Partnerzy serwisu:

Wznowienie ruchu na trasie Ostrołęka – Chorzele będzie opóźnione

Kasper Fiszer 16.11.2022 3,5k

Wznowienie ruchu na trasie Ostrołęka – Chorzele będzie opóźnione
fot. Piotr Brichacek (Briho), lic. CC BY-SA 3.0
Choć województwo mazowieckie chciało wznowić obsługę pasażerską trasy Ostrołęka – Chorzele latem przyszłego roku, wiemy już, że tak się nie stanie. Region tłumaczy, że nie będzie jeszcze wówczas gotowa remontowana infrastruktura pasażerska. Póki co nie są znane szczegóły planowanej oferty, w tym, w zakresie ewentualnego przedłużenia kursów w kierunku Szczytna.
Trwa modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Ma ona umożliwić planowane przez samorząd województwa mazowieckiego wznowienie obsługi trasy przez pociągi pasażerskie. Zgodnie z zapowiedziami z końca ubiegłego roku, połączenia miały ruszyć latem 2023 r. Jak poinformował nas mający finansować kursy Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, do reaktywacji – przynajmniej w założonym terminie – nie dojdzie.

Zaplanowana oferta nie zostanie wdrożona

Pierwotnie samorządowa spółka Koleje Mazowieckie miała uruchamiać od 1 lipca 2023 r. osiem par kursów w krótkiej relacji Ostrołęka – Chorzele obsługiwanych pojazdami spalinowymi. Organizator połączeń nie planował zaś finansowania pociągów jadących bezpośrednio do Warszawy albo do węzłowego Tłuszcza. – Ostatecznie przewoźnik nie złożył żadnych wniosków na roczny rozkład jazdy 2022/2023 – mówi Marta Milewska, rzecznik prasowy UMWM.

Tłumaczy ona, że zgodnie z dokumentacją zarządcy infrastruktury, PKP PLK, trasa nie będzie dostępna w zakładanym wcześniej terminie. – Nowy termin uruchomienia połączeń na tej linii na razie nie jest znany – dodaje. Ma on być przy tym, co oczywiste, uzależniony od postępów inwestycji finansowanej z wykorzystaniem środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.

Czy pociągi zakończą bieg w Chorzelach?

Nie wiadomo też, w jakiej ostatecznie relacji miałyby być uruchamiane pociągi KM. Linia nr 35 nie kończy się bowiem na stacji Chorzele, lecz biegnie do węzłowego Szczytna położonego w pobliżu Olsztyna, na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Część odcinka jest wyremontowana – pomiędzy stacjami Wielbark i Szczytno prace przeprowadzono około dekadę temu w związku z (zakończonym ostatecznie niepowodzeniem) wznowieniem przewozów na tym fragmencie ciągu. Końcowy odcinek trasy jest zaś wykorzystywany do obsługi połączeń z Olsztyna do portu lotniczego w Szymanach.

Samorząd województwa mazowieckiego nie podjął jednak na razie rozmów ze swoim odpowiednikiem z Olsztyna dotyczących ewentualnego prowadzenia przewozów w relacjach międzywojewódzkich. Jak tłumaczy Marta Milewska, jest to związane z ciągłym brakiem informacji o dacie możliwego wznowienia ruchu na terenie administracyjnego Mazowsza. Nie wyklucza ona jednak współpracy regionów.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony