22.09.2016 ⚫
563






















Dziś (22 września) na targach Innotrans Stadler zaprezentował luksusowy wagon sypialny pierwszej klasy, zbudowany dla Kolei Azerbejdżańskich (ADY). Dziesięciowagonowe pociągi z nowych wagonów Stadlera będą obsługiwać bardzo długą trasę pomiędzy stolicami Azerbejdżanu, Gruzji i Turcji.
Dzięki podpisanemu w 2014 roku kontraktowi Stadler wszedł na azerbejdżański rynek kolejowy (dopiero później podpisano umowę na dostawę piętrowych Kissów). Zamówienie obejmuje dostawę 30 wagonów, z których złożynych zostanie dziesięć zestawów do obsługi trasy Baku-Tbilisi-Kars-Stambuł. W każdym znajdzie się jeden wagon pierwszej klasy, sześć drugiej klasy, jeden mieszany, jeden specjalnie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wagon restauracyjny. W sumie zestaw zaoferuje 257 łóżek.
Zaprezentowany na targach w Berlinie wagon jest pierwszym, który wybudowano w ramach tego zamówienia. To oczywiście jeden z wagonów pierwszej klasy. Charakteryzuje się wysokim komfortem - w każdym przedziale oprócz dwóch rozkładanych łóżek znajdziemy dodatkowy fotel, telewizor, gniazdka i łazienkę z prysznicem. Wagony wyposażone są we własne awaryjne źródło energii (agregaty spalinowe).
Prędkość maksymalna, z jaką będą mogły być ciągnięte wagony dla Kolei Azerbejdżańskich to 160 km/h. Ich konstrukcja została wykonana nie z tradycyjnej stali, a z aluminium, co jest charakterystyczne dla szwajcarskiego producenta. Wózki wyposażono w możliwość zmiany rozstawu kół z 1520mm na 1435mm. System zmiany rozstawu planowany jest do budowy w gruzińskim Achalkalaki. Pojazdy spełniająteż skrajnię UIC.
Kontrakt przewiduje zakończonie dostaw w połowie przyszłego roku i zawiera opcję na dodatkowe 70 wagonów. W ramach umowy Stadler dostarczy części zapasowe i przeszkoli załogi ADY z zakresu obsługi technicznej.
Zaprezentowany na targach w Berlinie wagon jest pierwszym, który wybudowano w ramach tego zamówienia. To oczywiście jeden z wagonów pierwszej klasy. Charakteryzuje się wysokim komfortem - w każdym przedziale oprócz dwóch rozkładanych łóżek znajdziemy dodatkowy fotel, telewizor, gniazdka i łazienkę z prysznicem. Wagony wyposażone są we własne awaryjne źródło energii (agregaty spalinowe).
Prędkość maksymalna, z jaką będą mogły być ciągnięte wagony dla Kolei Azerbejdżańskich to 160 km/h. Ich konstrukcja została wykonana nie z tradycyjnej stali, a z aluminium, co jest charakterystyczne dla szwajcarskiego producenta. Wózki wyposażono w możliwość zmiany rozstawu kół z 1520mm na 1435mm. System zmiany rozstawu planowany jest do budowy w gruzińskim Achalkalaki. Pojazdy spełniająteż skrajnię UIC.
Kontrakt przewiduje zakończonie dostaw w połowie przyszłego roku i zawiera opcję na dodatkowe 70 wagonów. W ramach umowy Stadler dostarczy części zapasowe i przeszkoli załogi ADY z zakresu obsługi technicznej.
Komentarze:
STADLER

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |